gardeshban.ir

گزارش/
در آستانه نوروز، تقریبا هیچ بلیتی برای مقاصد محبوب گردشگری موجود نیست و اگر از یک ماه پیش برای سفر خود برنامه‌ریزی نکرده و بلیت نخریده باشید، باید با سفر در ایام نوروز خداحافظی کنید.
کد خبر: ۶۱۶۷۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲-1402 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
وقتی هیچ بلیتی برای سفرهای نوروزی موجود نیست!


خرید بلیت برای سفرهای داخلی، در روزهای پایانی سال به یکی از معضل‌های اصلی برای مسافران تبدیل شده است. البته معضل بلیت در یک سال گذشته وجود داشته؛ به‌طوری که مسافران اگر قصد سفر با هر یک از وسایل حمل‌ونقل عمومی را داشته باشند، باید از حدود یک ماه قبل برای خرید اقدام کنند. برای سفرهای نوروزی هم در حال حاضر هیچ بلیتی برای خرید در سامانه‌ها وجود ندارد.

این بدان معناست که اگر قصد سفر در ایام نوروز را داشته باشد، یا باید از یک ماه پیش برنامه‌ریزی کرده و بلیت برای سفر مورد نیاز خود را بخرید، یا اینکه خبری از بلیت برای هیچ‌یک از مدهای حمل‌ونقل از جمله اتوبوس، قطار و هواپیما نیست.

به نظر می‌رسد تفاوتی ندارد که شما خریدار بلیت اتوبوس باشید، یا قطار و هواپیما. اگر سری به سایت‌های ‌آنلاین فروش بلیت بزنید، نمی‌توانید برای مقصد مورد نظر خود بلیت بخرید. البته مراجعه به آژانس‌های مسافرتی یا تماس با آنها هم کمکی نخواهد کرد؛ چرا که اگر در سایت‌های فروش بلیت نمی‌توانید بلیت بخرید، دست این آژانس‌ها هم برای خرید بلیت بسته است.

در تماس با یکی از آژانس‌های مسافرتی، برای خرید بلیت اقدام کردیم؛ اما این آژانس این‌طور پاسخ داد که اگر برای روزهای آینده قصد سفر دارید، بلیتی برای فروش وجود ندارد و تنها می‌توان این احتمال را در نظر گرفت که از بلیت‌های کنسل‌شده استفاده کرد؛ این یعنی تا یک روز قبل از سفرتان باید با آژانس مسافرتی تماس گرفته و درخواست بلیت کنید که اگر شانس با شما یار بوده و قبل از شما کسی بلیت خود را کنسل کرده بود، بتوانید بلیت بخرید.

در این میان اما اگر سری به بازار سیاه بزنید، یا جست‌وجویی در گوگل انجام دهید، بلیت با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب، حتی گاهی به دو تا سه برابر قیمت هم موجود است. آژانس‌های مسافرتی می‌گویند که به این بازار سیاه دسترسی ندارند و تنها در صورتی‌که بلیتی کنسل شود، امکان رزرو بلیت را برای مسافران خواهند داشت؛ در این میان اما به نظر می‌رسد مصرف‌کننده نهایی برای اینکه به برنامه‌ریزی سفر خود عمل کند، ناچار است بلیت را با هر قیمتی بخرد.

اگرچه راه‌آهن از رکوردشکنی جابه‌جایی مسافران  از طریق قطار خبر می‌دهد، از سوی دیگر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به عدم تناسب عرضه و تقاضا برای بلیت هواپیما معترف است و اتحادیه شرکت‌های مسافری از نصف شدن اتوبوس‌ها طی دو سال اخیر خبر می‌دهد؛ باید دید وزارت راه و شهرسازی چه تمهیدی برای کمبود بلیت‌ها در نظر گرفته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار