gardeshban.ir

همیشه در سفرهای خارجی،مبادله سخترین کار است.ما نکاتی را مطرح می کنیم تا ذهنیت مناسبی در این رابطه بدست آورید و هنگام خرید در خارج از کشور دچار مشکل و سردرگمی نشوید.
کد خبر: ۱۸۴۳۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸-1398 July 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
همیشه در سفرهای خارجی،مبادله سخترین کار است.ما نکاتی را مطرح می کنیم تا ذهنیت مناسبی در این رابطه بدست آورید و هنگام خرید در خارج از کشور دچار مشکل و سردرگمی نشوید.

1.درک راه کارهای اقتصادی بازار

به خاطر داشته باشید که کسی چیزی به شما نمیفروشد مگر اینکه برایش سودی داشته باشد.پس از دادن پیشنهادهای کم اصلا خجالت زده نشوید.در نهایت شما را رد می کنند و شما به مغازه ی دیگری مراجعه می کنید.

2.به گردشگران دیگر توجه کنید

اگر برای کالایی قیمتی بالا پرداخت کنید،گردشگران دیگر نیز مجبور میشوند همان قیمت و یا قیمتی بالاتر را پرداخت کنند.پس هنگام خرید به فکر دیگر گردشگران نیز باشید و تا می توانید چانه بزنید.

3.مقایسه قیمتها

قیمت فروشگاه ها را به خوبی در بیاورید و سپس به بازرهای خیابانی بروید.با مقایسه این قیمت ها باهم می توانید بهترین تصمیم برای خرید را بگیرید و همچنین با آگاهی به خرید بروید.

4.تماشا کردن

در اینکه شما توریست هستید و این فرصتی برای فروشندگان است تا محصولات خود را با بالاترین قیمت بفروشند،شکی نیست.اما قبل از خرید به قیمت و رفتار فروشنده با دیگر خریداران توجه کنید و سعی کنید رفتار شما نیز تقلیدی از آنها باشد.

5.اولین قیمت

هرگز اولین قیمتی که گفته می شود را پرداخت نکنید. در کشورهای در حال توسعه،تخفیف گرفتن را با یک چهارم قیمت گفته شده شروع کنید.در نهایت می توانید محصول را با حداقل 10% تخفیف خریداری کنید.

6.تاثیر گذاری

همیشه لبخند زدن راهی برای برقراری ارتباط بوده است.اگر فروشنده با قیمت پیشنهادی شما کنار نیامد،لبخندی بزنید و جیب های خالیتان را نشان دهید و شر را به نشانه ی تاسف تکان دهید.توجه داشته باشید تمامی کارها باید مودبانه انجام شود.تظاهر به بی تفاوتی همیشه خوب جواب می دهد.

نکات

-در مغازه ی اول تمام خریدهای خود را انجام ندهید،کمی صبور باشید.

-از مناطقی که تمام افراد خارجی هستند ،دوری کنید.

-در آسیا رسم است که فروشنده برای اولین مشتری خود در روز ،بهترین قیمت را ارائه می دهد.
-به شدت مراقب جیب برها باشید.

-با چک و یا کارت اعتباری شاید نتوانید در بازارهای محلی خرید کنید،پس به اندازه کافی پول نقد همراه داشته باشید.

-پاکتی برای حمل خریدها همراه داشته باشید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار