gardeshban.ir

مشاور رییس جمهور از ایجاد ۸ منطقه آزاد خبر داد و گفت: در موضوعات آتش، انرژی و زلزله با کمبودهایی در حوزه ساخت و ساز مناطق آزاد مواجه هستیم.
کد خبر: ۲۸۴۲۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹-1399 April 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
مرتضی بانک با بیان این که  یکی از مهمترین مشکلات مناطق آزاد بحث استانداردسازی و ضوابط و همچنین تدوین مقررات است، اظهار کرد: در موضوعات آتش، انرژی و زلزله با کمبودهایی در حوزه ساخت و ساز مواجه هستیم که امیدواریم نتیجه تحقیقات مرکز تحقیقات وزارت راه در حوزه مسکن بتواند در این زمینه به مناطق آزاد، کمک کند.

وی با اشاره به این که طرح‌های مرتبط با حوزه مسکن و ساختمان در خصوص انرژی، آتش و زلزله در مناطق آزاد اهمیت ویژه دارد و قابل پیگیری است، افزود: برای ایجاد مناطق آزاد در جهان ابتدا زیرساخت‌های ایجاد می‌شود و طبیعی است که در همین زیرساخت‌ها مباحث مربوط به ارتباطات، انرژی، هوشمندسازی، برق، گاز و... اجرا می‌شود و در ادامه سرمایه‌گذاران وارد منطقه می‌شوند. اما ایران شرایط در ایران کاملا برعکس اتفاق می‌افتد به این صورت که مناطق آزاد از محل درآمدهایی که می‌توان ایجاد کرد و ظرفیت‌های بخش خصوصی ایجاد می‌شود و هیچگونه حمایتی از سوی دولت برای ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق آزاد وجود ندارد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد یادآور شد: در زمان حاضر علاوه بر 8 منطقه آزاد فعلی، ایجاد 8 منطقه جدید در دستور کار است و قطعا در مناطق جدید می‌توانیم از ظرفیت‌های مرکز تحقیقات بهره‌مند شویم.

بانک مبحث انرژی، سازه و ساختار ساختمان‌ها را به عنوان یکی از ضعف‌های جدی در حوزه سیاستگذاری‌ها اعلام کرد و گفت: کشور ایران، کشوری حادثه‌خیز است و بنابراین سیاستگذاری در این زمینه بسیار لازم و ضروری است. در حوزه هوشمندسازی باید نگاهمان را از دستگاه‌گرایی خارج کرده و نگاه ملی داشته باشیم. این حوزه می‌تواند زمینه همکاری‌های متقابل بسیاری را ایجاد کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار