gardeshban.ir

مدیر شهر سازی و اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: محدوده بافت تاریخی شهر ماکو با توجه به ایرادات اولیه و جدی در تعیین محدوده، دارای مشکلات اساسی است که ادامه این روند در بلندمدت، منجر به از بین رفتن بافت تاریخی اصلی خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۴۷۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
آرش صادقیان با اشاره به اینکه در این خصوص سازمان منطقه آزاد ماکو با همراهی شهرداری و شورای شهر ماکو بررسی فوری مسائل بافت را در دستور کار قرار داده است، افزود: بخش هایی از محدوده بافت تاریخی 134 هکتاری شهر ماکو، فی نفسه فاقد ارزش میراثی و تاریخی ویژه اند و بیشتر به عنوان بافت فرسوده و در برخی نقاط به صورت مخروبه مطرح است.

صادقیان اظهار کرد: از این جهت مشکلات متعددی برای مدیریت شهری بدلیل عدم امکان ارائه خدمات با توجه به بافت بسیار متراکم و معابر بسیار تنگ و باریک ایجاد کرده است وطبق ضوابط و قوانین بافت تاریخی، امکان تعریض آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: درحال حاضر ضوابط ساخت و ساز در این بافت به جهت تاریخی اعلام شدن آن به نحوی است که موجب نارضایتی مستمر مردم و بالمآل عدم همکاری ایشان در این خصوص شده و شاهد افزایش بی رویه تخلفات ساختمانی نیز شده است و بیم آن می رود آن بخش های واقعی برخوردار از ارزش تاریخی نیز تحت تاثیر سلبی از شرایط حاضر واقع شود.

مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی منطقه آزاد ماکو با اشاره به پیگیری وضعیت موجود از میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور طی نامه های متعددی تاکید کرد: ضروری است در خصوص تعیین تکلیف موارد فوق، سازمان میراث فرهنگی اقدام های جدی و سریعتر انجام دهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار