gardeshban.ir

اگر نمی‌خواهید صندلی وسط یا صندلی نزدیک به سرویس بهداشتی نصیب‌تان شود که بدترین صندلی‌های هواپیما به حساب می‌آیند، باید چه کار کنید؟
کد خبر: ۲۱۵۳۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸-1398 October 24
گردشبان (gardeshban.ir) :

کلیتون کانوی (Clayton Conway) شاغل در یک آژانس بازاریابی دیجیتال در جزیره‌ کامانو واشینگتن، تجربه‌ی پروازش از دنور به سیاتل با شرکت هواپیمایی فرانتیر ایرلاینز و بدترین صندلی هواپیما را تعریف می‌کند. او می‌گوید:

این پرواز، بدترین تجربه‌ی زندگی‌ام بود. روی صندلی‌ای نشسته بودم که مقابلش دیوار قرار داشت و نه‌تنها امکان خم‌کردن صندلی وجود نداشت، بلکه نزدیک به سرویس بهداشتی بود. به این ترتیب، هر بار که در دستشویی باز می‌شد، بوی زننده‌ و آزاردهنده‌ی توالت به مشامم می‌رسید. وحشتناک بود و هیچ راه فراری هم نداشتم.

پاسخ به این سؤال که بدترین صندلی هواپیما کدام است، آسان نیست. به‌عنوان مثال سایت SeatGuru که به رتبه‌بندی صندلی‌های هواپیماها می‌پردازد، برای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ امریکن ایرلاینز، بدترین صندلی‌ها را مشخص کرده است که شامل کلیه‌ی صندلی‌های ردیف ۳۰ در بخش انتهایی هواپیما می‌شود. علت آن هم این است که صندلی‌های ردیف ۳۰ درست در کنار دستشویی قرار دارند و نمی‌توان آن‌ها را به‌طور کامل خم کرد. هرچند این بدان معنا نیست که همه‌ی صندلی‌های ردیف ۳۰ به یک اندازه بد باشند. صندلی‌های وسط (30B و 30E) فوق‌العاده وحشتناک هستند، چراکه مسافران نمی‌توانند صندلی خود را خم کنند، مجبور هستند با بوی بد دستشویی بسازند و بین دو مسافر دیگر گیر می‌افتند. بدتر از این هم می‌شود؟

آن دسته از مسافرانی که نمی‌خواهند بدترین صندلی ایرلاین نصیب‌شان شود، باید قبل از رزرو، چندین منبع مثل Consult SeatGuru را بررسی کرده و نکاتی را که در ادامه‌ی این مقاله از کجارو به آن اشاره خواهیم کرد، رعایت کنند.

ارزان‌ترین بلیط را نخرید

جف کلی (Jeff Klee)، مدیرعامل شرکت CheapAir به مسافران توصیه می‌کند که فقط به‌دنبال پایین‌ترین قیمت بلیط هواپیما نباشند.

بلکه در عوض برای انتخاب پرواز باید فهرستی از بایدها و نبایدها را برای خود مشخص کنند. آیا نیازی به انتخاب صندلی هست؟ ترجیح می‌دهیم کنار پنجره بنشینیم یا کنار راهرو؟ در هر صورت مطمئن شوید که ایرلاین مربوطه همه‌ی نیازهای شما را مرتفع خواهد کرد؛ هرچند که این موضوع مستلزم پرداخت پول بیشتر است، اما در عین حال رضایت از سفر را نیز به‌همراه خواهد داشت.

جف کلی می‌گوید، سال‌ها قبل زمانی که خانواده‌ام در اتریش زندگی می‌کردند، والدینم ارزان‌ترین بلیط از نیویورک به وین را خریدند، صندلی ما در انتهای هواپیما و درست کنار دستشویی و محدوده‌ی سیگارکشیدن بود و امکان خم‌کردن صندلی وجود نداشت.

رزرو بلیط را به آخرین لحظه موکول نکنید

اگر در آخرین لحظه، ارزان‌ترین بلیط هواپیما را خریداری کنید، به احتمال زیاد صندلی‌ای به‌غیر از بدترین‌های باقی‌مانده به شما نخواهد رسید؛ مگر آنکه یک صندلی بیزینس کلاس یا اکونومی بدون محدودیت رزرو کنید که در این صورت خوش‌شانس هستید. اکثر ایرلاین‌ها، تعدادی از صندلی‌های خود را برای مسافران تجملاتی و ولخرج کنار می‌گذارند.

ایرلاین را بررسی کنید

تیم لفل (Tim Leffel)، نویسنده‌ی «ارزان‌ترین مقاصد جهان»، می‌گوید:

همه‌ی ایرلاین‌ها مشابه هم نیستند. به‌عنوان مثال، ایرلاین‌هایی نظیر بلوجت و ساوث‌وست به این معروف هستند که فضای پای زیادی دارند. برای برخی سفرها نیز می‌توان از ایرلاین‌های ارزان‌قیمتی مثل شرکت هواپیمایی اینترجت استفاده کرد که با وجود تعداد زیاد صندلی‌ها، فشرده نیستند.

گاهی اوقات مسئله فقط به عدم‌انتخاب بدترین صندلی خلاصه نمی‌شود و کل یک ایرلاین اهمیت پیدا می‌کند. تجربه‌ی کلیتون کانوی، مصداقی از همین موضوع است. شرکت هواپیمایی فرانتیر ایرلاینز که بخشی از گروه ایرلاین‌های فوق‌العاده ارزان به حساب می‌آید، از نظر صندلی‌های راحت و امکانات، خوش‌نام نیست.

در صورت عدم امکان انتخاب صندلی، مراقب رفتارتان باشید

مت وودلی (Matt Woodley) وبلاگ‌نویس می‌گوید:

لباس نامناسب نپوشید، بی‌ادب نباشید، صدایتان را بلند نکنید و خیلی خودتان را بالا نبرید. به این ترتیب رفتارتان نشان می‌دهد که جای شما روی صندلی وسط نیست؛ چراکه اگر با صدای بلند صحبت کنید یا با گفتن اینکه چقدر شخصیت مهمی هستید یا چه مدتی را منتظر مانده‌اید یا قرار ملاقات مهمی دارید، باعث ناراحتی کارمندان بلیط می‌شوید، بالاخره آن‌ها هم انسان هستند و شما را بر اساس ظاهرتان قضاوت می‌کنند. پس ممکن است صندلی بدی را برای شما در نظر بگیرند.

بد نیست ببینیم که چرا این روزها، سفرهای هوایی وضعیت بدتری پیدا کرده است. پرواز خانواده‌ی من در ایرلاین رومانیایی دوران کمونیسم از جهات زیاد در سطحی بسیار پایین‌تر از سفرهای هوایی امروزی بود. با این حال، هیچ‌کس از ما نمی‌خواست که برای نشستن در کنار هم، پول بیشتری بپردازیم. صندلی‌های هواپیما با اینکه از وضعیت مطلوبی برخوردار نبودند، اما حتی در صندلی‌های اکونومی فضای کافی برای پا وجود داشت. کادر پرواز، دو وعده غذا و نوشیدنی سرو می‌کردند، بدون اینکه لزومی به پرداخت پول بیشتر باشد.

شرکت‌های هواپیمایی از همین نگرانی و ترس ما برای عدم‌انتخاب بدترین صندلی هواپیما استفاده می‌کنند تا ما را به پرداخت پول بیشتر برای صندلی‌هایی ترغیب کنند که فضای پای کافی دارند. آن‌ها می‌دانند که ما برای اجتناب از صندلی‌های بد یا نشستن در کنار همسر و فرزندمان حاضر به پرداخت پول بیشتر هستیم. در واقع ترس ما برای انتخاب‌نکردن بدترین صندلی، ابزاری قدرتمند برای افزایش سود شده است. اما حالا می‌دانید که چطور از این موضوع اجتناب کنید.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار