gardeshban.ir

تهران یکی از استان های مهم ایران است که از زمان قاجار به دستور آقا محمد خان قاجار به عنوان پایتخت ایران بزرگ انتخاب شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
 در نوروز تهران بیشتر از هر زمانی لذت بخش می شود چرا که دیگر خبری از شلوغی و ترافیک همیشگی اش نخواهد بود و برای رفتن به نقاط مختلفش در ترافیک معطل نمی شوید.
حتی اگر تهرانی اصیل هستید مطمئن باشید هنوز هم گوشه و کنارهای زیادی هستند که ندیده اید. این استان به خاطر وجود رودخانه ها و چشمه ها و ارتفاعات البرز و دماوند بسیار مورد توجه است و بناهای زیادی در آن به چشم می خورند که یادگار دوران گذشته اند. اگر کل تعطیلات را در تهران بگذرانید بازهم مکان های زیادی خواهند بود که فرصت دیدن آن ها را پیدا نکرده اید. 


1- آبشار هملون

آبشاری که در فصل بهار سرسبز و دیدنیست و باد بهاری و ملایمش شما را نوازش می کند.

2- توچال

قله توچال مهم ترین و مرتفع ترین قله تهران و مقصد کوهنوردی بسیاری از کوهنوردان است. اکثر افراد با مقداری آمادگی جسمانی می توانند به راحتی به این منطقه بیایند و از زیبایی ها و طبیعت های در مسیر لذت ببرند.

3- درکه

درکه ییلاقی در امتداد رودخانه درکه است که آب و هوای مطبوعش آن را به تفرجگاه محبوب تهرانی ها تبدیل کرده است.

4- دربند

تفرجگاهی در شمال تهران که دنیای دیگری دارد. سکوت و آرامش درگذر رودخانه باصفای دربند از میان پیچ و خم دره و تجربه تله سیژ در نقاط مرتفع از تفریحات این تفرجگاه زیبا است.

5- دشت لار

در دامنه های جنوبی دماوند دشتی قرار دارد که هنگام بهار غرق در گل ها و گیاهان زیبا و خوشرنگ می شود. رودها و نهرهای این دشت بی نظیرند و سکوت و آرامش را به شما هدیه می دهند.

6- خانه مدرس

خانه ای سنتی در باقت قدیمی تهران که شهید حسن مدرس در اوایل قرن معاصر و در دوره نمایندگی مجلس در این خانه سکونت داشته است. این بنا براساس الگوی معماری سنتی ایران ساخته شده است و هنرهای زیبایی در آن به کار رفته است.

7- آتشکده آدریان

در خیابان میرزا کوچک خان جنگلی تهران دری چوبی با آجرکاری های خاص قرار دارد که به آتشکده آدریان معروف است، مکانی برای نیایش زرتشتیان که ساختش به اواخر دوره قاجار بر می گردد.

8- موزه سینما (باغ فردوس)

عمارتی هزار متری که از سه و نیم طبقه تشکیل شده است و در گوشه گوشه آن تزئینات و گچ بری های بسیار زیبایی خودنمایی می کند. باهمت بزرگان هنر در سال 77 اولین موزه سینما در لاله زار ایجاد شد و سپس به این باغ انتقال یافت.

9- کاخ گلستان

بنایی معروف، باشکوه و بزرگ در بافت قدیمی تهران که در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است. این بنا از یک محوطه بیرونی - شمس العماره - ایوان تخت مرمر - تالار آینه - اتاق موزه و ... تشکیل شده است که بازدید از هرکدام آن ها لذت خاص خودش را خواهد داشت.

10- موزه زمان

باغی با ساختمان آبی رنگ و گچ کاری های حیرت انگیز که از دو طبقه تشکیل شده است و به سبک قاجاری طراحی شده است. این باغ اولین موزه ساعت در ایران است و شما در آن با انواع ساعت ها آشنا می شوید.

11- حمام نواب

گرمابه ای قدیمی که اکنون به خانه هنر و صنایع دستی تهران تبدیل شده است. در این خانه می توانید صنایع شهرهای مختلف را ببینید و خزیداری کنید.

12- عمارت مسعودیه

یکی از مکان هایی که برای فرار از شلوغی و آلودگی تهران می توان به آن پناه برد عمارت مسعودیه است. این خانه حوادث و وقایع مختلفی را درگذر زمان پشت سر گذاشته است و اولین کتابخانه رسمی در آن بنا شده است.

13- بازار تجریش

یکی از قدیمی ترین بازارهای تهران در قلب محله تجریش، جایی که تمام تهرانی ها با آن خاطره دارند و از قدم زدن و خرید کردن در آن لذت می برند.

14- قهوه خانه حاج کاظم

این قهوه خانه به کوچک ترین قهوه خانه دنیا معروف است و در راسته بازار بزرگ تهران در فضایی 2 متری قرار گرفته است.

15- پیتزا داوود

در کوچه لولاگر تهران پیتزا فروشی قرار دارد که گویا اولین پیتزا فروشی در ایران است، مغازه ای قدیمی و کوچک با رسم و رسوم خاص که اصلا شبیه پیتزافروشی های امروزی نیست.

16- رستوران عمو یحیی

رستورانی کوچک و قدیمی در محله نیاوران تهران که املت های خوشمزه آن در ماهیتابه های روحی ستودنیست.

17- کافه ایوان

کافه ای با ایوان بزرگ که به عمارت مشیرالدوله مشرف است.مشیرالدوله عمارتی قدیمی است که درسال 1247 توسط نیکلای مارکوف روسی بنا شده است و این کافه بهترین مکانیست که این عمارت را می شود دید.

18- کافه دیاموند

کافه دیاموند با معماری کلاسیک در دوطبقه با فضایی باز و طراحی داخلی زیبا امکانات مورد نیاز یک کافه خوب را داراست.

19- کافه دانتیسم

کافه ای که ظاهرش و منوی پذیرایی اش مانند سایر کافه ها است اما پرسنل آن ده نفر از بچه های سندروم دان و اوتیسم هستند که پرتلاش در این کافه کار می کنند.

20- اقامتگاه بومگردی عمو مش رضا

فضایی سنتی که هرگوشه آن چیزی برای کسب تجربه وجود دارد. رختخواب هایی سنتی و تشکچه هایی به سبک قدیم در این اقامتگاه شما را به روزگاران گذشته خواهند برد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار