gardeshban.ir

خاگینه خرما یکی از دسرهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس، طعمی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز ایجاد می‌کند. 
کد خبر: ۶۱۷۵۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲-1402 December 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
طرز تهیه خاگینه خرما به روش تبریزی

خاگینه خرما یکی از دسرهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس، طعمی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز ایجاد می‌کند. این دسر که تلفیقی از خرما و زعفران است، می‌تواند در مهمانی‌ها، مناسبت‌های خاص و یا به عنوان یک شیرینی لذت‌بخش بعد از وعده‌های غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

برای تهیه خاگینه خرما، ابتدا خرماها را جوشانده و پوست و هسته آن‌ها را جدا کنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را با وانیل زده، ماست را اضافه کرده و آرد و بیکینگ پودر الک شده را به مخلوط افزوده و هم بزنید. زعفران دم کرده را اضافه کنید و مواد را در تابه‌ای چرب شده بریزید، خرما و گردو را اضافه کرده و بپزید. در نهایت، شربت زعفرانی را روی خاگینه پخته بریزید و با خلال پسته تزیین نمایید.

طرز تهیه خاگینه خرما به روش تبریزی


طرز تهیه خاگینه خرما

مرحله 1: آماده‌سازی خرما

ابتدا، مقداری آب در قابلمه  بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش آید. سپس، خرماها را داخل آب جوش بریزید و برای حدود ۳ دقیقه بجوشانید. پس از آن، با استفاده از آب سرد، پوست خرماها را راحت‌تر جدا کنید و هسته‌های آنها را خارج نمایید.
 
مرحله 2: زدن تخم‌مرغ‌ها

تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ شکسته و همراه با وانیل اضافه کنید و با استفاده از همزن برقی، مخلوط را بزنید تا کاملاً کرمی و یکدست شود.

مرحله 3: افزودن ماست

پس از آن ماست را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد کاملاً یکدست شوند. افزودن ماست باعث می‌شود که خاگینه خرما بافتی نرم‌تر و طعمی دلپذیرتر داشته باشد.

مرحله 4: اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید .این مخلوط را به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا تمامی مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله 5: افزودن زعفران و پخت

در این مرحله، کمی زعفران دم کرده به مخلوط اضافه کنید . تابه‌ای را چرب کرده و نیمی از مواد را در تابه بریزید. سپس، تابه را با درب دمکنی بپوشانید تا مواد به خوبی پخته شوند. پس از چند دقیقه، درب را برداشته و خرماها و گردوها را روی مواد بچینید.

 مرحله 6: تهیه شربت و تکمیل پخت

برای تهیه شربت، آب، شکر، و زعفران دم کرده را در یک قابلمه کوچک مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شربت غلیظ شود. پس از پخت کامل خاگینه و خنک شدن شربت، شربت را به آرامی روی خاگینه داغ بریزید و اجازه دهید تا جذب شود. در نهایت، می‌توانید کمی خلال پسته برای زیبایی بیشتر روی خاگینه بپاشید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار