gardeshban.ir

کافه باز/
در این گزارش کافه باز به معرفی خانه فاموری تهران یکی از آثار تاریخی متعلق به اواخر قاجار است که در هیاهوی موبایل فروشی های خیابان جمهوری تهران قرار دارد می‌پردازیم.
کد خبر: ۱۵۳۴۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
خانه فاموری تهران یکی از آثار تاریخی متعلق به اواخر قاجار است که در هیاهوی موبایل فروشی های خیابان جمهوری تهران قرار دارد.

عمارت فاموری بر عکس اقداماتی که ما در چند سال اخیر نسبت به تخریب آثار تاریخی و تبدیل آن به مجتمع های موبایل فروشی در محدوده خیابان جمهوری دیده ایم، تخریب نشده و مالک یا مالکین خانه با ذوق و سلیقه خود خانه فاموری ها را از چنگ مافیای بافت تاریخی پایتخت نجات داده و خانه فاموری خیابان جمهوری را مرمت کرده و جزو موارد نادری است که بنا به درخواست خود مالک اثر و با همکاری اداره کل ثبت آثار تاریخی و فرهنگی کشور، به شماره 31544 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده، که این گام، خود قدمی بزرگ در حوزه ثبت آثار تاریخی شهر تهران است.

این روزها خانه تاریخی فاموری، به کافه گالری دنجی تبدیل شده که محیطی آرام را برای گردشگران و پایتخت نشینان فراهم آورده است. برای رسیدن به آدرس کافه خانه فاموری باید به خیابان جمهوری، حد فاصل بین ولیعصر و حافظ بروید، بعد از خیابان روم، گوچه گشتاسب قرار دارد، در این کوچه، درب انتهایی، پذیرای شماست.
ساعات کار و ساعات بازدید از خانه فاموری، همه روزه از ساعت 10 الی 24 است.

خانه فاموری؛ مکانی به‌دور از هیاهو در خیابان‌های جمهوری

خانه فاموری؛ مکانی به‌دور از هیاهو در خیابان‌های جمهوری

خانه فاموری؛ مکانی به‌دور از هیاهو در خیابان‌های جمهوری
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار