gardeshban.ir

فرودگاه بین‌المللی اینچئون، فرودگاه با امکانات و بزرگی در شهر سئول است که توانسته بود به مدت 11 سال، عنوان بهترین فرودگاه جهان را از اطرف انجمن فرودگاه‌های بین‌المللی دریافت کند.
کد خبر: ۲۶۰۷۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
«فرودگاه بین‌المللی اینچئون» (Incheon International Airport)، بزرگ‌ترین فرودگاه کره‌ جنوبی و مهم‌ترین فرودگاه در سئول به حساب می‌آید. «انجمن فرودگاه‌های بین‌المللی» از سال 2005 تا 2016، اینچئون را به عنوان بهترین فرودگاه جهان و «اسکای ترکس» (Skytrax) نیز آن را به عنوان تمیزترین فرودگاه دنیا انتخاب کرده است. 

این فرودگاه در مرکز شهر اینچئون قرار گرفته و یکی از سریع‌ترین فرودگاه‌های جهان از لحاظ امور گمرکی به شمار می‌رود؛ تا جایی که مسئولان آن ادعا می‌کنند کارهای مربوط به پروازهای خروجی فرودگاه اینچئون، 19 دقیقه و پروازهای داخلی آن به طور متوسط 12 دقیقه طول می‌کشد که این میانگین در دنیا به ترتیب 60 و 45 دقیقه است. «کوریِن ایر» (Korean Air)، «آسیانا ایرلاینز» (Asiana Airlines) و «پولار ایر کارگو» (Polar Air Cargo) از جمله خطوط هوایی اصلی این فرودگاه محسوب می‌شوند.

تاریخچه

بازی‌های المپیک تابستانی 1988 در سئول برگزار شد و بعد از آن سال، ترافیک هوایی آن افزایش قابل توجهی نسبت به قبل پیدا کرد. 2 سال بعد به این نتیجه رسیدند که «فرودگاه بین‌المللی گیمپو» (Gimpo International Airport) نمی‌تواند جوابگوی این شلوغی باشد. بنابراین تصمیم به ساخت فرودگاهی بزرگ‌تر گرفتند و از میان گزینه‌های موجود، شهر اینچئون را برای تأسیس آن انتخاب کردند. ساخت فرودگاه بین‌المللی اینچئون از سال 1992 شروع شد و در نهایت در سال 2001 به طور رسمی فعالیتش را آغاز کرد. 

امروزه فرودگاه گیمپو بیشتر به پروازهای داخلی و شهرهای بزرگ در آسیای شرقی از جمله توکیو، اوساکا و شانگهای اختصاص دارد. آزمایش‌های انجام شده بر روی باندها، رمپ و تاکسی وی‌ها نشان می‌داد که هواپیماهای بزرگی مثل ایرباس A380 خیلی راحت می‌توانند از فرودگاه اینچئون به پرواز دربیایند. 

این فرودگاه را قصد داشتند در 4 مرحله به اتمام برسانند و در سال 2018 توانستند مرحله‌ی سوم آن را کامل کنند. طی مرحله‌ی اول، سالانه فقط 30 میلیون مسافر از فرودگاه اینچئون جابه‌جا می‌شدند؛ اما طی مراحل بعدی، قسمت‌های مختلف آن را گسترش دادند و تخمین زده‌اند که آخرین مرحله‌ی آن در سال 2020 به پایان می‌رسد و می‌تواند سالانه حدود 100 میلیون مسافر را جابه‌جا کند و در شمار 10 فرودگاه پر رفت و آمد دنیا قرار بگیرد.

فرودگاه بین المللی اینچئون؛ بزرگترین فرودگاه کره جنوبی


ترمینال ها

فرودگاه اینچئون، 2 ترمینال اصلی دارد. طراحی ترمینال 1 آن را که 594 هزار متر مربع می‌باشد، «کرتیس فِنترس» (Curtis Fentress) برعهده داشته است. این ترمینال، 44 بوردینگ پورت، 50 بخش بازرسی گمرگ، 120 قسمت کنترل پاسپورت، 252 باجه‌ی چک-این و خیلی موارد دیگر را دربرمی‌گیرد. 

در سال 2015، یک بخش باجه‌ی چک-این اتوماتیک نیز به آن اضافه کردند که به جای کارکنان فرودگاه، یک دستگاه تمام کارها را انجام می‌دهد. مسافرین خطوط هوایی آسیانا ایرلاینز، کورین ایر و «هواپیمایی جنوبی چین» (China Southern Airlines) می‌توانند اطلاعات پروازشان را در این دستگاه وارد و پاسپورتشان را اسکن کنند و بعد از تحویل گرفتن بلیط، چمدانشان را تحویل بدهند. 

ترمینال مسافربری 2 آن به تازگی در سال 2018 ساخته شده و خطوط هوایی همچون KLM، «ایر فرانس» (Air France) و «دلتا ایرلاینز» (Delta Air Lines) از ترمینال 1 به این قسمت انتقال پیدا کردند. بخش «کنکورس» (Concourse) این فرودگاه، 30 گیت و 6 سالن استراحت دارد و از طریق مسیر زیرزمینی، به ترمینال 1 متصل می‌شود.

فرودگاه بین المللی اینچئون؛ بزرگترین فرودگاه کره جنوبی

امکانات

فرودگاه اینچئون از طرف انجمن فرودگاه‌های بین‌المللی، 11 سال متوالی به عنوان بهترین فرودگاه دنیا انتخاب شده بود. این فرودگاه بزرگ، امکانات متنوع و بی‌شماری از جمله زمین گلف، اسپا، اتاق‌های استراحت خصوصی، پیست اسکی روی یخ، کازینو، گلخانه و «موزه‌ی فرهنگ کره» (Museum of Korean Culture) را شامل می‌شود. 

همچنین مراکز خرید دیوتی فری فرودگاه اینچئون جزو بهترین‌ها در جهان به حساب می‌آید. در مجموع، 111 بوردینگ گیت در این فرودگاه وجود دارد که 44 مورد آن در ترمینال 1، 37 مورد در ترمینال 2 و 30 مورد نیز در بخش کنکورس آن قرار گرفته‌اند. 

ظرفیت پارکینگ این فرودگاه برای توقف‌های کوتاه مدت، به 4،000 و برای توقف‌های طولانی مدت، به 6،000 می‌رسد. بخش اجاره‌ی ماشین را می‌توانید نزدیک پارکینگ طولانی مدت آن پیدا کنید.

فرودگاه بین المللی اینچئون؛ بزرگترین فرودگاه کره جنوبی

دسترسی به مرکز شهر

برای دسترسی به سایر نقاط شهر نیز می‌توانید از اتوبوس‌های فرودگاه استفاده کنید که به آن اتوبوس لیموزین گفته می‌شود. این اتوبوس‌ها به سمت فرودگاه گیمپو، «ایستگاه مترو سونگ جانگ» (Songjeong Station) و یا شهرها و نقاط مختلف کره جنوبی از جمله ترمینال داخل مجتمع «کوئیکس» (COEX) در گنگنام حرکت می‌کنند که از مراکز خرید برتر سئول به شمار می‎رود. علاوه بر آن می‌توانید از ایستگاه متروی نزدیک این فرودگاه نیز استفاده و سکوی مورد نظرتان را پیدا کنید. 

برای دسترسی به جزیره‌ی «یانگ جوندو» (Yeongjongdo) می‌توانید سوار کشتی‌های مسافربری شوید که فاصله‌ی زیادی با این فرودگاه دارند و به زودی قرار است گزینه‌ی نزدیک‌تری برای آمدن از این منطقه به سمت فرودگاه پیدا کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار