gardeshban.ir

در دوران گذار از کرونا بسیاری از هتل ها و اقامتگاه ها بازگشایی شده و شروع به گرفتن مشتری کرده اند.
کد خبر: ۳۳۵۳۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹-1399 August 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
البته که رعایت یک سری نکات بهداشتی خاص در این زمینه برای هتل داران و کارکنان هتل در نظر گرفته شده اند تا انتظارات جامعه بهداشت و پزشکی جهانی برآورده شده و اقامتی ایمن و سالم برای مهمانان فراهم گردد. از آن جایی که رزرو هتل جزء لاینفک صنعت گردشگری و سفر است، باید پروتکل های جدید در خصوص ایمن ماندن از ویروس کرونا وضع و رعایت شوند. 

مهم ترین موردی که در این دوران اسفبار کرونایی در رابطه با هتل ها و اقامتگاه ها باید جدی گرفته شود، رعایت پروتکل های بهداشتی در هتل ها است که می تواند خطر ابتلا به ویروس کووید- 19 را برای مهمانان به صفر برساند. 

بنابراین، اجرای مو به موی تمام مفاد از سوی هتلداران و کارکنان الزامی است. اگر از خریداران بلیط هواپیما هستید در ادامه با معرفی پروتکل هتل ها در کرونا همراه سفرستان باشید.


تا قبل از شیوع ویروس کرونا و همه گیر شدن آن در سطح جهان، می دانید که در تمامی هتل ها کارکنان بصورت روزانه و حتی شبانه روزی تلاش می کردند با رعایت اصول بهداشتی فضاهای داخل هتل از قبیل راهروها و واحدهای اقامتی را پاکیزه و تمیز نگه دارند. این حساسیت پس از سایه انداختن کرونا بر امنیت سلامت تمام کشورها روز به روز بیشتر شد. 

به همین سبب، در حال حاضر هتل هایی که فعالیت هایشان را از سر گرفته اند، تنها به نظافت عادی روزانه که در گذشته انجام می دادند اکتفا نمی کنند و تمام فضاهای داخلی هتل را توسط کولر و دمنده های پیشرفته تهویه می کنند. روش هایی که اکنون در هتل ها برای نظافت و پاکیزگی به کار گرفته می شوند، دقیقا به همان سبک است که در بیمارستان ها اجرا می گردد.


تماس مسافران در هتل ها

می دانید که سازمان های بهداشتی و پزشکی جهان یکی از اساسی ترین نکات را در خصوص شیوع ویروس کرونا، انتقال آن از انسان به انسان بیان کرده اند. به همین سبب بندهایی در خصوص این موضوع در هتل ها تعریف شده اند که عبارتند از:

یکی از شلوغ ترین نقاط هتل ها، لابی ها هستند، بنابراین فاصله هر مسافر از مسافر دیگر باید حداقل شش گام باشد.

بایستی دستکش و ماسک صورت برای مسافران تهیه شده و از قبل در اختیارشان قرار بگیرد.

در رستوران های هتل ها بایستی صندلی ها حداقل شش گام با یکدیگر فاصله داشته باشند.

در فضای هتل هر سه متر باید یک ایستگاه ضدعفونی تعبیه گردد. این ایستگاه ها دستگاه هایی دارند که مسافر می تواند با فشار دادن پدال پایی بدون دخالت دست، دستان خود را ضدعفونی کند. البته در برخی دستگاه ها هیچ پدال پایی وجود ندارد و تنها گرفتن دست ها زیر دستگاه کفایت می کند.

پس از اعلام شدن پروتکل های بهداشتی جدید جهت ایمن ماندن از ویروس کرونا، مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما بایستی درباره پروتکل جدید هتل ها در زمان کرونا نیز آگاهی داشته باشند. سازمان بهداشت جهانی در آخرین اعلامیه ها دررابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی در هتل ها چنین اظهار کرد که کارکنان هتل باید قبل از ورود به هتل کنترل شده و درجه دمای بدنشان اندازه گرفته شود. هر کارمندی که در هتل از کارکنان نظافت و خدمه گرفته تا مدیریت، درجه دمای بدنش از 37 درجه سانتی گراد بیشتر باشد، اجازه ورود به هتل و کار کردن ندارد.

فاصله هوشمند

مهمانان از زمان حضور در هتل ها باید فاصله حداقل شش قدمی را از دیگران رعایت کنند و در صورت بی توجهی و یا فراموشی این موضوع مدام به آن ها گوشزد خواهد شد. همچنین، در رستوران ها هنگام میل غذا باید فاصله اجتماعی را با دیگران رعایت کرده و حداقل به اندازه 6 الی 8 گام فاصله داشته باشند. علاوه بر این، مهمانان باید در صورت استفاده از آسانسور فاصله اجتماعی را رعایت کرده و تعداد کمی به طور همزمان از آسانسور استفاده نمایند و حتما و حتما ماسک صورت داشته باشند.

ضدعفونی کردن دست ها

حدالامکان ضدعفونی کردن دست ها باید بدون دخالت دست صورت بگیرد. یعنی دستگاه های ضدعفونی کننده دست باید به صورت الکتریکی، چشمی و یا پدالی باشند.

علامت گذاری در فضاهای عمومی

یکی از بهترین راه هایی که می توان مهمانان را نسبت به جدیت مسئله ویروس کرونا به صورت لحظه ای آگاه کرد، نصب علامت ها در فضاهای عمومی است. این گونه مهمانان می فهمند که در چه جاهایی باید ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت نمایند.

رعایت بهداشت در آسانسورها

در ایستگاه های ضدعفونی و ورودی هتل ها باید اعلامیه های بهداشتی نصب شوند.

حضور بیش از 4 مهمان به طور همزمان به آسانسور ممنوع است.

هر یک ساعت یک بار باید پنل های دکمه ای آسانسورها ضدعفونی شوند.

آموزش های مقابله با ویروس کرونا

بروشورهای رعایت پروتکل های بهداشتی باید در اختیار تمام کارکنان هتل ها قرار بگیرند و توسط آن ها بادقت مطالعه شوند.

مهم ترین راهکار، شست و شوی مداوم و صحیح دست ها

یکی از بهترین راهکارهای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن شست و شوی مداوم دست ها با آب گرم و صابون است. شست و شوی دست ها باید حداقل 20 ثانیه طول بکشد و به صورت اصولی و صحیح باید انجام شود. شست و شوی دست ها باید پس از هر 60 دقیقه و بعد از انجام فعالیت هایی از قبیل استفاده از سرویس بهداشتی، لمس صورت، عطسه کردن، دست به بینی زدن، خوردن و نوشیدن و مصرف دخانیات صورت بگیرد.

اقدامات محافظتی PPE

اقدامات محافظتی PPE یک دیگر از اقدامات محافظتی است که در هتل ها به کار گرفته می شود. کارکنان هتل باید براساس شغل و وظیفه خود از ماسک ها و شیلدهای مخصوص استفاده کنند و هرچه با مهمانان در ارتباط و تماس بیشتری باشند، باید اقدامات محافظتی بیشتری را به کار بگیرند.

زمان بندی دقیق شیفت کارکنان

یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، زمان بندی دقیق شیفت کارکنان هتل ها است. با شیوع کووید- 19 در سطح جهان، مقرراتی وضع شد که طبق آن باید کارکنان هتل تنها در شیفت خودشان در فضاهای عمومی حضور داشه باشند و پس از پایان شیفت کاری شان به اتاق استراحت رفته و فضاهای عمومی را خلوت تر کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار