gardeshban.ir

اکسپو ۲۰۲۰ دبی، بزرگداشت دستاوردهای کشورهای مختلف و فرصتی برای خلق ایده‌های جدید است که تاریخ آن با توجه به شرایط موجود، به سال بعد موکول شد.
کد خبر: ۲۸۲۱۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹-1399 April 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
نمایشگاه جهانی که با نام اکسپو (Expo) نیز شناخته می‌شود، یکی از رویدادهای بسیار بزرگ بین‌المللی از نظر تعداد بازدیدکنندگان، مدت زمان برگزاری، مقیاس و ابعاد به حساب می‌آید و فرصت مناسبی است تا دستاوردهای ملل مختلف در آن به نمایش گذاشته شود. مردم از سراسر دنیا گرد هم می‌آیند، ایده‌های خود را با یکدیگر در میان می‌گذراند، از هم می‌آموزند و از این طریق دست به خلق فناوری‌های جدید می‌زنند و در عین حال خوش می‌گذرانند.

نمایشگاه جهانی (اکسپو) هر چند سال یک بار در یک کشور برگزار می‌شود و دبی برای میزبانی اکسپو ۲۰۲۰ انتخاب شده است که قرار بود در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ برگزار شود اما این زمان مقرر در حال حاضر به ۱ اکتبر ۲۰۲۱ موکول شده است که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح خواهیم داد.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی چیست و به چه تاریخی موکول شد؟

اکسپو ۲۰۲۰ دبی چیست؟

اکسپو ۲۰۲۰ دبی، نمایشگاهی جهانی است که شهر دبی در امارات متحده عربی میزبانی آن را برعهده دارد. در واقع این اکسپو، اولین نمایشگاه جهانی به شمار می‌رود که قرار است در منطقه‌ی خاورمیانه، آفریقا و آسیا جنوبی (MENASA) برگزار شود و همچنین اولین موردی است که میزبانی آن را به جهان عرب واگذار کرده‌اند.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی، بزرگداشتی برای دستاوردهای انسان و انگیزه بخشیدن به نسل بعدی است و بازدیدکنندگان می‌توانند بهترین نمونه‌های هنر، فرهنگ، جغرافیا، علوم، فناوری و خلاقیت و ابتکار را تجربه کنند و از آن‌ها برای خلق ایده‌های جدیدی الهام بگیرند که تأثیری ماندگار بر روی زندگی انسان خواهد داشت.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی بر روی نیروی جوان تمرکز دارد و با حمایت از رشد گردشگری، ترغیب پیشرفت کسب و کارهای خلاق در امارات متحده عربی و ارتقای وجهه و اعتبار کشور در سطح بین‌الملل به عنوان مکانی برای انجام تجارت همراه خواهد بود. همچنین اکسپو ۲۰۲۰ دبی با پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۱ همراه است و اهمیت بالایی برای این کشور دارد.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی چیست و به چه تاریخی موکول شد؟

اکسپو ۲۰۲۰ دبی در کجا برگزار می‌شود؟

اکسپو ۲۰۲۰ دبی مساحتی حدود ۴.۳۸ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد و در ناحیه جنوبی دبی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم واقع شده است. همچنین می‌توان از فرودگاه بین‌المللی دبی، فرودگاه بین‌المللی ابوظبی و ترمینال‌های دریایی دبی و ابوظبی به آسانی به این نمایشگاه دسترسی داشت.

نحوه دسترسی به مکان برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ چگونه است؟

از محله داون تاون یا همان مرکز شهر دبی حدود ۴۰ دقیقه با خودرو تا مکان اکسپو طول خواهد کشید. همچنین می‌توانید از متروی دبی نیز برای رفتن به مکان نمایشگاه کمک بگیرید. اکسپو ۲۰۲۰، ایستگاه متروی مخصوص به خود را در دبی خواهد داشت و از خط ۲۰۲۰ قابل دسترسی است و واگن‌های آن می‌توانند ۴۰،۰۰۰ مسافر را در هر ساعت بین نمایشگاه و دبی جابه‌جا کنند.

تاریخ و زمان اولیه برگزاری نمایشگاه

روز افتتاح: ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۹ مهر ۱۳۹۹)

روز پایان: ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ (۲۱ فروردین ۱۴۰۰)

ساعت بازدید در روزهای هفته: از ساعت ۹ صبح تا ۱ بعد از نیمه شب

ساعت بازدید در روزهای آخر هفته و روزهای به خصوص: از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از نیمه شب

اکسپو ۲۰۲۰ دبی چیست و به چه تاریخی موکول شد؟

به تعویق افتادن زمان برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی

مجمع عمومی دفتر نمایشگاه‌های بین‌المللی اعلام کرد که اکسپو ۲۰۲۰ دبی به مدت یک سال به تعویق خواهد افتاد. بنابراین تاریخ برگزاری آن به طور رسمی به ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) تغییر پیدا کرد و تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) ادامه خواهد داشت. البته نام این نمایشگاه تغییری نخواهد کرد و عنوان «اکسپو ۲۰۲۰ دبی» همچنان بر روی آن خواهد ماند.

کشورهای شرکت‌کننده در نشستی که با کمیته‌ی تعیین دستور جلسه مربوط به اکسپو ۲۰۲۰ دبی برگزار شد، اعلام کردند که با توجه به شیوع بیماری کرونا احتیاج است تا تاریخ برگزاری این رویداد به تعویق بیافتد تا بتوان بر مشکلات پیش‌آمده و چالش‌های روبه‌رو غلبه کرد. درنتیجه دولت امارات متحده عربی در پی این جلسه، درخواست خود مبنی بر تغییر در تاریخ برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی را اعلام نمود.

کمیته اجرایی دفتر نمایشگاه‌های بین‌المللی مطابق با مقررات این دفتر، این درخواست را بررسی و در تاریخ ۲۱ آوریل جهت تصمیم‌گیری به مجمع عمومی ارجاع داد. تغییر تاریخ اکسپو ۲۰۲۰ دبی، به اکثریت آرا یعنی دو سوم کشورهای عضو احتیاج داشت تا به تصویب برسد. این رأی‌گیری از راه دور و از طریق نمایندگان ۱۷۰ کشور عضو در ۲۴ آوریل انجام گرفت. تعداد آرا در مدت زمانی کم در ۴ مه به سه‌چهارم رسید اما رأی‌گیری به پیشنهاد کمیته اجرایی به مدت بیشتری باز گذاشته شد.

دبیر کل دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها، یعنی «دیمیتری کرکنتزس» (Dimitri Kerkentzes) نیز استقبال خود از به تعویق افتادن این رویداد و حمایت اعضای بین‌الملل را اعلام کرد: «اگرچه با موقعیت بی‌سابقه‌ای روبه‌رو هستیم، واکنش دولت امارات متحده عربی و کشورهای اعضای دفتر، پیوند محکمی را نشان می‌دهد که ما را به یکدیگر وصل کرده و تعهد مشترکمان برای برگزاری یک نمایشگاه جهانی فراگیر را آشکار می‌نماید.»

«دشواری‌هایی که به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ به وجود آمده، اهمیت به اشتراک گذاشتن راهکارها و هماهنگی عملکردهایمان را به نمایش می‌گذارد. مدت زمانی که به دور از یکدیگر می‌گذرانیم، ما را به تفکر راجع به اهمیت با هم بودن وامی‌دارد و به ما یادآوری می‌کند که حتی در عصر رایانه نیز تجربه‌های مشترک، اساس نهاد بشری به حساب می‌آید.»

«جهان بیش از هر زمان دیگری هم‌اکنون در انتظار اکسپو ۲۰۲۰ دبی است تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده، اندیشیده و آینده را جشن بگیرند.»
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار