gardeshban.ir

براساس آخرین خبرهای واصله، کاهش 95 درصدی گردشگران سلامت در مشهد بخاطر کرونا بچشم می آید.
کد خبر: ۲۸۳۹۴
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹-1399 April 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران معدود مراجعه کننده طی این مدت اغلب کسانی بودند که به علت بسته شدن مرزها امکان خروج از کشور را نداشته و نیاز به انجام اقدامات پیگیری در خصوص درمانهای انجام شده قبلی داشته یا بیماران اورژانسی بوده اند.

دکتر اسماعیل خیامی افزود: آمار گردشگر سلامت مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستان های مشهد با توجه به شیوع بیماری کرونا و با توجه به ایجاد محدودیت های اعمال شده از طرف کشورهای مختلف از جمله ایران به میزان بسیار زیاد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که بدلیل شرایط خاص در زمان شیوع کرونا پذیرش جدید بیماران خارجی غیر اورژانسی نیز در مراکز درمانی مشهد انجام نمی شد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر 14 بیمارستان و 3 مرکز جراحی محدود در شهر مشهد دارای مجوز پذیرش گردشگران سلامت هستند.

وی افزود: شهر مشهد بعد از تهران بیشترین گردشگر سلامت در کشور را به خود اختصاص داده است.

خیامی ادامه داد: تاکنون گردشگران سلامت مراجعه کننده به مراکز درمانی شهر مشهد از 55 ملیت مختلف پذیرش شده اند که افزون بر 60 درصد آنان از کشور عراق بوده و بقیه بیشتر از کشورهای افغاستان، بحرین، ترکمنستان، کویت، پاکستان،عربستان، عمان، تاجیکستان و قطر مراجعه کرده اند.

وی گفت: در سال گذشته حدود 19 هزار گردشگر سلامت در بیمارستان و مراکز جراحی محدود زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات درمانی دریافت کردند که این رقم غیر از خدمات ارائه شده در بخش سرپایی بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد گردشگران سلامت را که پارسال در بخش خدمات ویزیت، سرپایی و پاراکلینیک در مشهد خدمات دریافت کرده اند بیش از 100 هزار نفر عنوان کرد.

گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می شود.

هم اکنون ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه بوده و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.

براساس برآوردها سالانه افزون بر 200 هزار گردشگر سلامت وارد ایران می شوند که در این میان خراسان رضوی با جاذبه و ظرفیت های مختلف در جذب گردشگر سلامت پیشگام است.

سالانه بیش از سه میلیون زائر و مسافر خارجی به مشهد سفر می کنند که یک سوم از آمار گردشگران خارجی در کشور را شامل می شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار