gardeshban.ir

خواه به دلیل رژیم غذایی باشد یا سبک زندگی و ژنتیک آدم‌ها، به هر حال برخی از کشورها در سراسر جهان امید به زندگی بالاتری دارند.
کد خبر: ۲۸۴۲۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹-1399 April 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
 اگرچه تفسیر دقیق این‌که چه عواملی در داشتن زندگی طولانی‌تر تاثیرگذار هستند، ممکن نیست، اما به آسانی می‌توان دید که کدام کشورها بیش‌ترین امید به زندگی را دارند. در این نوشتار با ۱۵ کشور دارای بالاترین سطح امید به زندگی در جهان آشنا می‌شویم .

۱۵. ایتالیا

ممکن است برای بسیاری از آدم‌ها تعجب‌آور باشد اما معلوم شده‌است که مردم ایتالیا نسبت به بسیاری از همسایه‌های اروپایی خود امید به زندگی بالاتری دارند.

متوسط ​​امید به زندگی در کشور ایتالیا بیش از ۸۹ سال است. به نظر می‌رسد سبک زندگی همراه با مراقبت‌های بهداشتی درجه یک به بهبود شرایط زندگی همه کمک کرده‌است.

۱۴. موناکو

موناکو یک کشور عالی برای پیر شدن است. سبک زندگی در این کشور دلپذیر است، آب و هوای عالی دارد، و در صورت لزوم تفریحات زیادی هم وجود دارد. اگر توانایی مالی زندگی در یکی از گران‌ترین مکان‌های دنیا را دارید، به راحتی می‌توانید تا سن ۸۹ سالگی زندگی کنید.

۱۳. ژاپن

زندگی آرام، ملتی که به ورزش اهمیت زیادی می‌دهند و رژیم غذایی ساده فقط برخی از دلایلی است که شهروندان ژاپن امید به زندگی تا این حد بالا دارند. یک شهروند با داشتن تجهیزات بهداشتی عالی به طور متوسط ​​۸۵ سال عمر می‌کنند.

۱۲. سنگاپور

سنگاپور در واقع جواهری در آسیاست. کشوری که به سرعت در حال توسعه است و توانسته است توسعه را با مراقبت از محیط زیست متعادل کند. سنگاپوری‌ها از کیفیت زندگی بالا و همچنین برخی از بهترین امکانات بهداشتی برخوردار هستند. سنگاپور همچنین یکی از پاک‌ترین کشورهای آسیا محسوب می‌شود.

۱۱. آندورا

این ملت کوچک اروپایی از اقتصادی پر رونق برخوردار است. آندورا همچنین دارای پوشش سبز زیادی است و در زمینه‌ی امکانات عمومی و بهداشت فوق‌العاده‌ است. شهروندان آندورا می‌توانند ۸۳ سال یا بیشتر عمر کنند.

۱۰. سوییس

راز زندگی طولانی شهروندان سوئیس می‌تواند هوای تازه آلپی، آب بسیار خالص و استانداردهای زندگی با کیفیتی باشد که مردم این کشور انتظارش را دارند. آنها همچنین دارای امکانات درمانی عالی در این کشور هستند. متوسط ​​امید به زندگی در سوییس ۸۴ سال است.

۹. ماکائو

این ملت کوچک جزیره‌ای امتیازات زیادی به شهروندان خود ارائه می‌دهد. متوسط ​​امید به زندگی در ماکائو ۸۴ سال است.

۸. کره جنوبی

زنان کره حنوبی بیش‌تر از مردان زندگی می‌کنند و در وراقع احتمالاً بیش‌تر از هر کسی در کره زمین عمر می‌کنند. زنان در این کشور که به سلامتی اهمیت زیادی می‌دهند، می‌توانند نخستین کسانی باشند که میانگین زندگی آنها بیش از ۹۰ سال است. میانگین کلی طول عمر در این کشور بالای ۸۴ سال است.

۷. اسرائیل

هوای عالی مدیترانه‌ای، غذاهای دریایی خوب و کم بودن سطح مصرف الکل در این کشور می‌تواند دلیل زندگی طولانی آنها باشد. ​​یک فرد در اسرائیل به طور متوسط بالای ۸۳ سال زندگی می‌کند.

۶. ایسلند

آلودگی کم، جمعیت کم و نبود پشه. کیفیت عالی هوا، پوشش طبیعی شگفت‌انگیز و سبز و رژیم غذایی که عمدتا از غذاهای دریایی تشکیل می‌شود، می‌تواند راز زندگی طولانی آنها باشد. ایسلند همچنین به طور مرتب در لیست شادترین کشورهای جهان قرار دارد. شهروندان متوسط ​​امید به زندگی بالای ۸۲ سال دارند.

۵. سن مارینو

اگر ثروتمند بودید، مرتباً ورزش می‌کردید و پشت میز کار می‌کردید، زندگی شما هم طولانی می‌شد. این‌ها تقریباً همه شهروندان سومین کشور کوچک پشت شهر واتیکان و موناکو را توصیف می‌کند. اگر ثروتمند بودن و سالم بودن برای شادی و خوشبختی کافی هم نباشد، قطعا تاثیرگذار است. طول عمر آنها به طور متوسط ​​حدود ۸۱ سال است.

۴. هنگ کنگ

این کشور علی‌رغم آلودگی زیاد، مناطق پرجمعیت و بهداشت نه چندان سطح بالا، همچنان متوسط طول عمر بالایی دارد. شهروندان هنگ کنگ بیش از ۸۱ سال طول عمر دارند، رقمی که جایگاهی را در لیست کشورهایی با بالاترین امید به زندگی برای‌شان فراهم می‌کند.

۳. استرالیا

استرالیا نیز جزو کشورهایی است که امید به زندگی بالایی دارد. طول عمر مردم این کشور به طور متوسط ۸۲ سال است، مردمی که به تناسب اندام و سلامتی‌شان اهمیت زیادی می‌دهند.

۲. سوئد

سوئدی‌ها نیز به عنوان یکی از شادترین ملل جهان از زندگی طولانی برخوردار هستند. این کشور ایمن است و سیاست‌های فوق‌العاده لیبرال دارد که به شهروندان خود اجازه می‌دهد زندگی بسیار آزاد داشته باشند و به همین دلیل می‌توانند از زندگی تا سن ۸۰ سالگی لذت ببرند.

۱. گرنزی

افراد ثروتمند، مالیات بسیار کم، دسترسی به برخی از بهترین مراقبت‌های بهداشتی که می‌توان در ازای پرداخت پول دریافت کرد. نیازی به گفتن نیست که چرا این جزیره کوچک چنین امید به زندگی بالایی دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار