gardeshban.ir

موزه روسی سنت پترزبورگ یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های کشور روسیه است که توسط دولت این کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۸۴۳۶
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸-1398 July 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه روسی سنت پترزبورگ یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های کشور روسیه است که توسط دولت این کشور محسوب می‌شود. این موزه از لحاظ تاریخی و فرهنگی برای مردم این کشور اهمیت زیادی دارد و بسیاری از مجموعه‌های هنری جهان و روسیه در آن به نمایش گذاشته شده است.

موزه روسی سنت پترزبورگ بهترین مجموعه از هنر‌های روسی در کشور‌های جهان شناخته می‌شود و مجموعه‌های هنری قدیمی از زمان تزار اسکندر سوم تا مجموعه‌های قابل‌توجهی از هنرمندان روسی را به نمایش می‌گذارد. اگرچه تاریخ این موزه به همان زمان اسکندر سوم برمی‌گردد، اما اطلاعات تاریخی دیگری آن را به فرزند وی یعنی نیکلاس دوم ربط داده‌اند.

طبق تاریخچه رسمی اعلام شده موزه روسی سنت پترزبورگ، این موزه در سال ۱۸۹۵ توسط نیکلاس دوم برای نشان دادن افتخارات پدرش باز شده است. این موزه در محل کاخ میخایلووسکی ساخته شده است که در سال ۱۸۹۸ تکمیل شده و به روی عموم مردم باز شد.

پس از انقلاب در شوروی سابق موزه روسی سنت پترزبورگ به شدت از طرف دولت مصادره و به یک موزه دائمی تبدیل شد. این موزه دائمی به‌مرورزمان به محل قرارگیری آثار باستانی و هنری هنرمندان روسی تبدیل شد و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار آثار هنری مربوط به تاریخ کامل هنر روسیه در آن نگه‌داری می‌شود.

در موزه روسی سنت پترزبورگ آثار هنرمندان از قرن یازدهم تا هنرمندان عصر حاضر به نمایش گذاشته شده است و برخلاف گالری ترتیاکوف، در این موزه همه آثار‌های هنری مربوط به همه دوران در یک محل مشخص و بدون جداسازی نگه‌داری می‌شوند.

ساختمان موزه روسی سنت پترزبورگ از زمان فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی به یکی از سه ساختمان مهم در سنت پترزبورگ تبدیل شده است و فرصتی برای نمایش مجموعه وسیعی از هنر‌های روسی فراهم آورده است. ساختمان اصلی این موزه مربوط به یک کاخ قدیمی است که توسط مایکل پالوویچ طراحی شده و کارلو روسی آن را ساخته است.

موزه روسی سنت پترزبورگ علاوه بر اینکه به عنوان یک موزه مهم ایفای نقش می‌کند، هنوز هم بخش‌هایی از کاخ اولیه در آن حفظ شده است و به همین دلیل تعداد گردشگران آن بیشتر از سایر جاذبه‌های گردشگری شهر سنت پترزبورگ است. موزه روسی سنت پترزبورگ در خیابان چهارم سنت پترزبورگ به نام آنژی مانیا قرار دارد و برای بازدید از آن می‌توانید از خطوط مترو و اتوبوس استفاده کنید. این موزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب پذیرای گردشگران است و از ساعت ۹ شب به بعد نیز بسته است. بازدید از این موزه محدودیت خاصی نداشته و برای افراد با هر رنج سنی یک قیمت بلیت در نظر گرفته شده است.

موزه روسی سنت پترزبورگ+تصاویر

موزه روسی سنت پترزبورگ+تصاویر

موزه روسی سنت پترزبورگ+تصاویر

موزه روسی سنت پترزبورگ+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار