gardeshban.ir

قطعا شما هم در بین دوستان و آشنایان خود افرادی را دارید که به فکر مهاجرت بوده و قصد دارند بهترین کشور و شهر را برای این کار انتخاب نمایند.
کد خبر: ۱۶۳۴۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
داشتن شرایط اولیه مهاجرت به شما کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیرید و کارهای سفر خود را راحت تر انجام دهید. دقت داشته باشید که بدون داشتن شرایط مهاجرت، این کار برای شما بسیار سخت و حتی ناممکن خواهد بود.

تصمیم جدی و پشتکار زیاد

نکته ای که در ابتدا باید به شما گوشزد کنیم، این است که شما قرار است خانه، زندگی، کار و حتی خانواده خود را رها کرده و به کشوری سفر کنید که شاید کیلومترها دور از شما باشد. سفر شما یک سفر کوتاه مدت و چند روزه نیست که به زودی بتوانید به خانه برگردید و دلتنگی های خود را التیام بخشید. این مسئله در مورد ما ایرانی ها که به بسیار وابسته به خانواده خود هستیم، نمود بیشتری پیدا کرده و بسیار سخت تر است.

پس ابتدا باید به تمامی این مسائل خوب فکر کرده و تصمیم جدی برای انجام این کار بگیرید. پیشنهاد می کنیم تا زمانیکه در تصمیم خود جدی نشدید، با کسی در این مورد صحبت نکنید. مرحله بعد از شرایط اولیه مهاجرت، داشتن پشتکار کافی برای طی مراحل و ناامید نشدن از مشکلات و سختی های راه است.

هدف مشخص

اولین چیزی که برای مهاجرت به آن نیاز دارید، داشتن یک هدف مشخص هست. به عنوان مثال شاید بخواهید برای تحصیل از کشور خارج شوید یا اینکه مهاجرت شما کاری است. شاید تنها دلیل شما، خروج از وطن و دور بودن از کشور خودتان است. هر هدفی که دارید باید از قبل آن را مشخص کنید. چنانچه فکر می کنید اگر از کشور خارج شوید، می توانید زندگی بهتری داشته باشید، فکر مهاجرت را از سر خود بیرون کرده و خود را با عباراتی چون زندگی بهتر، رسیدن به آسایش، آرامش و مانند آن گول نزنید. 

در واقع مهاجرت بدون هدف هیچ سودی به حال شما نخواهد داشت. تصور اینکه در خارج از وطنتان یک زندگی لوکس و خوب در اختیارتان قرار می گیرد را از سرتان بیرون کنید. شما باید هدفی را تعیین کنید و برای رسیدن به آن بجنگید.

 بودجه و سرمایه کافی

مهاجرت ها انواع مختلفی دارند که با توجه به هدف مورد نظر انجام می شوند. برای هریک از انواع مهاجرت هزینه و سرمایه متفاوتی نیاز است. به عنوان مثال اگر قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشید، قطعا به سرمایه کمتری نیاز دارید، اما اگر قصد داشته باشید برای تجارت و سرمایه گذاری مهاجرت کنید، باید بودجه کافی برای این کار را فراهم نمایید. 

در هر حال برای مهاجرت به کشوری دیگر نیاز به سرمایه کافی دارید. پس اگر این سرمایه را ندارید، پیشنهاد می کنیم از خیر انجام این کار بگذرید زیرا جز تلف کردن زمان و انرژی نتیجه دیگری نخواهید گرفت.

 در مطلب حداقل شرایط اولیه برای مهاجرت، ما به شما توصیه می کنیم زمانیکه تصمیم به انجام این کار می گیرید، تنها پول نقد خود را به عنوان سرمایه در نظر داشته باشید، زیرا ملک، خانه، ماشین و دیگر دارایی تان تا زمانی که به پول تبدیل نشده اند جز بودجه شما محسوب نمی گردند. 

ممکن هست که نقد کردن این موارد زمان زیادی طول بکشد و تا آن موقع قوانین مهاجرت برای کشور مورد نظر شما تغییر کنند. با خواندن این قسمت شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چه میزان سرمایه ای برای مهاجرت لازم است؟ 

در واقع نمی توان جواب قطعی به این سوال داد، زیرا همان طور که گفتیم هدف از مهاجرت و نوع آن بسیار مهم است. علاوه بر این، مقصد مورد نظر شما نیز در میزان سرمایه و بودجه نقش دارد. حداقل مبلغی که برای شروع روند مهاجرت خود نیاز دارید، چیزی حدود 10,000 دلار بوده که پول کمی هم نیست. پس فکر اینکه با فروختن ماشین ارزان قیمت خود یا پول های این چنینی بتوانید از کشور خارج شده و یک زندگی خوب در کشوری دیگر بسازید را از سرتان بیرون کنید. 

شما برای تمامی مراحل مهاجرت خود، از مشاوره با وکیل گرفته تا مراجعه به سفارت و دریافت ویزا، نیاز به پول دارید. پس اگر چنین پولی ندارید، فکر آن را از سر خود خارج نمایید.

تحصیلات و مهارت کافی

افراد بدون سواد یا بدون مهارت در دنیای امروز جایگاهی ندارند. برای اینکه بتوانید موفق باشید و زندگی خوبی را در کشوری دیگر بسازید، باید تحصیلات بالایی داشته باشید یا به قصد ادامه تحصیل مهاجرت کنید. 

در واقع باید این را بدانید که گذراندن حداقل شرایط اولیه برای مهاجرت، بدون مدرک تحصیلی و مهارت کافی کار سختی است و اغلب نیز نتیجه ای به دنبال ندارد. خصوصا اگر به قصد کار سفر می کنید، باید مهارت خاصی داشته باشید که بتوانید در کشور مقصد از آن استفاده و درآمد کسب کنید. در غیر این صورت کشور مقصد هیچ دلیلی برای پذیرفتن شما نخواهد داشت. 

البته مهارت در رشته های ورزشی یا هنری نیز می تواند کشور مقصد را قانع کند که بر روی یک تبعه خارجی سرمایه گذاری کرده و وی را بپذیرد.

به خود متکی باشید!

شاید تعدادی از دوستان شما یا برخی از آشنایانتان در کشورهای دیگری زندگی می کنند. اگر شما قصد دارید آن کشور را برای مهاجرت انتخاب نمایید تا روند کارتان سرعت پیدا کرده و آسان تر شود، راه اشتباهی را پیش گرفته اید. تنها افرادی می توانند روند مهاجرت شما را آسان تر کنند که جز اقوام درجه یک شما باشند. اگر با این امید مهاجرت می کنید که دوست شما بتواند تا مدتی همراهیتان کند و حتی در پرداخت هزینه های زندگی به شما کمک کند، پیشنهاد می کنیم از این کار صرف نظر کنید. 

هزینه زندگی در کشورهای پیشرفته جهان بسیار بالاست، تا جایی که یک زوج هر دو باید کار کنند تا بتوانند از پس زندگیشان برآیند، بنابراین این فکر که بتوانند شخص دیگری را در کنار خود داشته و او را تحت حمایت مالی خود قرار دهند، فکری بیهوده است. 

پس از همین ابتدا این را بدانید که باید به طور کامل به خود اتکا کنید و روی پای خودتان بایستید و به هیچ عنوان انتظار کمک از دیگران را نداشته باشید. این خود یکی از حداقل شرایط اولیه برای مهاجرت به حساب می آید.

مشورت با یک وکیل خوب

قطعا بدون وکیل نیز می توانید مهاجرت کنید، اما در صورتیکه پرونده شما هیچ مشکلی نداشته باشد. اگر پرونده سنگین و پیچیده ای ندارید، می توانید به راحتی با مراجعه به سفارت کشور مقصد، مراحل کار را خودتان طی کنید. اما اگر در پرونده مهاجرت پیچیدگی هایی وجود دارد، پیشنهاد می کنیم حتما با یک وکیل مشورت کرده و از همان ابتدا نیز مبلغی را برای این کار در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که این پرونده ها بدون حضور یک وکیل خوب به سرانجام نمی رسند. 

چه بسا پیچیدگی به حدی باشد که حضور مشاور و وکیل هم نتواند آن را به موفقیت برساند. پس صرفه جویی را کنار گذاشته و وقت خود را با وکلای بی کفایت و غیر حرفه ای هدر ندهید.

شرایط اعضای خانواده در روند مهاجرت

اگر به تنهایی مهاجرت می کنید که هیچ، اما اگر قصد دارید تا اعضای خانواده خود اعم از پدر، مادر، همسر یا فرزندتان را نیز به همراه داشته باشید، باید به شرایط مهاجرت آن ها نیز توجه نمایید. ویژگی های هریک از اعضای خانواده شما می تواند در طی کردن روند مهاجرت تاثیر گذار بوده و آن را بهبود ببخشد. پس در هنگام مراجعه به وکیل و مشورت با وی، در مورد شرایط هریک از اعضای خانواده تان صحبت کرده و نکات لازم را عنوان نمایید.

راه های قانونی

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن مدارک و شرایط مهاجرت سعی در استفاده از روش های غیرقانونی برای مهاجرت دارند. اگر شما نیز چنین تصمیمی دارید، پیشنهاد می کنیم این فکر را از سر خود بیرون کنید. قانون شکنی در همه جای دنیا محکوم بوده و عدم امنیت جانی و مالی و آینده ای تاریک را برایتان به همراه دارد. 

افرادی که به طور غیر قانونی مهاجرت می کنند، هیچ جایی چه در کشور مقصد و چه در وطن خودشان نخواهند داشت. 

ورود و خروج غیر قانونی جرم بوده و با انجام این کار شما یک مجرم محسوب می شوید. به یاد داشته باشید که اگر به صورت غیرقانونی خارج شوید، در رفت و آمدهای بعدی خود به کشور دچار مشکل خواهید شد. 

پناهندگی یکی از همین روش های غیرقانونی است که باید از آن پرهیز کنید. علاوه بر این، سن قانونی برای مهاجرت 18 سال می باشد. پسران نیز باید دوران سربازی خود را گذرانده و کارت پایان خدمت داشته باشند. در واقع کارت پایان یکی از شرایط مهاجرت بوده و بدون آن امکان خروج قانونی وجود نخواهد داشت. 

البته استثناهایی نیز در این زمینه وجود دارد که مهاجرت تحصیلی یکی از آن ها هست. پس اگر قصد مهاجرت دارید، حتما باید بالای 18 سال بوده و اگر پسر هستید، دوران سربازی خود را نیز طی کرده باشید تا بتوانید به صورت قانونی خارج شوید.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار