gardeshban.ir

گفت و گو/
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیر کمک مالی بیشتر به خسارت زدگان کرونایی گردشگری است.
کد خبر: ۲۵۹۰۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
ساسان تاجگردون معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: حوزه گردشگری همچون سایر حوزه‌های نظام اقتصادی کشور از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است. فعالان اقتصادی ما در این بخش در چند ماه گذشته تعطیل بودند و اگرچه خیلی از صنوف در روز‌های اخیر فعالیتشان را از سر گرفتند، اما فعالان حوزه گردشگری همچنان کاملاً تعطیل هستند.

وی افزود: دولت با استمهال ۴ موضوع اساسی یعنی حامل‌های انرژی، پرداخت اقساط وام‌هایی که فعالان اقتصادی حوزه گردشگری دارند، به تعویق انداختن مالیات ارزش افزوده و مالیات بر درآمد و سهم کارفرما از پرداخت حق بیمه کارکنان به موضوع رسیدگی به وضعیت فعالان اقتصادی حوزه گردشگری ورود کرد. با این وجود در عمل بسیاری از فعالان اقتصادی حوزه گردشگری با بحران‌های خاصی مواجه شدند؛ زیرا نتوانستند از طریق فعالیت خودشان درآمدی داشته باشند. از طرف دیگر استمهال پرداخت اقساط وام‌هایی که دارند، به معنای بخشش نیست؛ لذا رسیدگی بیش از پیش به وضعیت این افراد نیازمند یک نظام تأمین مالی است تا چرخش موضوعی را در اقتصادشان به حرکت بیندازد.

تاجگردون تاکید کرد: دولت بسته سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را مصوب کرده و ۲۵ هزار میلیارد تومان آن را نظام کارکرد بهداشت و درمان برای بحث مقابله با کرونا هزینه نموده است.  بخش دیگری از آن هم صرف هزینه تأمین بیمه بیکاری می‌شود. ما بقی این بسته سرمایه‌گذاری بین تولیدکننندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، خدمات، کشاورزی و گردشگری در حال توزیع است.

معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: وزارت کار و رفاه اجتماعی با داشتن یک سامانه مشخص موضوع خسارت ها را مدیریت می‌کند و پیشنهادی که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به رئیس جمهور داد تأمین مالی برای فعالان اقتصادی حوزه گردشگری است که ما پیگیر این امر هستیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار