gardeshban.ir

رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی یکی از راه های تقویت هویت محلی و پایداری هویت بومی در ایران را حمایت از موزه های شخصی و محلی با تمرکز بر رویکرد مردم شناختی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۶۰۲۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، علیرضا حسن زاده که در قشم سخن می گفت با بیان اینکه این موزه ها می توانند زمینه شکل گیری موزه های ملی و مادر مردم شناسی را در آینده فراهم کنند افزود : با توجه به اهمیت مساله تعلق مردم بومی به سرزمین خویش ، موزه های مردم شناسی می توانند تقویت کننده این تعلق باشند.

طاهره شهرکی مدیر کل اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم نیز در ادامه این نشست موزه و مجموعه های شخصی را یکی از مهمترین مکان های معرفی میراث فرهنگی در حریره قشم دانست .

وی از وجود شش مجموعه شخصی که به صورت خودجوش از سوی اهالی فرهیخته قشم گرد آمده یاد کرد که میراث کشاورزی ،دامداری، صیادی ،دریانوردی،  مشاغل و وسایل خانه را در بر دارنده وحمایت از آنها در برنامه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم قرار دارد.

 نشست« موزه مردم شناسی و اجتماعات محلی »توسط اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با همکاری پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد و با بازدید از موزه های محلی همچون موزه صالح روزبه در روستای طولا ،مجموعه زبیری در روستای دیرستان و موزه لنج سازی گوران همراه بود.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار