gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۶ پروژه مهم حوزه گردشگری در جریان سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری به استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۶۳۲۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
نادر فلاحی با بیان اینکه این پروژه‌ها با صرف ۳۶۰ میلیارد ریال برای افتتاح در جریان سفر رئیس جمهوری به اردبیل آماده‌سازی شده است گفت: این پروژه‌ها شامل هتل، هتل آپارتمان، واحد پذیرایی و مجتمع آبدرمانی و مراکز اقامتی است که در شهرستان‌های اردبیل، نیر و مشگین‌شهر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل پروژه پل معلق تمام شیشه‌ای هیر را یکی از پروژه‌های آماده افتتاح در جریان سفر رئیس جمهوری اعلام کرد.

فلاحی با اشاره به اهمیت این پروژه‌ها در توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در استان اردبیل به ایرنا گفت: با فعالسازی این پروژه‌ها ۸۹ نفر به طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

رئیس جمهوری اواخر شهریور ماه و یا اوایل مهر ماه به اردبیل سفر می‌کند.

پل معلق تمام شیشه ای هیر - پل معلق تمام شیشه ای اردبیل


نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل جهان توسط مهندسان ایرانی اجرایی و عملیاتی شده و هیچ عنصر خارجی در طراحی و ساخت آن دخیل نبوده است. این پل که می‌تواند گردشگران زیادی را به این شهر استان اردبیل بکشاند با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز از سوی دستگاه‌های متولی به زودی افتتاح می‌شود.

طول اولین پل معلق تمام شیشه‌ای خاورمیانه که روی رودخانه هیرچایی به بهره‌برداری می‌رسد ۲۰۸ متر ، عرض آن ۱/۵ متر و ارتفاع آن ۱۰۰ متر است.

یکی از فازهای این پروژه پل شیشه‌ای بوده و بقیه نیز شامل مجتمع‌های تجاری،‌ خدماتی و رفاهی خواهد بود.

پل معلق و زیبای مشگین شهر نیز در استان اردبیل مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار