gardeshban.ir

کانادا دارای مناظر طبیعی زیبای بسیاری است. پارک ملکه الیزابت در ونکوور یکی از مکان‌هایی است که در آن می‌توانید از طبیعت فوق‌العاده‌ی کانادا لذت ببرید و به ورزش و کشف نقاط جدید بپردازید. این مکان از زیباترین و محبوب‌ترین پارک‌های ونکوور به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۶۰۲۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
پارک «ملکه الیزابت» یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای گرفتن عکس‌های عروسی در ونکوور است. البته این محبوبیت بی‌دلیل نیست؛‌ پارک ملکه الیزابت یکی از زیباترین پارک‌های ونکوور است. باغ‌های وسیع و زیبا، چشم‌اندازهای افسانه‌ای و درختان بی‌شمار، این پارک را به یک فضای رویایی برای مردم و یکی از زیباترین مکان‌های شهر تبدیل کرده است.


این پارک که در بلندترین نقطه‌ی ونکوور واقع شده و حدود ۵۲/۷۸ هکتار مساحت دارد، تنها از لحاظ محبوبیت و بازدید سالانه نسبت به پارک استنلی در رده‌ی دوم قرار می‌گیرد. در بالاترین نقطه‌ی پارک الیزابت، یک محوطه‌ی سنگفرش قرار گرفته که منظره‌ای فوق‌العاده از ونکوور را به نمایش‌ می‌گذارد. علاوه‌بر ونکوور، حیاطی بزرگ با چندین فواره‌ی زیبا و هنرستان هنرهای زیبای بلویدل (Bloedel Conservatory) هم به چشم می‌خورند. این مکان خانه‌ی بیش از ۵۰۰ گیاه استوایی و ۱۲۰ گونه‌ی مختلف از پرندگان است.

باغ های پارک ملکه الیزابت

گردشگران می‌توانند از محوطه‌ی سنگفرش، مسیرهای پرپیچ این پارک را به سمت باغ‌ها، برکه‌ها و چمنزارها طی کنند. دو باغی که در پارک ملکه الیزابت قرار دارند، دارای تمام ویژگی‌های یک باغ زیبا و رویایی هستند؛‌ مسیرهایی با پل‌ها و آبشارهای کوچک، که در میان صدها گل و گیاه قرار گرفته‌اند. اگر نیاز به استراحت و خلوت کردن داشتید، می‌توانید در طول مسیر در جایگاه‌هایی که برای رفع خستگی گردشگران قرار داده شده، بنشینید و از تماشای زیبایی‌های باغ لذت ببرید. یکی دیگر از ویژگی‌های این باغ‌ها، داشتن بیش از ۳۰۰۰ درخت است که در فصل تابستان، سایه و خنکی را برای گردشگران فراهم می‌کنند و در فصل پائیز به رنگ‌های زیبای پائیزی در می‌آیند.

پارک ملکه الیزابت یکی از زیباترین پارک های ونکوور/تصاویر


سرگرمی ها و رویدادهای متنوع

یکی دیگر از کارهایی که می‌توان در پارک ملکه الیزابت انجام داد، مشغول شدن به فعالیت‌های ورزشی است. این پارک دارای یک زمین گلف برای علاقمندان به این ورزش است. در قسمت شرقی پارک، زمین گلفِ پیچ اند پات (Pitch and Putt) قرار گرفته و «فریزبی» و «تای‌چی» در محوطه‌ی سنگفرش پارک یا پلازا انجام می‌شوند. بولینگ و تنیس از دیگر ورزش‌هایی هستند که گردشگران می‌توانند در پارک ملکه الیزابت به انجام آنها بپردازند.

پارک ملکه الیزابت یکی از زیباترین پارک های ونکوور/تصاویر

زمین گلف پیچ اند پات

این زمین گلف نه تنها فرصت بازی گلف را در طبیعت زیبای پارک به گردشگران می‌دهد، بلکه منظره‌ی فوق‌العاده‌ای از شهر را هم به نمایش می‌گذارد. محیط امن این زمین آن را به مکانی ایده‌آل برای علاقمندان به گلف تبدیل ساخته‌ است.

پارک ملکه الیزابت یکی از زیباترین پارک های ونکوور/تصاویر

زمین تنیس

 ۱۷ زمین تنیس و یک محل تمرین مجزا در قسمت جنوبی پارک ملکه الیزابت قرار گرفته‌اند. زمانی‌که افراد زیادی برای بازی تنیس به پارک می‌آیند، زمان بازی به ۳۰ دقیقه محدود می‌شود. 

پارک ملکه الیزابت یکی از زیباترین پارک های ونکوور/تصاویر


بولینگ روی چمن

گردشگرانی که به بازی بولینگ علاقه دارند می‌توانند در ماه‌های آوریل تا سپتامبر، در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱:۳۰ ظهر و چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به این بازی بپردازند.

در پارک ملکه الیزابت، رویدادهای فصلی هم برگزار می‌شود. هر سال در ماه آوریل تمام پارک برای فستیوال «ساکورا» به معنای شکوفه‌ی گیلاس، چراغانی می‌شود. این فستیوال به مناسبت باز شدن شکوفه‌های گیلاس برگزار می‌شود که در فصل بهار در سراسر شهر دیده می‌شوند.

پارک ملکه الیزابت یکی از زیباترین پارک های ونکوور/تصاویر

چگونگی رفتن به پارک ملکه الیزبت

پارک ملکه الیزابت در تقاطع خیابان کامبی و خیابان ۳۳ دبلیو قرار گرفته است. البته پارک دارای چندین ورودی است که شامل خیابان اونتاریو، خیابان ۳۳ دبلیو، یا خیابان ۳۷ دبلیو، بین خیابان کلمبیا و خیابان مکی هستند.

در نزدیکی پارک به سختی پارکینگ رایگان پیدا می‌شود و هزینه‌ی پارک کردن اتومبیل در پارکینگ ‌های نزدیک به پارک هم ساعتی ۳/۵۰ دلار در ساعت است. بهتر است برای کاهش هزینه‌ و صرفه‌جویی در وقت، با اتوبوس یا دوچرخه به پارک ملکه الیزابت بروید.

اگر هم قصد دارید با دوچرخه به سمت پارک بروید، می‌توانید از مسیرهای دوچرخه‌سواری شرقی-غربی «میدتاون/ریج‌وِی» (Midtown/Ridgeway) استفاده کنید که در طول خیابان سی‌وهفتم قرار گرفته و دقیقا از کنار پارک می‌گذرند، یا مسیر دوچرخه‌سواری شمال-جنوب خیابان اونتاریو را انتخاب کنید.

پارک ملکه الیزابت یکی از زیباترین پارک های ونکوور/تصاویر

تاریخچه پارک ملکه الیزابت

این پارک که زمانی «کوهستان کوچک» نامیده می‌شد، در ارتفاع ۱۵۲ متری از سطح دریا قرار گرفته و در اوایل قرن نوزدهم، به عنوان معدن سنگ بازالت مورد استفاده قرار می‌گرفت. پارک ملکه الیزابت در اصل متعلق به شرکت «راه‌آهن کانادا پسیفیک» بود. معادن موجود در این پارک، برای بسیاری از جاده‌های ونکوور سنگ تولید می‌کرد. در سال ۱۹۱۱، معدن تعطیل شد، اما زمین آن تا ۳۰ سال بدون استفاده باقی ماند.

درنهایت، راه‌آهن کانادا پسیفیک زمین را به شهر ونکوور فروخت و در سال ۱۹۴۰ پس از اینکه پادشاه جورج ششم و همسرش الیزابت (مادر ملکه الیزابت دوم) از این مکان بازدید کرد، نام این مکان به پارک ملکه الیزابت تغییر یافت. در سال ۱۹۴۸ رئیس انجمن پارک ونکوور، ویلیام لیوینگستون، با کاشتن اولین درخت‌های این پارک، قدم بزرگی در توسعه‌ی این پارک برداشت که بعدها آن را به یکی از زیباترین پارک‌های ونکوور تبدیل نمود.

در سال ۱۹۶۹، «پرنتیس بلویدل»، موسس شرکت جنگل‌داری کانادا «مک‌میلان بلویدل» حامی مالی هنر و باغبانی، به‌منظور توسعه‌ی این پارک بیش از  ۱ میلیون دلار برای ساخت مسیرهای پیاده‌روی، فواره‌ها و هنرستان هنرهای زیبایی کمک مالی کرد.

پارک ملکه الیزابت یکی از زیباترین پارک های ونکوور/تصاویر

ویژگی‌ های پارک ملکه الیزابت

به‌طور کلی امکانات و ویژگی‌های پارک ملی ملکه الیزابت شامل باغ، معادن، هنرستان هنرهای زیبایی، سالن جشن، فواره‌ها، زمین گلف پیچ اند پات، زمین تنیس، بولینگ، محوطه‌های پیک‌نیک و رستوران هستند.


مدت زمان بازدید از پارک

بازدید از پارک ملکه الیزابت در طول یک روز به‌راحتی امکان‌پذیر است. در طول یک‌ روز می‌توانید از باغ‌ها دیدن کنید، سری به هنرستان هنرهای زیبا بزنید و از مناظر فوق‌العاده‌ی پارک لذت ببرید. بازدید از باغ‌ها و پلازا حدود دو تا سه ساعت زمان می‌برد که به همراه تنیس، گلف و یک پیک‌نیک کوچک، می‌تواند روزی فراموش‌نشدنی را در این پارک برای‌تان رقم بزند. صرف غذا در رستوران‌های پارک هم ایده‌ی خوبی است. درحالی‌که مشغول صرف غذا هستید می‌توانید از مناظر شگفت‌انگیز اطراف لذت ببرید، زیرا برخی از رستوران‌های پارک ملکه الیزابت دارای بهترین چشم اندازها در تمام ونکوور هستند.

پارک ملکه الیزابت یکی از زیباترین پارک های ونکوور/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار