gardeshban.ir

بارها پیش آمده که در فیلم های خارجی، تصاویری از یک قلعه را دیده اید که در میان طبیعتی بکر و بر پایه دامنه کوهی پر از پوشش های گیاهی متنوع را دیده اید و با خود آرزوی بودن حتی برای یک ساعت را در آن تصویر کرده اید.
کد خبر: ۲۸۳۴۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
نیاز به راه دور رفتن نیست. کافی است تا در همین ایران خودمان گشتی بزنیم تا اقامتگاه ها و طبیعتی خارق العاده تر از هر کشور دیگری را پیدا کنیم. یکی از همین نقاطی که بعد از دیدنش باورتان نمی شود که چنین ترکیب زیبایی در چند صد کیلومتری شما قرار داشته است و شما از آن بی اطلاع بوده اید، اکو کمپ یا همان آبگرم ملک سویی در مشگین شهر است.

آبگرم ملک سویی در مشگین شهر؛قلعه ای که در فیلم ها دیده اید!

ملک سویی در قلب طبیعت شمال غرب ایران


سومین قله مرتفع ایران یعنی کوه سبلان در همسایگی آبگرم ملک سویی قرار گرفته است. دامنه سرسبز سبلان و نزدیکی به آبشار گورگور و حوضچه های آب گرمی که این اکو کمپ را احاطه کرده اند دیگر هیچ کم و کاستی را برای داشتن اقامتی رویایی برای مسافران و گردشگران این منطقه جا نمی گذارد. 

استان اردبیل در شمال غرب ایران توانسته ترکیبی تکرار نشدنی از ساختاری انسان ساز مانند آبگرم ملک سویی و طبیعتی بکر را با پتانسیلی کارآمد برای پذیرایی از مسافران و گردشگران فراهم کند. جالب است بدانید که استان اردبیل و دامنه های سرسبز البرز که اکو کمپ ملک سویی هم در آن قرار گرفته است، یکی از میعادگاه های اساسی برای دارو شناسان گیاهی نیز هست. 

از آبشارهای این منطقه خوش آب و هوا گرفته تا رودخانه ها و زیست بوم منحصر به فرد اردبیل شاید جز معدود جاهایی در جهان باشد که توانسته نوباوه ای را به نام آبگرم ملک سویی بیافریند. 

مشگین شهر زادگاه ایلات مهمی از ایران مانند عشایر شاهسون و ترکان آذری بوده است که همچنان با همان اصالت سابق و قدرتی بیش تر به حیات خود ادامه می دهند. یکی از جذاب ترین نشانه های معماری که می توان در آبگرم ملک سویی دید ساختار سنگی بنای این اکو کمپ استثنایی است. همسایه ملک سویی، عشایر دورنا هستند و این نوع سازش بنایی را که نمونه آن را در ملک سویی می توان دید از ابداعات و خلاقیت همین ایل است.

امکانات اکو کمپ ملک سویی چیست؟

اکو کمپ ملک سویی از امکانات تفریحی بسیاری برخوردار است؛ رستوران سنتی که سبکی کاملا آذری دارد و فضای آن مملو از موسیقی زنده آذری است، سوئیت های اقامتی سنگی و سنتی و جدا از کمپ های اصلی این مجموعه، آلاچیق های عشایری آن نیز یکی از منحصر به فرد ترین امکانات آن به حساب می آید. 

برای کسانی هم که علاقمند به ورزش و فعالیت های ورزشی هستند هم باید گفت که این اکو کمپ هم میدان اسب سواری دارد و هم مسیری هموار برای دوچرخه سواری. در سفر به مشگین شهر و اقامت در آبگرم ملک سویی از چای خانه سنتی مجموعه غافل نشوید! فضای کاملا سنتی و دمنوش های گیاهی که از گیاهان دامنه سبلان در قوری های چینی دم آوری شده اند، به شدت حال شما را جا می آورد و عطر سبلان را در وجودتان همیشگی می کند. 

یکی از ویژگی هایی که آبگرم ملک سویی را از دیگر اقامتگاه های بوم گردی در ایران متمایز می کند، ساختار مصالحه آمیز آن با طبیعت است و این که همه قسمت های این کمپ از موادی تشکیل شده اند که می توان در طبیعت مشگین شهر پیدا کرد. 

ناگفته نماند که به مدد طبیعت، اکو کمپ ملک سویی یکی از بزرگ ترین مجموعه های آب گرم طبیعی را در خود جا داده است. مجتمع آب درمانی، سونا خشک و بخار و حوضچه های آب سرد نیز برای گردشگران و میهمانان این اقامتگاه فراهم است و شما می توانید از امکانات آب درمانی این مجموعه به خوبی استفاده کنید. نگران کودکان هم نباشید؛ چراکه مجتمع آب درمانی ملک سویی برای کودکان نیز استخری مجزا تعبیه کرده است.


آبگرم ملک سویی در مشگین شهر؛قلعه ای که در فیلم ها دیده اید!

جاذبه های گردشگری نزدیک به اقامتگاه بوم گردی ملک سویی

اقامتگاه بوم گردی ملک سویی تا شهر اردبیل ۱۱۶ کیلومتر فاصله دارد و تا شهر مشگین شهر ۱۸ کیلومتر. اگر از اقامتگاه به سمت مشگین شهر حرکت کنید در ۲ کیلومتری نرسیده به شهر می تواند از پل معلق و قلعه مشگین شهر دیدن کنید و به نوبت، می توانید برای دیدن بقعه شیخ حیدر هم در همان حوالی اقدام کنید. 

چند قلعه تاریخی مهم هم در فاصله ۵۰ کیلومتری اقامتگاه بوم گردی ملک سویی قرار گرفته اند؛ قلعه دیو قالاسی، قلعه تاریخی بربر، دو قلعه مهم در این فاصله از ملک سویی هستند. علاوه بر این که آبگرم ملک سویی، خود به تنهایی مجموعه ای از حوضچه های طبیعی آب گرم است، باید اشاره کرد که رودخانه معروف قره سو نیز در همین فاصله از این اقامتگاه قرار گرفته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار