gardeshban.ir

ملبورن جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که نمی‌توانید در یک روز تمامشان را پوشش دهید، اما می‌توانید به کمک راهنمای سفر ما با برخی از برجسته‌ترین‌هایشان آشنا شوید.
کد خبر: ۲۶۴۷۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
آیا قرار است به ملبورن سفر کنید، اما زمان بسیار اندکی دارید؟ جدای از امتحان کردن غذاها و نوشیدنی‌های عالی این شهر چند جاذبه دیدنی هم هستند که برای این مدت کوتاه می‌توانید رویشان حساب کنید. برای این گردش یک روزه با ما همراه شوید و در کمترین زمان بیشترین تجربه را در این شهر برای خود رقم بزنید.


به میدان فدراسیون بروید و صبحانه میل کنید

به سمت «میدان فدراسیون» (Fed Square) قدم بزنید تا با برخی از سرگرمی‌های رایگان ملبورن آشنا شوید یا قایق‌سواران روی رودخانه را تماشا کنید. اگر به دیدن هنر خیابانی و گرافیتی علاقه دارید باید حتماً تا زمانی که در این حوالی هستید به «هوزیِر لین» (Hossier Lane) بروید و با یکی از معروف‌ترین کوچه‌های پر از گرافیتی ملبورن آشنا شوید. 

بعد از اینجا به دیدن «بلاک آرکید» (Block Arcade) بروید و کفپوش و سقف‌هایش را که حقیقتاً یک اثر هنری شگفت انگیز هستند تماشا کنید. از اینجا به خیابان «الیزابت» بروید تا تراموای شماره ۱۹ را سوار شوید. در مسیرتان به سمت شمال از «بازار ویکتوریا»، «دانشگاه ملبورن» و «پارک پرینسس» عبور خواهید کرد. در خیابان «دوسِن» (Dawson) پیاده شوید. از اینجا تا «تام فت» (Tom Phat) را پیاده بروید و خود را به صرف یک صبحانه عالی مهمان کنید. پیشنهاد ما املت روتی است.

چطور ملبورن را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟/تصاویر


دوچرخه کرایه کنید و شهر را بگردید

از «ملبورن بایک شر» (Melbourne Bike Share) دوچرخه کرایه کنید و به سمت شرق و خیابان «لایگون» (Lygon) و ایتالیای کوچک بروید. با دوچرخه خود از میان باغ‌های نمایشگاهی عبور کرده و ساختمان‌های باشکوه خیابان «گرترود» (Gertrude) را تماشا کنید. سپس از خیابان «برونزویک» (Brunswick) پایین بروید و از خیابان «اسمیت» (Smith) دیدن کنید. این خیابان‌ها برای تماشای جمعیت جوان شهر ملبورن ایده‌آل هستند. یادتان باشد که در حوالی هر خیابان اصلی، خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی وجود دارند که پر از آثار هنری و گرافیتی‌های دیدنی هستند.

چطور ملبورن را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟/تصاویر

هر وقت به بالای خیابان اسمیت رسیدید به سمت چپ پیچیده و در خیابان ویکتوریا یکی از بهترین‌ ساندویچ‌های جهان را در «نو لان» (Nhu Lan) امتحان کنید. در راه بازگشت به مرکز شهر باید از «کارلتون» (Carlton) و رودخانه عبور کنید. اگر مسیر «یارا» (Yarra) را دنبال نمایید با مناظر شگفت‌انگیزی مانند «راد لاور آرنا» (Rod Laver Arena) در مرکز ملی تنیس، باغ گیاهشناسی سلطنتی ملبورن و زمین کریکت ملبورن روبرو خواهید شد. می‌توانید دوچرخه‌تان را در ایستگاه پارلمان تحویل دهید.

چطور ملبورن را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟/تصاویر

سوار تراموای ۹۶ شوید  و جاذبه های بیشتری را تماشا کنید

پاهای خسته از رکاب زدنتان را با سوار شدن تراموای شماره ۹۶ کمی آرام کنید. این مسیر به عنوان یکی از بهترین مسیرهای تراموای جهان شناخته شده است. با توجه به اینکه پیشاپیش باغ‌های نمایشگاهی را تماشا کرده‌اید، می‌توانید از اینجا ساختمان‌ پارلمان را هم ببینید. علاوه بر این خیابان «بورک» (Bourke) و ساختمان‌های اداره پست، «ساوت بنک» (Southbank) و پارک «آلبرت» را هم قبل از رسیدن به ساحل خواهید دید. تماشای مردم در ساحل یا خرید در امتداد خیابان «آکلند» (Acland) و حتی دیدن «لونا پارک» معروف از کارهای بعدیتان خواهد بود.

چطور ملبورن را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟/تصاویر

شب را با موسیقی و تئاتر سپری کنید

«اسپای» (The Espy) خانه موسیقی زنده ملبورن است و همزمان غذاهای عالی‌ای هم به مشتریانش ارائه می‌کند. البته اگر دنبال تجربه‌ای خاص‌تر بودید باید به «ایزاکایا دن» (Izakaya Den) که در کنارش قرار دارد سر بزنید. برای تماشای یک اجرای پرشور می‌توانید در اسپای بمانید یا به «تئاتر پله» (Palais Theatre) در آنطرف خیابان بروید. «پرینس» (The Prince) هم گزینه خوبی خواهد بود. برای تماشای غروب خورشید به سمت ساحل «سنت کیلدا» (St. Kilda) بروید.

چطور ملبورن را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار