gardeshban.ir

در بسیاری از شهرهای جهان، خیابان هایی دیده شده که به دلایل مختلف به خیابان های اعیان نشین مشهور شده اند. این دلایل می توانند وضعیت آب و هوایی، دسترسی به مکان های عمومی، خانه های لوکس، قدمت تاریخی و فرهنگی یا حضور افراد مشهور باشند.
کد خبر: ۲۶۴۴۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
لندن؛ یکی از شهرهای قاره اروپا بوده که خیابان های اعیان نشین فراوانی دارد. اما، یکی از عجیب ترین خیابان های اعیان نشین شهر لندن یا شاید جهان، خیابان بیشاپز لندن بوده که گران قمیت ترین خانه های متروک دنیا را در دل خود جای داده است. اگر قصد دارید با خیابان بیشاپز شهر لندن و خانه های گران قیمت، متروک و رازآلودش آشنا شوید، با ما همراه باشید.

خیابان بیشاپز لندن؛ خیابانی با خانه هایی گران قیمت/عکس

صاحبان این خانه های گران قیمت چه کسانی هستند؟

اگر چرخی در خیابان بیشاپز شهر لندن بزنید، به جرات نمی توانید در هر منطقه بیشتر از سه تا پنج خانه را پیدا کنید که دارای سکنه باشند. بسیاری از این خانه های رازآلود در طول سال چند روزی بیشتر سکنه نداشتند که به نظر می رسد دیگر همان چند روز هم صاحبی ندارند، مگر خدمتکاری که مشغول رسیدگی به برخی امور باشد. صاحبان این خانه ها اغلب بازرگانان هندی، اشراف غیراروپایی، دلالان اسلحه، شرکت های عجیب و غریب و شاهزادگان سعودی هستند. آنیل وارما که یکی از معدود ساکنان خیابان بیشاپز در شمال لندن بوده، این محله را اینطور توصیف می کند: «گران ترین زمین های متروک جهان»

خیابان بیشاپز لندن؛ خیابانی با خانه هایی گران قیمت/عکس

قیمت خانه های متروک و رازآلود

اگر به آمار بنگاه های فروش املاک در خیابان بیشاپز بسنده کنیم، باید بگوییم با ردیفی از میلیاردها رو به رو هستیم. میانگین قیمت خانه های اعیانی چیزی در حدود 6 و نیم میلیون دلار معادل 5 میلیون پوند است. البته عمارت و خانه هایی هم وجود دارند که تا ده برابر این قیمت دارند. گران ترین خانه خیابان اعیانی بیشاپز که بدون تردید بی مثال ترین خانه جهان هم هست، متعلق به رئیس جمهور ازبکستان بوده که در سال 2008 میلادی آن را از یک سرمایه دار ترک خرید. 

این خانه که به عمارت توپارک شهرت داشته و نام صاحب قبلی آن یعنی هالیس توپارک را یدک می کشد، به قیمت 65 میلیون دلار معادل 50 میلیون پوند معامله شد. نکته جالب توجه در خیابان بیشاپز لندن، خالی بودن بیشتر این خانه هاست، به طوریکه مگدی ادیب ایشاک هانا، دکتر مصری ساکن در مصاحبه ای به روزنامه گاردین گفته که فکر می کند این منطقه تنها سه ساکن دارد و او تاکنون هیچکدام از همسایه هایش را ندیده است. 

یکی دیگر از ساکنین ایرانی خیابان بیشاپز معتقد است تنها 5 درصد از مالکین در این محل اعیانی زندگی می کنند و خلوتی آن، به طرز آزار دهنده ای کسل کننده است. در یکی از ردیف های این منطقه 10 خانه پشت سر هم قرار دارند که متروک مانده و سال هاست بدون سکنه اند. ارزش این عمارت ها روی هم 73 میلیون یورو معادل 92 میلیون دلار برآورد شده است.

خیابان بیشاپز لندن؛ خیابانی با خانه هایی گران قیمت/عکس

چرا خانه های اعیانی محله بیشاپز متروک و رازآلود باقی مانده اند؟

برای پی بردن به این سر عجیب و رازآلود، بهتر است نگاهی به صاحبان این خانه های متروک بیندازیم، البته فقط صاحبانی که اسم و رسمی داشته و شناخته شده اند. شاید با این نگاه اجمالی بتوان پی به دلیل متروک ماندن این خانه های رازآلود برد؛ خانه هایی که برخی از آن ها دچار فرسودگی شده، سقف هایشان در حال فرو ریختن بوده و آب از دیوارهایشان شره کرده است. یکی از خانه های خیابان بیشاپز در لندن متعلق به تاجری قزاق بوده که در دادگاه به 6 میلیارد دلار کلاهبرداری متهم گشته و خانه اش توقیف گردیده است. 

وقار احمد خان، وزیر سابق خصوصی سازی پاکستان نیز صاحب یکی دیگر از خانه های متروک و رازآلود خیابان بیشاپز شهر لندن بوده که بانک خانه اش را از او گرفته و تنها خانه متروکی است که پنجره های باز دارد و می توان از بیرون میله ها، فرش های کپک زده کف خانه را دید. 

اگر از شاهزادگان سعودی که برای روزهای جنگ و یا سقوط حکومت خود خانه های چند میلیون دلاری را تبدیل به عمارت هایی متروک و رازآلود کرده اند بگذریم، باید به سراغ شرکت هایی برویم که در جزایری چون پاناما، ویرجین بریتانیا، باهاما، کوراسائو حضور دارند و به نظر می رسد خیابان بیشاپز و خانه های متروک و رازآلودش برای فرار از مالیات و پولشویی برایشان خریداری شده اند. 

در این میان، نمی توان به راحتی از کنار دلالان اسلحه و افرادی که پول های غیر قانونی در حساب های خود دارند، گذشت. همه این صاحبان دست در دست هم داده اند تا گران قیمت ترین محله متروک جهان را در خیابان بیشاپز لندن بوجود آورند.

خیابان بیشاپز لندن؛ خیابانی با خانه هایی گران قیمت/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار