gardeshban.ir

راه‌های صرفه جویی در هزینه‌های هتل، کوله پشتی: یکی از بزرگترین دلایلی که مانع از رفتن به مسافرت می‌شود، هزینه‌های آن است. مهم نیست به کجا و یا با چیز می‌روید، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین هزینه‌هایی که در سفر با آن روبرو خواهید شد، هزینه‌ی اقامت است. در این مقاله چندین راه پنهان برای مدیریت هزینه در هتل وجود دارد، پس آنرا از دست ندهید:
کد خبر: ۱۳۶۰۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
راه‌های صرفه جویی در هزینه‌های هتل، کوله پشتی: یکی از بزرگترین دلایلی که مانع از سفر رفتن می‌شود، هزینه‌های آن است. اگر با خودروی شخصی به سفر بروید، هزینه‌ی گاز یا بنزین، همچنین فرسایش آن، اگر با هواپیما به سفر بروید، هزینه‌ی بلیط آن ذهن شما را درگیر می‌کند. اما مهم نیست به کجا و یا با چیز می‌روید، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین هزینه‌هایی که در سفر با آن روبرو خواهید شد، هزینه‌ی اقامت است. در این مقاله چندین راه پنهان برای مدیریت هزینه در هتل وجود دارد، پس آنرا از دست ندهید:

۱. به زبان خودشان با مسئول رزرو هتل صحبت کنید:

در اینجا منظور از زبان، زبان محلی یک کشور نیست. بلکه زبان تاثیر گذار به هنگام رزرو است. مثلا هنگام رزرو اتاق نپرسید که بهترین قیمت کدام است، بپرسید که ارزان‌ترین قیمتی که می‌توان اتاق ررزو کرد را به شما بگویند. این عبارت ساده باعث می‌شود تا برای حفظ مشتری، بهترین نرخ را ارائه دهند.


۲. جرات پرسیدن داشته باشید

هنگام رزرو هتل و یا چک کردن از مسئولین هتل در رابطه با هزینه‌ی مباحثی نظیر: تنقلات مینی بار، سرویس اتاق، فیلم و... سوال بپرسید. معمولا اتاقی که رو به دریا باشد، بالکن بزرگتری داشته باشد و یا به استخر نزدیکتر باشد، هزینه‌ی بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. معمولا هتلدار‌ها در مورد این مسائل به شما پیشنهاداتی می‌دهند و شما را کاملا راهنمایی می‌کنند، اما در فصل‌های پرمسافرت ممکن است به دلیل مشغله کاری فرصت چنین کاری نداشته باشند یا فراموش کنند. پس این وظیفه‌ی شماست که در رابطه با موارد ذکر شده سوالاتی بپرسید.


۳. در زمان مناسب با مسئولین رزرو گفتگو کنید

دانستن زمان مناسب برای صحبت خود یک مورد کلیدی است. مشاهده کنید در چه ساعتی رفت و آمد‌ها کمتر است و خود کارمندان نیز کار زیادی ندارند تا به سوالات شما دقیق و با حوصله جواب دهند. معمولا ساعات میانی ظهر لابی‌ها خلوت‌تر و مسئولین کار کمتری دارند پس می‌تواند رمان مناسبی باشد.

۴. از امتیاز و تخفیف عضویت استفاده نمایید

گاهی ممکن است شرکت شما با هتلی قرار داد داشته باشد و یا شما به عنوان دانش آموز از تخفیف برخوردار باشید و یا دارای شرایط ویژه‌ای باشید و در هتلی که به آن مراجعه کرده اید برای شما تخفیفی در نظر گرفته باشند. به این موارد به خوبی دقت کنید.


۵. مرورگر خود را تنظیم کنید

اگر به صورت اینترنتی و آنلاین در حال رزرو باشید، خواهید دید که با مراجعه‌ی بعدی به سایت هتل، قیمت‌ها با قیمت اولیه تفاوت داشته و بیشتر است. این به این دلیل است که سایت‌ها از کوکی‌ها استفاده کرده و رفتار مشتریان را مورد بررسی قرار می‌دهند. بهتر است که سیستم خود را در حالت ناشناس قرار داده تا توسط سایت‌ها شناسایی نشوند.


۶. قدر رسانه‌های اجتماعی را بدانید

معمولا این روز‌ها تبلیغات زیادی در رابطه با هتل‌ها در رسانه‌های اجتماعی مشاهده میکنید. ممکن است نظرات خوب یا بد مردم را نیز در زیر این تبلیغات ببینید. اگر تصمیم به رزرو دارید حتما در رابطه با نظر‌های بد سوال بپرسید تا ببینید این مسائل حل شده و آیا هتل تعهدی به شما میدهد.


۷. حواستان به دوره‌های تخفیف باشد

همیشه اینطور نیست که اگر اتاقی را با قیمت پایین‌تر رزرو می‌کنید، حتما بدتر است. ممکن است در دوره‌ی تخفیفات و یا مناسبت‌های خاص باشد که اتاق را با هزینه‌ی کمتر اجاره می‌دهند. این مهم نیست که اتاق بزرگ یا کوچک، روبه دریا و یا دارای بالکن بزرگی است یا خیر، باز هم در رابطه با امکاناتی قرار است در اختیار شما بگذارند و هزینه‌های آن سوال کنید.


 هتل‌های زنجیره‌ای را فراموش کنید

اگر شما به صورت انفرادی سفر می‌کنید، اقامت در هتلی کوچکتر و یا خوابگاه، به طرز شگفت آوری هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد. این به این دلیل است که هم هزینه‌ی هتل‌های زنجیره‌ای بالاتر است و هم تخفیفی برای شما در نظر نمی‌گیرند، اما در هتل‌های کوچکتر می‌توانید برای کاهش قیمت مذاکره داشته باشید.


 ررزو سایر اقامتگاه ها به جای هتل

به منظور کاهش هزینه ها، می‌توانید حتی به جای ررزو هتل، آپارتمان و یا سوئیتی اجاره کنید. مطمئن باشید که هزینه‌ی آن از هزینه‌ی رزرو یک اتاق در هتل ارزانتر است.


 از تمامی امکانات هتل استفاده کنید

در بسیاری از هتل ها، سرویس صبحانه به صورت رایگان ارائه می‌شود، اما ممکن است شما آنرا ندانید. پس حتما در این مورد سوال کنید تا دقیقا مطمئن شوید و مجبور به پرداخت هزینه‌ی گزاف صبحانه نشوید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار