gardeshban.ir

کشورهای اسکاندیناوی نظیر فنلاند، دانمارک، ایسلند، نروژ و سوئد برای هفتمین سال پیاپی در رده های برتر قرار گرفتند. رتبه بندی ها بر اساس چندین عامل انجام می شود، از جمله حقوق سیاسی و برابری اقتصادی و غیره. باید توجه داشت که این کشورها معیارهای کلیدی مشترکی دارند: میزان فساد پایین، خدمات عمومی استاندارد و دسترسی زیاد به خارج از کشور.
کد خبر: ۲۶۳۷۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای بسیاری از این کشورها، طبیعت نه تنها در دسترس است، بلکه بخش مهمی از فرهنگ آنهاست. برای ملل اسکاندیناوی که شش کشور از ده کشور برتر در این رده‌بندی را به خود اختصاص داده اند، اصطلاح friluftsliv که به معنای "زندگی در فضای باز" است، "یک سبک زندگی فلسفی مبتنی بر تجربیات آزادی در طبیعت و ارتباط معنوی با چشم اندازها"  معنا می‌شود.

 طبق مطالعاتی در سوئد که در رده هفتم این فهرست قرار دارد، دریافتند که تقریبا یک سوم از کل ساکنان این کشور حداقل یک بار در هفته به تفریح ‌در فضای باز می‌پردازند و تقریباً ۵۰ درصد از جمعیت به یک خانه تابستانی دسترسی دارند.

دانمارک، در رتبه دوم، دارای مدارس جنگلی برای کودکان است تا در سن جوانی تشویق به نزدیکی با طبیعت شوند. یک مطالعه دانمارکی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که کودکان محله های سبزتر احتمال کمتری در ابتلا به بیماری روانی دارند. این کشور همچنین بهترین مکان برای‌دوچرخه‌سواری در دنیا، یعنی کپنهاگ را دارد. فنلاند که در صدر این لیست قرار دارد، ۱۸۸۰۰۰ دریاچه داخلی و جنگل هایی دارد که ۷۵ درصد کل مساحت این کشور را در بر می گیرد.

فنلاند، نروژ و سوئد همچنین سیاست های "گشت و گذار آزاد" دارند که به ساکنان و بازدید کنندگان اجازه می دهد تا تقریباً در هر نقطه، از جمله در زمین های خصوصی، گردش کنند یا اردو بزنند.

 سایر کشورهایی که در بین ده کشور برتر (سوئیس، هلند، نیوزیلند، اتریش و لوکزامبورگ) قرار دارند نیز قطب های معروف ماجراجویی هستند.

سوئیس با قله های مرتفع برفی، یکی از محبوب ترین مناطق اسکی و گردشگری در اروپا است.

هلند مکانی برای دوچرخه سواران است و ساکنان بیش از ۲۵ درصد از سفرهای روزانه خود را از طریق دوچرخه انجام می دهند.

سازمان ملل گزارش سالانه خود را در شش دسته قرار می دهد: سرانه تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی، حمایت اجتماعی، اعتماد و فساد، آزادی برای تصمیم گیری های زندگی و سخاوتمندی.

این رتبه بندی ها بیشتر براساس یافته های نظرسنجی جهانی گالوپ و بررسی سالانه بیش از ۱۶۰ کشور جهان انجام شده است.

برای مقایسه، ایالات متحده از نظر خوشبختی در رتبه ۱۸ ام قرار دارد. ایالات متحده هرگز نتوانسته است در بین ده کشور اول دنیا قرار بگیرد، شاید تا حدودی به دلیل اینکه آمریکایی ها وقت کمتری را در خارج از خانه می گذرانند.

طبق مطالعه بنیاد خارج از منزل که در ژانویه منتشر شد، تقریبا نیمی از جمعیت ایالات متحده در تفریح ‌در فضای باز مشارکت نمی کنند. علاوه بر این، آمریکایی ها نسبت به سال ۲۰۰۸ یک میلیارد سفر کمتر در سال ۲۰۱۸ داشته اند.

ناخوشایندترین کشورها شامل افغانستان، یمن و فلسطین هستند که در سال‌های اخیر به طور مداوم با جنگ و درگیری روبرو شده اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار