gardeshban.ir

اگر می خواهید به وسیله هواپیما سفر کنید، بهتر است چندین باید و نباید در این زمینه را رعایت کنید که این موارد به صورت قوانین هواپیمایی توسط فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی تنظیم شده اند.
کد خبر: ۳۳۵۰۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹-1399 August 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
بیشترین مشکلات مسافران در زمان تحویل بار در فرودگاه به دلیل اضافه بار و عدم بسته بندی مناسب است که ما در این مقاله لازم دانستیم شما را قبل از رزرو بلیط هواپیما با این قوانین آشنا کنیم. 

این بار روی سخنمان با شرکت هواپیمایی معراج است؛ در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد اضافه بار هواپیمایی معراج ایر و شرایط و قوانین این شرکت آشنا شوید:

معرفی هواپیمایی معراج

مفهوم لوگوی هواپیمایی معراج
مقرارت حمل بار شرکت هواپیمایی معراج ایر
شرایط حمل بار مسافری
بار دستی در هواپیما
جریمه اضافه بار معراج ایر
اشیای ممنوعه در هواپیما
معرفی هواپیمایی معراج
هزینه اضافه بار هواپیمایی معراج ایر
اضافه بار هواپیمایی معراج ایر

معراج یکی از شرکت های هواپیمایی خصوصی در ایران است و از سال 1389 با مجوز رسمی و براساس استانداردهای رسمی سازمان هواپیمایی کشوری تأسیس شده است. 

ناوگان هوایی معراج در بخش مسافربری دارای 5 فروند هواپیما است که هر 5 هواپیما از نوع پیشرفته هستند و با توجه به میانگین سنی شان شرایط پروازی مطلوبی دارند. این شرکت هواپیمایی همواره در تلاش است تا کیفیت و خطوط پروازی خود را افزایش دهد و همچنین این شرکت از کادر پروازی و مهمانداری و ناوگان جوان استفاده می کند. 

قطب اصلی این ایرلاین در فرودگاه بین‌ المللی مهرآباد و قطب دوم پروازی نیز فرودگاه بین‌ المللی کیش و فرودگاه بین‌ المللی شهید هاشمی‌ نژاد مشهد است. همچنین هواپیمایی معراج با میانگین زمان تاخیر 7 دقیقه ای رتبه کم تاخیرترین پروازها را از آن خود کرده است. 

هواپیمایی معراج در حال حاضر به 52 مسیر داخلی و خارجی پرواز می کند. مقاصد داخلی هواپیمایی معراج عبارتند از اصفهان، تبریز، تهران، شیراز، قشم، کرمانشاه، کیش و مشهد. مقاصد خارجی در هواپیمایی معراج نیز شهرهای استانبول، ازمیر، نجف و اسپارتا هستند.


مفهوم لوگوی هواپیمایی معراج

بر روی بدنه و بال‌ های این هواپیما لوگویی نصب شده است که این لوگو ترکیبی از دایره با دو بال نمادین است و هر کدام از این نماد‌ها و رنگ ها مفهوم خاصی دارند. دایره نماد حرکت و زمان و در عین حال نماد آسمان و حرکت اجسام است، همچنین رنگ آبی تداعی کننده آرامش و لذت بردن از آسمان است. رنگ قرمز نیز نشانه سرخی خورشید و نماد قدرت و زندگی است. به همین جهت، شعار هواپیمایی معراج لذت پرواز مطمئن است.

مقرارت حمل بار شرکت هواپیمایی معراج ایر

در زمینه حمل بار در ایرلاین معراج چندین قانون وجود دارد که این قوانین با توجه به عوامل مختلفی مانند سفرهای داخلی و خارجی، کلاس پروازی و همچنین سن افراد متفاوت است.

شرایط حمل بار مسافری

هزینه اضافه بار هواپیمایی معراج ایر

اضافه بار هواپیمایی معراج ایر

مقدار بار مجاز و رایگان در پرواز های هواپیمایی معراج به شرح زیر است:

پرواز داخلی کلاس اکونومی 20 کیلوگرم بزرگسال و کودک و 5 کیلوگرم نوزاد

پرواز خارجی کلاس اکونومی 30 کیلوگرم بزرگسال و کودک و 5 کیلوگرم نوزاد

پرواز داخلی کلاس بیزینس 30 کیلوگرم بزرگسال و کودک و 5 کیلوگرم نوزاد

پرواز خارجی کلاس بیزینس 40 کیلوگرم بار مجاز بزرگسال و کودک و 5 کیلوگرم نوزاد

پروازه داخلی کلاس اکونومی پلاس 25 کیلوگرم بزرگسال و کودک و 5 کیلوگرم نوزاد

پرواز خارجی کلاس اکونومی پلاس 35 کیلوگرم بار مجاز بزرگسال و کودک و 5 کیلوگرم نوزاد

بار دستی در هواپیما

حال علاوه بر بار و چمدان می توانید به همراه خودتان کیف دستی یا کوله پشتی به داخل کابین ببرید؛ البته حمل بار دستی نیز شامل قوانین خاصی است: بار دستی برای پروازهای داخلی و خارجی در کلاس اکونومی 5 کیلوگرم و کلاس بیزینس 7 کیلوگرم است. در صورتی که مقدار بار دستی بیش از یک ساک دستی استاندارد باشد، یعنی وسایلی مانند چتر، کیف زنانه، کیف لوازم کودک، دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید، بهتر است برای جلوگیری از اشغال فضای اضافی در داخل کابین بار مورد نظر را بسته بندی کنید و به قسمت بار مسافری تحویل دهید.

جریمه اضافه بار معراج ایر

اگر در هنگام سفرتان وزن بار بیشتری از حد مجاز داشته باشید، تنها در صورت پرداخت هزینه اضافه بار می توانید بار خود را به قسمت پذیرش تحویل دهید؛ البته میزان پرداخت جریمه در ایرلاین های مختلف با توجه به شرایط و کلاس های پروازی متفاوت است. در هواپیمای معراج جریمه اضافه بار بدین صورت است که به ازای هر کیلوگرم بار اضافه یک درصد از هزینه بلیط را به عنوان جریمه پرداخت نمایید. 

این کار قبل از دریافت کارت پرواز وزن کشی می شود و تا زمان ورود به گیت مورد نظر باید مشکل اضافه بارتان حل گردد. البته توجه داشته باشید اگر از وزن بارتان مطلع هستید، بهتر است نیم ساعت زودتر به فرودگاه مراجعه کنید و عملیات مربوط به پرداخت هزینه ها را انجام دهید تا پروازتان دیر نشود.

اشیای ممنوعه در هواپیما

برای حفظ امنیت مسافرین، حمل برخی از اقلام به داخل هواپیما ممنوع است، مانند انواع مواد آتش زا، انواع کپسول و اسپری های شیمیائی مانند گاز اشک آور، اسپری های بیهوش کننده، گاز مایع، انواع سلاح گرم و سرد و ساچمه ای، انواع فشنگ جنگی و شکاری، انواع مواد اسیدی مانند اسید و سرکه .همچنین بردن انواع اشیا و ابزار برنده مانند تیغ، قیچی، ناخن گیر و ابزاری مانند پیچ گوشتی، چکش، سیم، طناب و انواع اسلحه نیز به داخل کابین هواپیما ممنوع است.

اگر بلیط هواپیما خود را از شرکت معراج تهیه می کنید توجه داشته باشید که هواپیمایی معراج در قبال آسیب دیدگی و فاسد شدن بارهای مسافران مسئولیتی ندارد. بنابراین بهتر است از قرار دادن هر گونه اشیا قیمتی، مدارک شناسایی و پول نقد در قسمت بار جداً خودداری کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار