gardeshban.ir

یزد، استان خشت ایران است، استانی که وقایع بی‌شماری را به خود دیده است، و یکی از گنبدهای خشتی جهان تا جاذبه های تاریخی زیبا و منحصربفرد دیگر که تعداد آن‌ها کم نیست در این شهر جای گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۶۸۰۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
باقر آباد روستایی در فاصله ده کیلومتری شمال شهرستان بافق است. بافق بر سر یکی از راه‌‌های یزد به کرمان واقع شده و ۱۲۵ کیلومتر با شهر یزد فاصله دارد. در این روستا قلعه‌ای وجود دارد که به فرمان عبدالرحیم خان، فرزند محمدتقی خان بافقی، در سه مرحله ساخته شده است. این ساختمان ابتدا در برج شمالی ساخته شده و برج جنوبی آن ده سال بعد ساخته شد.

این قلعه که دارای ۴۵ اتاق و راهروهای متعدد و دو برج نگهبانی است، با مصالح خشت و گل بنا شده است. برج شمالی قلعه‌ای با ارتفاع ۸ متر دارای ۲ طبقه،۳ سنگ انداز و ۱۴۰ تیر انداز است. برج جنوبی قلعه که برجی هشت ضلعی است، ارتفاع بیشتری دارد. این برج دو طبقه است.

قلعه باقرآباد به منظور پناه دادن به مردم در برابر خطرات احتمالی ساخته شده و محل انبار کردن غلات نیز بود. در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی نیز به علت هرج و مرج در کشور، مردم روستا دور قلعه را حصار کشیدند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به یزد، حتما سری به این قلعه‌ی تاریخی و زیبا بزنید.


قلعه‌ تاریخی و زیبای باقرآباد در یزد+تصاویر

قلعه‌ تاریخی و زیبای باقرآباد در یزد+تصاویر

قلعه‌ تاریخی و زیبای باقرآباد در یزد+تصاویر

قلعه‌ تاریخی و زیبای باقرآباد در یزد+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار