gardeshban.ir

در شرقی ترین بخش از شرقی ترین شهرستان استان گیلان ، دهستانی وجود دارد که یکی از زیباترین دشت های کشور عزیزمان ایران ، در آن واقع شده است .
کد خبر: ۳۷۴۰۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹-1399 December 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
جواهر دشت و در اصل ، جور دشت ( دشت بالا ) در ارتفاع 2.100 متری از سطح دریا ، در نواحی جنوبی دهستان سیاهکلرود از بخش چابکسر شهرستان رودسر قرار دارد . زیبایی و چشم نوازی این دشت ، به این دلیل دوچندان است که در پای قله ی پربرف سُماسوس به عنوان بلندترین عارضه ی استان گیلان با ارتفاع نزدیک به 3.700 متر از سطح دریا و تعداد دیگری از قلل مرتفع منطقه همچون کوچِ سُماموس ( سماموس کوچک ) و توکِ سر ( سرِ نوک ) واقع شده است .

 جهت رسیدن به این دشت زیبا و جذاب ، ابتدا می بایست به آبادی سیاهکلرود از طریق جاده آسفالته کنار دریای خزر ، مابین دو شهر چابکسر و کلاچای رفته و سپس به اتفاق یکی از رانندگان محلی و خودروی کرایه ای مخصوص آنان ، جاده ی کوهستانی را به طول 25 کیلومتر و در حدود 45 دقیقه به سمت جنوب شرقی طی نموده تا به جواهر دشت برسید .

معمولاً هر یک از خودروها ، ظرفیت شش مسافر را دارند و بسته به ایام عادی و یا ایام تعطیلات و کثرت مراجعه ی مسافر ، می توان هزینه ی یک میلیون و پانصد هزار تا دو میلیون ریال را برای یکبار رفت و برگشت  مسیر ، با رانندگان محلی ، توافق نمود .


چنانچه مایل به گذراندن شب در یکی از اقامتگاههای بومی آن دشت زیبا هستید ، با تخصیص هزینه حدوداً دومیلیون ریال برای هر شب اقامت ، می توانید مکانی تمیز و با امکانات مکفی برای جمع خانواده و یا دوستان و همسفران خود تهیه نمایید . 

به این دشت زیبا ، شگفت انگیز و جذاب بروید و ضمن استفاده از آب و هوای پاک کوهپایه ای ، از طبیعت زیبا و چشم نواز منطقه لذت ببرید . اگر هوا صاف و بدون ابر باشد ، می توانید از آن بالا ، جلگه و خط طولانی ساحلی و دریای پهناور و خوشرنگ خزر را ببینید . خرید لبنیات و فرآورده های محلی و خصوصاً نان محلی را از فروشندگان مهمان نواز آنجا از دست ندهید . 

چنانچه اهل کوهنوری هستید ، با طی حدود سه ساعت مسیر پیاده ، خود را به نوک قله ی سُماموس برسانید . در این صورت کل استان سرسبز گیلان و کرانه های جنوبی دریای خزر در آن ناحیه ، زیر پایتان است.

جواهر دشت؛ زیباترین دشت ایرانی در گیلان+عکس

جواهر دشت؛ زیباترین دشت ایرانی در گیلان+عکس

جواهر دشت؛ زیباترین دشت ایرانی در گیلان+عکس

جواهر دشت؛ زیباترین دشت ایرانی در گیلان+عکس

جواهر دشت؛ زیباترین دشت ایرانی در گیلان+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار