gardeshban.ir

کارکنان بخش پذیرش و حراست موزه لوور پاریس در اعتراض به وخامت شرایط کار، روز دوشنبه 27 می، دست به اعتصاب زدند و موزه را تعطیل کردند.
کد خبر: ۱۳۳۲۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه لوور پاریس یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری فرهنگی فرانسه است و در سال ۲۰۱۸ توانست رکورد ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار بازدیدکننده را ثبت کند.

روز دوشنبه کارکنان بخش پذیرش و حراست این موزه در اعتراض به وخامت شرایط کار و کمبود نیرو که دیگر قادر نیست به این تعداد بازدیدکننده خدمات ارائه دهد دست به اعتراض زدند و به‌ این‌ ترتیب، گردشگران مشتاق برای دیدن مونالیزا و دیگر آثار ارزشمند این موزه را پشت درهای بسته ناامید کردند.

اتحادیه اصناف فرهنگی فرانسه در اطلاعیه‌ای درخصوص این اعتصاب نوشت: «لوور درحال خفه‌ شدن بود و کارکنان از تعداد بازدیدکنندگان درهم شکسته بودند و به‌ همین‌ علت، تصمیم گرفتند درخصوص وخامت بی‌سابقه وضعیت کار و بازدیدها تذکر دهند. بیش‌ از ۱۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ از لوور دیدن کردند. هر چند تعداد بازدیدکنندگان از سال ۲۰۰۹ تاکنون ۲۰ درصد رشد داشته اما تعداد کارکنان با کاهش همراه بوده است. از این‌رو، روز دوشنبه ۱۵۰ کارمند موزه در مقابل وزارت فرهنگ در پاریس درخصوص کمبود نیرو دست به اعتراض زدند.»

لوور اعلام کرد پول بازدیدکنندگانی را که برای دوشنبه ۲۷ می، بلیت خریده بودند پس می‌دهد. بیشتر موزه‌های جهان از جمله موزه‌های پاریس دوشنبه‌ها تعطیل هستند و لوور از معدود موزه‌هایی است که به‌جای دوشنبه‌ها سه‌شنبه‌ها استراحت می‌کند بنابراین، روز دوشنبه از جمله روزهای شلوغ این موزه به‌شمار می‌رود.

این اولین‌بار نیست که کارکنان موزه لوور در اعتراض به شرایط بد کار دست به اعتصاب زده‌اند. آوریل ۲۰۱۳ هم کارمندان این موزه در اعتراض به افزایش موارد جیب‌بری گردشگران در موزه اعتصاب کرده بودند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار