gardeshban.ir

یکی از راه های مهاجرت به خارج از کشور از طریق تحصیل است و دانشجویان می توانند مطابق با رشته تحصیلی که دارند و همینطور شرایطی که برای مهاجرت در خودشان می بینند، اقدام به مهاجرت تحصیلی بنمایند.
کد خبر: ۱۴۹۴۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸-1398 April 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
صرف نظر از ویزای تحصیلی، بلیط هواپیما و مسکن مورد نیاز دانشجویان در شهر مقصد موارد دیگری هم هستند که لازم است دانشجویان قبل از ترک کشور آن ها را در نظر داشته باشند تا بدانند چه کارهایی را باید انجام دهند. 


گاهی کیفیت و امکانات دانشگاه‌های خارجی و اروپایی بعضی از دانشجویان را به فکر ادامه تحصیل در آن دانشگاه ها می اندازد در این هنگام است که شرایط ورود به آن دانشگاه فکرتان را مشغول می کند و نمی دانید که برای پذیرش دانشگاه چه مراحلی را باید بگذرانید.

ویزای تحصیلی چیست؟

ویزای دانشجویی اجازه اقامت از طرف کشور مقصد به دانشجوی پذیرفته‌ شده در دانشگاه معتبر در آن کشور است. با این ویزا دیگر دانشجو برای اقامت در آن کشور به هیچ مدرک دیگری برای تایید شهروندی یا مهاجرت به کشور مقصد احتیاج ندارد. هر شخصی از سن ۴ سالگی می تواند با گرفتن ویزای تحصیلی در خارج از کشور تحصیل کند. برای گرفتن ویزای تحصیلی اول باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد تحصیل و در رشته مورد نظر بگیرید پس باید بدانید که به کدام دانشگاه می خواهید بروید و خیال تحصیل در چه رشته ای را دارید. همانطور که حتما متوجه شده اید برای تحصیل در کشورهای خارجی باید چندین مرحله را بگذرانید و در قدم آخر به مرحله گرفتن ویزا می رسید.

به غیر از مواردی که شامل نیازهای مختلف فردی و علایق شخصی می شود، نکات دیگری وجود دارد که باید حتما قبل از مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور آن ها را رعایت کنید چرا که زندگی در کشوری دیگر با شرایط و قوانینی که دارد در ابتدا کمی سخت و گیج کننده به نظر می رسد، که با رعایت چند نکته می توانید از سردرگمی های احتمالی در سفرتان جلوگیری نمایید؛ در ادامه با ما همراه باشید.


موبایلتان را مطابق با قوانین کشور مقصد تنظیم کنید

این روزها چه کسانی که اهل جدیدترین تکنولوژی ها و چه کسانی که برایشان این موضوع فرقی ندارد، موبایل را یکی از مهمترین و اساسی ترین موارد زندگیشان می دانند. از همین رو برای مهاجرت می بایست که تنظیمات موبایتان را تغییر دهید تا هنگام سفر مشکلی برایتان پیش نیاید، برای این کار شما باید یک سیم کارت جدید خریداری کنید. یک سیم کارت ایرانی برای هنگام خروج و ورود به کشور نیاز دارید، تا بتوانید از آن در فرودگاه استفاده کنید. همچنین یک سیم کارت محلی برای زمانی که در خارج از کشور هستید نیاز دارید؛ می ‌توانید رومینگ ارزان بین‌المللی با طرح ‌های مختلف استفاده کنید و از امکان پیام کوتاه نامحدود و هزینه پایین برای هر دقیقه تماس بین‌المللی بهره ببرید. تنظیم موبایل یکی از مهمترین و ضروری ترین کارهای قبل از مهاجرت تحصیلی است که باید انجام دهید.


تنظیم لپ تاپ و دیگر وسایل الکترونیکی خودتان را فراموش نکنید!

زمانی که می خواهید به کشوری سفر کنید باید درباره سرویس WiFi  آن کشور و همینطور ولتاژ برق و از همه مهمتر پریز برق آن کشور مقصد نیز اطلاعات لازم و کافی را بدست بیاورید. این موضوع شاید برایتان چندان مهم نباشد اما حتی این که تازه وارد کشوری شده اید و بخواهید دنبال آداپتور شارژر بگردید کمی سخت و طاقت فرسا به نظر می رسد. پس حتما توجه داشته باشید که قبل از سفر به هر کشور حتما چند آداپتور تهیه کنید و همینطور از میزان ولتاژ برق آن کشور هم مطلق شوید. این تنها یکی از کارهای قبل از مهاجرت تحصیلی است که باید انجام دهید تا زمانی که از ایران رفتید دچار سردرگمی نشوید.


چمدانتان را هوشمندانه و فشرده ببندید

بعد از موبایل و لپ تاپ که جز موارد ضروری هنگام سفر افراد محسوب می شوند می بایست لباس و دیگر وسایلی که در سفر نیازتان می شود را حداقل در دو چمدان هوشمندانه و کاملا فشرده بچینید، توجه داشته که وسایلی فشار به آن ها ممکن است باعث آسیب به دیگر وسیله های تان شود را در جایگاه های مناسب خودش قرار دهید. یک نکته دیگر که لازم است بگوییم حتما شرایط آب و هوا را برای روزی که به کشور مورد نظرتان می رسید چک کنید تا لباس مناسب آن و هوا بپوشید چرا که دسترسی به چمدانتان در آن شرایط کاری بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است. اپلیکیشن هایی که دقیقا شرایط آب و هوا را در کشور مقصد را می دهند را حتما بر روی گوشی خودتان نصب کنید، البته این برنامه تشخیص آب و هوا به صورت پیش فرض بر روی گوشی های موبایل نصب هست. پس حتما آب و هوا را چک کنید.

ترک برخی از عادت های همیشگی تان!

در نظر داشته باشید که برای زندگی در کشوری دیگر آن هم در نقش یک دانشجو کمی شرایط سخت تر است، پس شما به پول نیاز دارید در حالی که شما دانشجو هستید و بیشتر زمانتان صرف تحصیل می شود پس با توجه به این که نمی توانید غذا مصرف نکنید یا نیازهای اولیتان را برآورده نکنید چون ضرر بیشتری خواهید کرد و باید در طولانی مدت خرج بیشتری برای سلامتی و درمانتان خرج کنید، پس همیشه بهتر است صرفه جو باشید و پول هایتان را ذخیره کنید. حتی گاهی لازم است عادت های همیشگیتان را کنار بگذارید مثلا اگر عادت دارید همیشه قهوه، شکلات یا خوراکی خاصی را مصرف کنید می توانید عادت هایتان را تغییر دهید، پس قبل از سفر سعی کنید که برخی از عاداتتان را ترک کنید.

سعی کنید که آمادگی علمی لازم را داشته باشید

یک نکته ی مهم که باید در لیست کارهای قبل از مهاجرت تحصیلی انجام دهید این است که هرگز نباید فراموش کنید که شما برای تحصیل مهاجرت کرده اید بنابراین کتاب های مورد نیازتان را همراه خودتان داشته باشید و درباره‌ی نحوه‌ی تهیه‌ی آن‌هایی که برای شروع برنامه درسی نیاز دارید اطلاعات داشته باشید.

آمادگی فرهنگی داشته باشید

یکی دیگر از مواردی که حائز اهمیت است و جز مهمترین کارهای قبل از مهاجرت تحصیلی که باید انجام دهید آمادگی فرهنگی است. این موضوع به اندازه ای مهم است که شما ندانستن آن موجب تنها شدن شدید شما می شود. از همین رو حتما می بایست قبل از این که به کشوری سفر کنید درباره فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور مطالعات لازم را داشته باشد. کم اطلاعات کافی درباره‌ی زبان آن کشور و یک دیکشنری جیبی کوچک یا اپلیکیشن روی تلفن همراه داشته باشید. درباره‌ی غذاها، سنت‌ها و آداب و رسوم، تعطیلات و تابو‌های فرهنگی بیشتر و بیشتر اطلاعات جمع‌آوری کنید.

در واقع شوک فرهنگی بسیار غیر قابل تحمل است و ممکن گاهی سبب شود که شما همه چیز را رها کنید و به ایران برگردید. از همین رو ما پیشنهاد می کنیم که با تغییرات احتمالی کنار بیایید و از آن ها دوری نکنید. پس قبل از ورود به کشور مقصد کمی با فرهنگ آن کشور زندگی کنید و با پختگی و آگاهانه عمل کنید.


با توجه به مطلبی که در بالا ارائه شد خدمتتان خیلی طبیعی است که در چند هفته ی ابتدای زمانی که شما مهاجرت کرده اید با مشکلات و موانع متعددی روبرو شوید اما با صبوریت می توانید از این مرحله گذر کنید و تا شروع کلاس ها شرایط لازم و کافی را برای زندگی در کشور مقصدتان داشته باشید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار