gardeshban.ir

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد که ساکنان دائم کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا و آمریکا می‌توانند بدون دریافت ویزا از قبل، در عمره شرکت کنند.
کد خبر: ۶۱۴۹۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲-1402 December 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
امتیاز ویژه عربستان به عمره‌گزاران آمریکا و اروپا


بنابر اعلام این وزارتخانه، این اقدام با هدف ساده‌سازی روند زیارت عمره، تضمین خدمات با کیفیت بالا و ارتقاء تجربه فرهنگی و مذهبی برای زائرانی از این کشورها، در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی انجام می‌شود.

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد واجدان شرایط عمره اکنون می‌توانند به‌راحتی زیارت خود را از طریق برنامه «Nusk» برنامه‌ریزی کنند یا حتی در بدو ورود مستقیماً عمره را انجام دهند.

علاوه‌بر این، عربستان سهولت دسترسی را گسترش داده و گزینه‌های صدور روادید در بدو ورود را برای ساکنان ایالت متحده آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا، خواه آنها که قصد انجام عمره و یا سفر برای مقاصد گردشگری را داشته باشند، فراهم کرده است. این امر درباره بستگان درجه یک دارنده ویزا نیز صدق می‌کند.

علاوه‌بر این، گزینه انجام عمره از طریق ویزای ترانزیت در دسترس است، مشروط بر اینکه سفر از طریق یک شرکت هواپیمایی سعودی انجام شود، که دسترسی مسلمانان بین‌المللی را برای شرکت در این مراسم مذهبی مهم افزایش می‌دهد.

عمره که بیشتر به عنوان «زیارت اصغر» در مقابل حج (زیارت اکبر) یاد می‌شود، یک مراسم اسلامی مهم است که می‌توان آن را در هر زمانی از سال انجام داد. بر خلاف حج که طبق تقویم قمری اسلامی دارای تاریخ‌های مشخصی است، عمره یک زیارت داوطلبانه به مکه است که مسلمانان می‌توانند برای کسب ثواب معنوی و تقرب به خداوند انجام دهند.

عربستان سعودی که دارای دو شهر مذهبی مهمِ مکه و مدینه و همچنین دارای شش مکان ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکوست، هرساله میزبان چند میلیون زائر مسلمان از سراسر جهان است.

«احمد الخطیب» ـ وزیر گردشگری عربستان ـ استراتژی جدیدی را که توسط ولیعهد این کشور، محمد بن سلمان تعیین شده است، جذب ۱۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰، متشکل از ۸۰ میلیون گردشگر داخلی و ۷۰ میلیون گردشگر بین‌المللی برجسته کرد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۴۵ درصد از مجموع ۱۰۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی اعلام‌شده در عربستان با هدف مذهبی و زیارتی به این کشور سفر کرده‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار