gardeshban.ir

خیلی ها فکر می کنند مهمانداری هواپیمایی یک شغل کاملا رویایی است که در آن مهماندار هیچ وظیفه ی سختی ندارد و از یک کشور به کشور دیگر سفر می کند، در صورتی که اصلا چنین نیست، گریه ی کودکان در هواپیما، تاخیر در پروازها، ساعت ها معطلی و بی احترامی بعضی از مسافران فقط بخشی از مشکلاتی است که مهمانداران هر روز با آن مواجه هستند.
کد خبر: ۱۶۳۲۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
خیلی ها فکر می کنند مهمانداری هواپیمایی یک شغل کاملا رویایی است که در آن مهماندار هیچ وظیفه ی سختی ندارد و از یک کشور به کشور دیگر سفر می کند، در صورتی که اصلا چنین نیست، گریه ی کودکان در هواپیما، تاخیر در پروازها، ساعت ها معطلی و بی احترامی بعضی از مسافران فقط بخشی از مشکلاتی است که مهمانداران هر روز با آن مواجه هستند. این در حالیست که سوال های نه چندان به جای بعضی از مسافران از مهمانداران هواپیما به بار خستگی آنها اضافه می کند.

 دیگر چیزی برای خوردن پیدا نمی شود؟


این یکی از بدترین سوال هایی است که در هواپیما می توانید از یک مهماندار بپرسید و او را بسیار عصبانی کنید، یادتان باشد که شما سوار هواپیما شده اید و به رستوران و یا کافه نرفته اید! در صورتی که مهماندار به شما ساندویچ آماده می دهد، مطمئن باشید که غذای دیگری به جز آن وجود نداشته است… پس سوال های اضافی در این مورد ضرورتی ندارد. اگر غذای هواپیما را به هر دلیل دوست ندارید، می توانید غذای خودتان را بسته بندی کنید و داخل هواپیما ببرید و صرف کنید.

در کارها به من کمک می کنید؟

وظایف مهماندار در هواپیما مشخص است، مثلا اینکه نکات ایمنی را یادآور شود، به شما برای رفع تشنگی نوشیدنی بدهد، مطمئن باشد که جایتان درست و امن است و وظایفی از این قبیل. پس اگر کودکی همراه خودتان به داخل هواپیما برده اید که مدام بهانه گیری می کند و نمی توانید او را آرام نگه دارید، نباید از مهماندار بخواهید برای شما بچه را نگه دارد. این در حیطه ی وظایف آنها نیست.

می توانم گوشی تلفنم را روشن کنم؟

وقتی جواب سوالی را می دانید، پرسیدن آن و به دنبال یک استثنا بودن چه فایده ای دارد؟ برای مثال بدیهی است که تلفن همراه را نمی توان در هواپیما روشن کرد. حالا پرسیدن این موضوع که حتی برای یک لحظه گوشیتان را می توانید روشن کنید یا خیر فقط تکرار مکررات است. تلفن همراه در هواپیما حتما باید خاموش و روی حالت پرواز باشد.

به من کمک می کنید چمدانم را در بالا بگذارم؟

اگر چمدانتان را با خود به داخل هواپیما برده اید اما آنقدر سنگین است که خودتان نمی توانید آن را بالا ببرید و در قفسه ی بالای سرتان گذارید، نباید این کار را به مهماندار محول کنید. فراموش نکنید که مسئول کارهای خودتان در هواپیما فقط خودتان هستید و خودتان! در هیچ کجای دنیا به مهمانداران آموزش بالا گذاشتن چمدان های مسافران را نمی دهند!

آیا خلبان ماهر است؟

این یکی از بدترین سوالاتی است که می توانید از یک مهماندار هواپیما بپرسید و باید حق بدهید که بعد از پرسیدن این سوال، حالت متعجب و ناخشنودی به خود بگیرد. بله، مطمئن باشید تمام خلبان هایی که در هواپیمایی های مختلف کار می کنند، افرادی باهوش و حرفه ای هستند که از فیلترهای بسیار سختی برای این کار رد شده اند و علاوه بر آن تجربه ی لازم را برای این کار دارند. هیچ ایرلاینی، اعتبار خودش را با استخدام کسی که کارش را بلد نباشد، به خطر نمی اندازد!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار