gardeshban.ir

منطقه فرهنگی تاریخی گوتیک، قلب تپنده شهر بارسلون در کشور اسپانیا به شمار رفته و همچنین با جاذبه‌های بی شمار خود مانند موزه‌های مختلف و ساختمان‌های تاریخی گوناگون، تجربه منحصر به فردی را در سفر شما خلق می‌کند.
کد خبر: ۲۵۸۹۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
تاریخ بارسلون از منطقه باری گوتیک امروزی آغاز شد که بین خیابان لارامبلا در غرب و «ویا لیِتانا» (Via Leietana) در شرق قرار دارد. رومی‌ها منطقه‌ای را بنا کردند که نام آن به اختصار «بارسینو» (Barcino) بود. این منطقه بر روی تپه «مونس تابر» (Mons Taber) واقع شده و در سال ۱۳۳ قبل از میلاد تأسیس گردید. خیلی زود دیواری به ضخامت ۸ متر و ارتفاع ۱۸ متر با ۷۸ برج دفاعی به مجموعه اضافه شد. بنا بر استانداردهای آن زمان دیواری به طول ۱۲۷۰ متر، سازه‌ای با ابهت به شمار می‌رفت!

زمین‌های اطراف این منطقه به لژیونرهای سابق واگذار شد که بعد از ۱۶ سال خدمت حق ادعای تکه‌ای زمین را داشتند. خیابان‌های اصلی سابق هنوز هم در منطقه حضور دارند. بزرگ‌ترین حفاری‌های رومی بیرون شهر رم در بارسلونا واقع شده‌اند. هر چند بیشترین یادمان‌های باقیمانده متعلق به قرن ۱۴ و ۱۵ میلادی مقارن با گوتیک کاتالونیا و سال‌های شکوفایی بارسلون به عنوان نیروی دریایی هستند. به هر حال شما می‌توانید مناظری محافظت شده از سایر دوران تاریخی شهر را نیز تماشا کنید.

تاریخچه باری گوتیک

رومی‌ها شهر بارسلون را به مدت ۵۰۰ سال تحت فرمان داشتند که از سال ۱۳۳ قبل از میلاد تا سال ۴۱۰ میلادی مقارن با تسخیر ویزیگوت‌ها می‌شود. این زیستگاه رومی در نزدیکی معبد آگوستوس در شمال «پلاسا سن ژائومه» (Plaça Sant Jaume) ساخته شد. در قرن دوم میلادی بارسینو بین ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر جمعیت داشت. در قرن سوم اولین مسیحی‌ها به بارسینو آمده و شکنجه آن‌ها توسط امپراطور «دیوکلتین» (Diokletian) آغاز شد.

در سال ۷۱۴ شهر به تصرف مورها در آمده و به خاطر جلوگیری از ویرانی بدون درگرفتن جنگ این اتفاق صورت گرفت و بعد از آن اولین کلیسای جامع مسیحی تبدیل به مسجد شد. حکومت مورها کمتر از ۱۰۰ سال به طول انجامید و به همین علت شواهد تاریخی زیادی از آن دوران در دست نیست. در قرن ۱۲ نیز بارسلون یکی از مهم‌ترین قدرت‌های مدیترانه به شمار می‌رفت. با شروع قرن ۱۹، صنعتی شدن (صنعت کاشی سازی) سرمایه و تأثیر زیادی به شهر آورد. در بسیاری نواحی می‌توانید دودکش‌های قدیمی را ببینید. دیوارهای شهر در بین سال‌های ۱۸۵۴ تا ۱۸۵۶ فرو ریختند. محوطه‌ای که در حوالی بندر خواهید دید کاملاً برای بازی‌های تابستانی المپیک ۱۹۹۲ بازسازی شده است.

منطقه پر جاذبه گوتیک در بارسلون/عکس

ظاهر شهری محله گوتیک امروز

کوچه‌های باریک و پر پیچ و خم، ظاهر شهریِ منطقه را در روزگار فعلی تشکیل می‌دهند. کلیسای جامع در مرکز منطقه قرار دارد. میدان‌های آفتابی متعددی با ساختمان‌هایی پر از تاریخ، دور کلیسا را پر کرده‌اند. منطقه گوتیک بارها طی تاریخ مورد بازسازی کامل واقع شده است و آخرین بار به دوران بازی‌های المپیک سال ۱۹۹۲ بازمی‌گردد.

بسیاری از زیباترین و معروف‌ترین موزه‌ها در این منطقه قرون وسطایی قرار دارند. مسیرهای اندکی برای عبور با ماشین در دسترس هستند و همین سبب می‌شود که شما بتوانید اکثر قسمت‌های منطقه گوتیک را به صورت پیاده بگردید. این منطقه برای خرید کردن هم بسیار مناسب است. بوتیک‌های کوچک بیشمار، فروشگاه‌هایی با اقلام روزمره و شکلات فروشی‌ها پول خرج کردن را بسیار آسان می‌کنند! اگر شبانه در منطقه گوتیک به گردش می‌پردازید پیشنهاد می‌کنیم به یکی از کافه‌ها و رستوران‌های متعدد آنجا سر زده و از نوشیدنی‌ها و غذاهای لذیذ بومی کاتالونیا لذت ببرید.

منطقه پر جاذبه گوتیک در بارسلون/عکس

اِل کال، محله یهودی نشین بارسلون

محله یهودی‌ها یا همان «اِل کال» (El Call) در میان منطقه گوتیک قرار دارد. این ناحیه از گوشه شمال غربی پلاسا سن ژائومه آغاز می‌شود. ال کال به معنی خیابان کوچک یا کوچه است که به خاطر کوچه‌های باریک و پر پیچ قرون وسطایی برای این ناحیه انتخاب شد. در قرن ۱۳ حدود ۴۰۰۰ یهودی در بارسلون زندگی می‌کردند که ۱۵ درصد از آن‌ها از اهالی قدیمی شهر بودند. اکثر این جمعیت به عنوان پزشک، دانشمند، محقق، تاجر و یا وام دهنده برای حکومت اشرافی بارسلون کار می‌کردند. به همین علت و به خاطر ارتباطات تجاری با خاورمیانه و آفریقای شمالی، آن‌ها بخش مهمی از اقتصاد جامعه را در دست داشتند.

منطقه پر جاذبه گوتیک در بارسلون/عکس

در سال ۱۴۲۴ تمام خانواده‌های یهودی به خاطر شکنجه یهودی‌ها مجبور به ترک بارسلون شدند و ارتباطات ارزشمند تجاری و دانش آن‌ها از شهر بیرون رفت. بنا به دستور پادشاه، هیچ پرستشگاه یهودی اجازه نداشت بزرگ‌تر از کوچک‌ترین کلیسای مسیحی بارسلون باشد. این امر اندازه بسیار کوچک کنیسه یهودی بارسلون را توجیه می‌کند. از سال ۲۰۰۲ قدیمی‌ترین کنیسه اسپانیا و یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های اروپا، در مرکز محله یهودی‌ها به روی عموم بازگشایی شد. امروزه می‌توانید گالری‌های کوچک و مغازه‌های عتیقه فروشی جالب توجهی را در محله یهودی‌ها پیدا کنید.

منطقه پر جاذبه گوتیک در بارسلون/عکس

دیدنی‌های محله گوتیک

در هیچ منطقه‌ای به این میزان یادمان تاریخی- فرهنگی و ساختمان‌های ارزشمند و موزه‌های دیدنی در کنار هم وجود ندارد. برخی از این نقاط گردشگری مهم، لارامبلا، برجسته‌ترین و معروف‌ترین تفرجگاه بارسلون، گورستان رومی متعلق به قرن اول تا سوم میلادی، کلیسای جامع، موزه تاریخی بارسلون، پلاسا سن ژائومه، موزه ایده‌ها و اختراعات، موزه مجسمه‌های مومی، پلاسا ریال، موزه کشتی‌رانی و موزه اقیانوس‌ شناسی هستند. گردش در منطقه گوتیک قطعاً تجربیات و خاطره‌های منحصر به فردی را در سفر شما رقم می‌زند.

منطقه پر جاذبه گوتیک در بارسلون/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار