gardeshban.ir

بی شک، نبود فرودگاه در هر کشور و حتی شهری امروزه کار را برای سفر سخت می کند. روزی می رسد که به ناچار یا برای کشف و جستجو و گردش مجبور می شویم به کشوری سفر کنیم که فرودگاه ندارد. آن وقت ممکن است این سفر ما را دچار چالش هایی برای رسیدن به مقصد کند و یا که نه، از طی کردن مسیرهای زمینی و دریایی خیلی هم لذت ببریم.
کد خبر: ۲۸۳۴۸
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
شاید این سوال برای تا مطرح شود که مگر می شود در این دوره و زمانه کشوری باشد که فرودگاه نداشته باشد؟! در این فرصت به معرفی کشورهای بدون فرودگاه در جهان می پردازیم و مسیرهای آن ها را با هم بررسی می کنیم.


با این که در حال حاضر، جایی در جهان نمانده که پای گردشگران و مسافران به آن نرسیده باشد و کسی از آن ها عکسی نداشته باشد، هنوز هستند کشورهایی که ردپای سفرها در آن ها پر رنگ نیستند و یکی از دلایل این اتفاق و کم دیده شدن نبود فرودگاه در این کشورها است. 

جالب تر این است که گاهی تماشا و دیدار از این کشورها برای بسیاری یک آرزو است و این که نمی توان به راحتی و تنها با خرید بلیط هواپیما و همراه شدن با یک پرواز به آن ها رسید، جذابیت این مقاصد را افزایش می دهد. بی شک، اولین اقدامی که بعد از تصمیم گیری سفر به یک کشور به ذهن شما می رسد این سات سریع سراغ لپ تاپ و گوشی همراه تان بروید و اولین پرواز موردنظر به کشور مقصد را انتخاب و خریداری کنید اما گاهی پیش می آید که نمی شود با هواپیما به هر جای دنیا که دل تان خواست سفر کنید. به ویژه اگر مقصدتان یکی از این ۵ کشور باشد.

شهر واتیکان، مرکز مسیحیت

این مورد از کشورهای بدون فرودگاه شاید کمی عجیب به نظرتان بیاید و با خود بگوید؛ «این که یک شهر است» اما باید بدانیم که واتیکان یک شهر مستقل است و خود به تنهایی به چشم یک کشور دیده می شود. 

البته جالب است بدانید که واتیکان به عنوان کوچک ترین شهر جهان نیز شناخته می شود. واتیکان شهری است کاملا مذهبی با قوانین خاص خود که به تربیت طبقه روحانی جامعه مسیحیت می پردازد و پاپ که رهبر مسیحیان جهان است در این کشور و در میان با تجربه ترین روحانیون انتخاب می شود. 

این کشور ۱۰۹ هکتاری فرودگاهی ندارد که مسافران بتوانند از طریق پرواز به این کشور وارد شوند. واتیکان در رم قرار گرفته و هر مقام سیاسی و یا دینی بخواهد به واتیکان برود باید از فرودگاه شهر رم استفاده کند. و از آن جا برای ورود به خاک واتیکان نیز باید ویزا و یا اجازه نامه و دعوت نامه ای از طرف خود واتیکان داشته باشد تا بتواند به خاک آن پا بگذارد. 

شهر رم به خودی خود و البته از آن جایی که یکی از پرطرفدار ترین شهرهای توریستی جهان است، دو فرودگاه بین المللی را در خود جا داده است. البته ناگفته نماند که بسیاری از میهمانان واتیکان از جاده رم تا واتیکان را بسیار دوست دارند و دلیل این دوست داشتن مسیر سرسبزی است که فاصله رم تا واتیکان را تشکیل داده است. نزدیک ترین فرودگاه رم به واتیکان، فرودگاه بین المللی لئوناردو داوینچی است که از آن تا واتیکان نزدیک به ۳۰ کیلومتر فاصله است.




سان مارینو، کشور ثروتمند و بدون فرودگاه

صحبت از ایتالیا زیبا به میان آمد. در این حالت نمی توان از سان مارینو افسانه ای و چشم نواز که جز کشورهای بدون فرودگاه در جهان است نیز چشم پوشی کنیم. سان مارینو هم مانند واتیکان فرودگاهی برای میزبان مسافران هوایی از سراسر جهان ندارد. این کشور از آن جایی که پنجمین کشور کوچک جهان به حساب می آید، برای به دست آوردن مسافران و گردشگران بیش تر، زمانی که تنها ۱۵ کیلومتر با فرودگاه معروف و بین المللی فردریکو فلینی دارد خود را به زحمت نمی اندازد. اصلا سعی نکنید دل تان به حال ساکنین سان مارینو بسوزد که چرا هواپیما ندارند و بی شک در فقر و بدبختی زندگی می کنند؛ در واقع، سان مارینو یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان به حساب می آید و جالب است بدانید که حقوق شهروندی در این کشور کوچک در بالای نمودارهای جهانی دیده می شود.



موناکو همسایه فرانسه

از سه قسمتی که فرانسه را احاطه کرده اند یکی از آن ها موناکو است. کشور موناکو با صخره های سرکش و خانه هایی که در تنگه ای زیبا ساخته شده اند، از کشورهای بدون فرودگاه جهان به شمار می آید. جالب است بدانید که موناکو دومین کشور کوچک جهان نیز است. البته ناگفته نماند که علاوه بر این که موناکو یک شور محسوب می شود از جمعیت شهری متمرکز تشکیل شده است. 

برای رسیدن به موناکو کافی است که یا با یک قایق در خط ساحلی بسیار زیبا سفر کنید تا بعد از یک ساعت و نیم از فرانسه به این کشور برسید و یا با اتومبیل از فرودگاه معروف بین المللی کُته دازور فرانسه در مدت زمان کوتاهی به موناکو برسید. برای کسانی که طرفدار مسابقات رالی و ماشین های مسابقه ای هستند باید این نوید را داد که موناکو از قدیمی ترین میزبانان اتومبیل رانی در جهان است که هر ساله میزبان مسابقات بزرگ فرمول ۱ جهان است و نام این سری مسابقاتش «گرند پریکس» است. البته مسافت این شهر برای اجرای برنامه فرمول ۱ کوتاه ترین مسیر رالی جهان است.




آندورا در میان دو کشور

کشور آندورا از آن مرزهایی است که در فاصله بین فرانسه و اسپانیا قرار گرفته و بیش تر اوقات برای رد شدن از مرز آن و تردد بین دو کشور با درب های بسته مرزی مواجه می شوید و برای عبور باید مدارک لازم را داشته باشید. این کشور زیبا در رشته کوه های «پیرنیز» قرار گرفته است و همین امر باعث شده تا از آب و هوای بکر و بی نظیری برخوردار باشد.




لیختن اشتاین، نقطه اتصال

لیختن اشتاین هم به عنوان کوچک ترین کشور دنیا شناخته می شود اما با این تفاوت که لیختن اشتاین نقطه صفر مرزی دو کشور را تشکیل می دهد و در واقع کمربند اتصالی دو کشور اتریش و آلمان است. لیختن اشتاین یکی از کشورهای بدون فرودگاه است و گردشگران و مسافرانی که به این کشور سفر می کنند برای ورود به آن باید سوار بر قایق شوند و یا از اتومبیل استفاده کنند. 

البته می توان از قطار عمومی که در نزدیک مرز سوئیس و اتریش قرار دارد برای رسیدن به این کشور استفاده کرد. نزدیک ترین فرودگاه به این کشور، فرودگاه سنت گالن آلتنرِین در سوییس است که می توان از آن به راحتی خود را به لیختن اشتاین برسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار