gardeshban.ir

بودروم شهری است بندری در استان موغله ترکیه واقع در جنوب غربی ناحیه اژه که بدلیل داشتن جاذبه های تاریخی فراوانی نظیر آرامگاه هالیکارناسوس که جزو عجایب هفت گانه دنیا بشمار می رود به شهری محبوب نزد خریداران بلیط هواپیما ترکیه تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۲۰۹۳
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰-1400 April 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
از آنجایی که تاکنون اماکن باستانی بی شماری در بودروم کشف و اشیاء قیمتی و تاریخی فراوانی از دل این اماکن استخراج شده، بدروم آکنده است از موزه های کهن و باستانی جذاب و تماشایی؛ موزه هایی که هرکدام بخشی از تاریخ و تمدن این سرزمین دیرینه را به معرض نمایش گردشگران تنوع طلب و خوش ذوقی که قصد دارند مدتی از سواحل دیدنی بودروم فاصله بگیرند و در برنامه سفر خود تنوع و تغییری ایجاد کنند، گذاشته اند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با موزه های بودروم آشنا شوید.

معروف ترین موزه های بودروم؛ شهر تاریخی ترکیه/عکس

موزه باستان شناسی زیرآب بودروم

موزه باستان شناسی زیرآب بودروم (به انگلیسی: Bodrum Museum of Underwater Archaeology) نه تنها محبوب ترین موزه باستان شناسی بودروم محسوب می شود، بلکه در نوع خود یکی از متفاوت ترین، بزرگترین و برترین موزه های تاریخی دنیا نیز بشمار می رود. 

این موزه که بیش از پنجاه سال قدمت تاریخی دارد، در قلعه تاریخی بودروم یا همان دژ باستانی سنت پتر قرار گرفته است؛ این بدان معناست که شما با بازدید از این موزه می توانید از قلعه باشکوه و تاریخی بودروم نیز دیدن کنید. اما چیزی که این موزه را به مکانی متفاوت در دنیا مبدل ساخته، مکان عجیب و خاص آن نیست، بلکه اشیائی است که در بطن خود جای داده است.

این اشیاء عتیقه و قیمتی که اکثرا از لاشه کشتی های غرق شده در اعماق دریای اژه کشف شده اند، طیف متنوعی از کوزه های تاریخی، شمش های شیشه ای، جواهراتی کمیاب و گرانبها، عاج حیواناتی چون کرگردن و فیل، الواح چوبی و ظروف شیشه ای و سرامیکی را شامل می شود.

 این مجموعه ارزشمند در ۱۴ بخش مختلف در موزه باستان شناسی زیرآب بودروم دسته بندی شده است تا این موزه را هم به مکانی آموزشی و تحقیقاتی مبدل سازد و هم مکانی تفریحی.

آدرس: Bodrum Castle, Eastern Bay, Bodrum, Turkey, TR

معروف ترین موزه های بودروم؛ شهر تاریخی ترکیه/عکس

موزه هنر زکی مورن بودروم

موزه هنر زکی مورن بودروم (به انگلیسی: Zeki Muren Arts Museum) برای گرامیداشت یاد یکی از برجسته ترین خوانندگان ترکیه، زکی مورن احداث گردیده است. او که خواننده ای زبده و نوازنده ای چیره دست بود، در طول عمر خود چنان در عرصه موسیقی موفق شد که توانست شهرتی برابر با الویس پرسلی در کشور ترکیه کسب کند. 


او فقط خواننده ای محبوب نبود، بلکه بازیگر توانایی نیز بود و در بیشتر عرصه های هنری مهارت داشت. امروزه یاد او در موزه زکی مورن تا ابد ماندگار شده است و طنین صدای زیبای او در این موزه به گوش جهانیان و شیفتگان موسیقی خواهد رسید. بازدید از موزه هنر زکی مورن بودروم به کلیه دوستداران شخصیت های هنری و عاشقان موسیقی به شدت پیشنهاد می گردد.

آدرس: Kumbahçe, Zeki Müren Cd. No:11, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

معروف ترین موزه های بودروم؛ شهر تاریخی ترکیه/عکس

موزه فتحیه بودروم

تنوع موزه های بودروم در نوع خود منحصربفرد است، شما با خرید بلیط هواپیما بودروم و بازدید از این شهر دیدنی می توانید جذاب ترین و خاص ترین موزه های دنیا را از نزدیک تماشا کنید. 

یکی از این موزه ها که در ساختمانی باشکوه با نمای بسیار زیبا و اسرارآمیز جا خوش کرده، موزه فتحیه بودروم (به انگلیسی: Fethiye Museum) است. این موزه کلکسیون ارزنده و گرانبهایی از اشیاء باستانی و دست افزارهای خوش نقش و نگار و کم نظیر را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار داده است. 

مجموعه ارزشمند این موزه در دو تالار مجزای باستان شناسی و قوم نگاری قرار گرفته تا گردشگرانی که فرصت بازدید از کلیه آثار تاریخی این موزه را ندارند، انتخابی هوشمندانه داشته باشند و با توجه به علایق و اهداف خود از یکی از تالارهای این موزه دیدن کنند. 

پیشنهاد ما به شما این است که از هر دو تالار بازدید کنید، چرا که این تالارها مکمل یکدیگر هستند و اطلاعات بسیار ارزشمندی از چگونگی شکل گیری و پیشرفت تمدن در این ناحیه از ترکیه را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند. گفتنی است که کلکسیون گرانبهای موزه از آثار مختلفی از قبیل تندیس های گرانبها، ظروف فلزی و سرامیکی، جواهرات و البسه تشکیل شده است.

آدرس: Kesikkapı, 505. Sk. No:4, 48300 Fethiye/Muğla, Turkey

معروف ترین موزه های بودروم؛ شهر تاریخی ترکیه/عکس

موزه میلاس بودروم

موزه میلاس (به انگلیسی: Milas Museum) از دیگر موزه ها و جاهای دیدنی ترکیه است که بدلیل موقعیت مکانی خود (قرار گرفتن در نزدیکی جاذبه های دیدنی فراوان) و داشتن گستره وسیعی از اشیاء عتیقه و ارزشمند باستانی از دوران مختلف تاریخی، مورد توجه بسیاری از گردشگران ترکیه قرار گرفته است. 

این موزه در فاصله اندکی از بودروم و در شهر تاریخی و بااصالت میلاس، شهری که در گذشته جزو مهمترین بخش های منطقه کاریه محسوب می شد، واقع شده و مجموعه کم نظیری از آثار کشف شده در اماکن باستانی این شهر را در خود جای داده است. 

گفتنی است که اکثر اشیاء قرار گرفته در این موزه از مدرسه ساکاریا، مکانی که در گذشته از آن بعنوان موزه استفاده می شد، جمع آوری شده و در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

آدرس: Ahmet Cavus Mah. Kopruler Meydani No:1 Milas Merkez, Milas Turkey
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار