gardeshban.ir

معاون گردشگری می‌گوید: برقراری سفر‌های نوروزی به حاد نشدن ویروس کرونا در کشور مشروط شده است. ضمن این‌که سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی در تعطیلات نوروز ممنوع خواهد بود و سفر به نقاط دیگر کشور به ارائه «رزرو اقامتگاه» منوط خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۴۵۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
معاون گردشگری در پاسخ به این که آیا همراه داشتن گواهی منفی تست کرونا از شروط سفر است، گفت: گواهی منفی تست PCR در سفر‌های داخلی شرط نیست، اما برای سفر‌های خارجی بنابر پروتکل‌های توافق‌شده بین کشور‌ها ضروری و الزامی است.

تیموری در پاسخ به این سوال که با توجه به دغدغه‌های مطرح‌شده درباره کنترل سفر‌های انبوه و بی‌برنامه، ظرفیت محدودی برای تورها، هتل‌ها و شهر‌ها تعیین شده است، اظهار کرد: این ظرفیت براساس پروتکل‌هایی که ستاد ملی مبارزه کرونا مشخص کرده، تعیین شده است.

معاون گردشگری با اعتقاد به این‌که ازسرگیری فعالیت‌های مرتبط با گردشگری در تعطیلات نوروز پس از یک سال تعطیلی و رکود، بیشتر جنبه حمایتی دارد، اظهار کرد: فعالان گردشگری نوروز سال ۹۹ را به خاطر کرونا و نوروز ۹۸ را به خاطر سیل از دست داده‌اند، اگر فرصت عید امسال هم از دست برود خسارت آن‌ها جبران‌ناپذیر می‌شود، برای همین دولت همراهی کرد، اما طبیعی است که دغدغه‌هایی از بابت خارج شدن کنترل سفر‌ها و بحرانی شدن وضعیت ویروس کرونا در کشور داشته باشد. نگاه دولت بر این است که اگر گشایشی ایجاد می‌شود با هدف حمایت از کسب و کار‌ها باشد. از طرف دیگر، یک سال است که بیشتر مردم سفر نرفته‌اند یا تفریحی نداشته‌اند، حفظ نشاط اجتماعی دغدغه دیگر دولت بود که در تایید طرح سفر ایمن در تعطیلات نوروز تاثیر داشت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار