gardeshban.ir

یکی از دغدغه های شهرنشینی هیاهوهای موجود در کلان شهرها، آلودگی هوا، ترافیک و حذف مکان ها و طبیعت بکر از شهر است که ساکنان آن ها را از نظر روحی نیز دچار خستگی و روزمرگی هایی کرده است.
کد خبر: ۱۵۸۸۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
از طرفی هم شاید شرایط اقتصادی و مشغله های کاری مجال رفتن به سفرهای طولانی را به شهر نشینان ندهد، از همین رو بسیاری از افراد برای فرار از این شرایط و دمای هوای بالای تهران در این فصل به دنبال جاهای دیدنی و بکر اطراف شهر خود هستند.

روستای خمده؛ پیشنهادی عالی برای تعطیلات آخر هفته

پایتخت نشینان در تعطیلات آخر هفته می توانند برای خوردن سبزی پلو با ماهی و گذراندن لحظاتی بکر در کنار رودخانه و همچنین دیدن باغ های گردو و گیلاس پس از طی کردن حداکثر 2 ساعت از تهران به روستای خمده در حریم شرقی تهران رسیده و هوایی تازه کنند.

این روستا که «خمده» نام دارد؛ در حدود 120 کیلومتری تهران جای گرفته که برای سفر به آن باید وارد جاده تهران-فیروزکوه شوند و از میدان آزادی تا این روستا در ساعات بدون ترافیک حدود یک ساعت و 30 دقیقه و در ساعات اوج ترافیک دو ساعت فاصله است. این روستا در بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه واقع شده که شاید یکی از گزینه های مناسب برای تهرانی ها برای طبیعت گردی و استفاده از آب و هوای پاک و خنک محسوب شود. روستای خمده یکی از روستاهای خوش آب و هوا و سرسبز استان تهران بوده که دمای آن نسبت به تهران 5 درجه پایین تر است بنابراین در این روستا می توان نسیم خنکی را که در میان جنگل های پر درخت آن می پیچد، حس کرد. روستای خمده جمعیتی حدود 255 نفر را در خود جای داده و به عنوان سومین روستای نمونه گردشگری شهرستان فیروزکوه معرفی شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این روستا وجود استخر طبیعی مملو از آب معدنی است که دور آن سنگ چین شده و بانوان و آقایان نیز می توانند در آن شنا کنند.

از دیگر جذابیت های این روستا می توان به دارا بودن مکان و شرایط لازم برای ماهیگیری اشاره کرد که همین جاذبه موجب شده سالیان طولانی گردشگران فراوانی به این روستا سفر کنند. در این روستا و در کنار رودخانه حبل رود مسافران می توانند باغ های گیلاس را ببینند و در این فصل چیدن گیلاس از درخت را نیز تجربه کنند. در روستای خمده و در باغی مملو از درختان کهنسال گردو با قدمتی 100 ساله؛ یک اقامتگاه بومگردی با ظرفیت کلی بیش از 50 نفر واقع شده که مکانی دنج، خلوت و آرامبخش برای فرار از گرمای تهران و کلان شهرها است این اقامتگاه بومگردی دارای 2 واحد 15 مترمربع با ایوان های 15 متری با ظرفیت 5 نفر است و در آن 6 سرویس بهداشتی در محوطه تعبیه شده و همچنین یک سوئیت 110 متری 2خوابه نیز به ظرفیت 30 نفر با تمامی امکانات رفاهی از قبیل سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه نیز وجود دارد که معمولا تورهای گروهی آن را استفاده می کنند. در هر کدام از این واحدها و سوئیت، برای سیستم گرمایشی از بخاری گازی استفاده می شود. علاوه بر آن این اقامتگاه پارکینگی با ظرفیت 34 خودروی سواری و 5 اتوبوس دارد.

یکی از جذابیت های منحصر به فرد این منطقه بومگردی وجود رودخانه حبل رود در انتهای باغ این اقامتگاه است که بومگردان می توانند با پایین رفتن از پله هایی که تعبیه شده کنار این رودخانه رفته و ساعتی را آنجا بگذرانند در محوطه باغی اقامتگاه بومگردی روستای خمده 40 آلاچیق وجود دارد. اتاق های کاهگلی این بومگردی با گلیم و فرش های دستباف تزیین شده که اجاره آن برای هر نفر شبی 50 هزار تومان به صرف صبحانه است و در صورت تمایل مسافران غذاهایی همچون سبزی پلو با ماهی، جوجه کباب و دیزی نیز برای وعده ناهار و شام سرو می شود که هزینه آن را جداگانه محاسبه می کنند. این در حالی است که در صورتی که برای یک شب اقامت در هتل یا ویلاهای فیروزکوه که خلوتی این بومگردی را هم ندارد، بدون وعده غذایی به طور میانگین 314هزار تومان باید هزینه شود؛ البته این اجاره بها برای اقامت یک شب خانوار 3 تا 7 نفر است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار