gardeshban.ir

موزه ملی بیروت مجموعه بی‌نظیری از اشیا و تاریخ و تمدن‌‌های لبنان را به نمایش گذاشته شده است. ساختمان این موزه دارای سه طبقه بوده و طبقه‌های همکف و اول برای بازدید عمومی باز هستند.
کد خبر: ۴۴۵۶۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه ملی بیروت یکی از موزه‌های معروف و مورد توجه در میان موزه‌های جهان است. شهر زیبای بیروت به دلیل جاذبه‌ها و جاهای دیدنی فوق‌العاده‌اش به عنوان پایتخت کشور لبنان و عروس شهرهای جهان شناخته می‌شود. 

موزه ملی بیروت؛ مجموعه بی‌نظیری از اشیا و تاریخ و تمدن‌‌ لبنان/عکس

این شهر تاریخی دارای زیباترین سواحل بوده و حال و هوای باستانی بیروت همراه با جاذبه‌های تاریخی و موزه‌های دیدنی سبب گشته تا به یکی از قطب‌های گردشگری خاورمیانه تبدیل شود و سالانه مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان با خرید بلیط هواپیما سفری خاطره‌انگیز برای خود و خانواده‌شان رقم می‌زنند.

موزه ملی بیروت مجموعه بی‌نظیری از اشیا و تاریخ و تمدن‌‌های لبنان را به نمایش گذاشته شده است. ساختمان این موزه دارای سه طبقه بوده و طبقه‌های همکف و اول برای بازدید عمومی باز هستند. 

از نکات مورد توجه در این موزه می‌توان به توضیحات مربوط به اشیاهای موجود به زبان‌های انگلیسی و فرانسه اشاره کرد تا توریست‌ها اطلاعات مربوط به آن اشیا را بخوانند. از مهمترین اشیای موجود در این موزه می‌توان مجسمه مرمرین کودکان فینیقی مربوط به قرن ۵ پیش از میلاد، موزاییک‌های قرون سوم و چهارم پس از میلاد، طلاهای دوره بیزانس یاد کرد. 

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، موزه ملي بيروت جزو موزه‌های غنی و پر از تاریخ و تمدن این کشور است و بازدید از آن به تمامی مسافران و توریست‌هایی که به شهر بیروت سفر می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

چرا باید از موزه ملی بیروت بازدید کنید؟

• موزه ملی بیروت یکی از اصلی‌ترین موزه‌های باستان‌شناسی در لبنان است.

• موزه ملی بیروت شامل انواع عتیقه‌جات و کشفیات قرون وسطایی است.

• در این موزه حدودا ۱۳۰۰ قطعه به دوران پیش از تاریخ تا قرون وسطا تعلق دارند.

• با بازدید از اين موزه با نحوه زندگی مردم در دوره‌های مختلف و بقایای بجا مانده از هفت هزار سال قبل آشنا خواهید شد.

تاریخچه موزه ملی بیروت

موزه ملی بیروت در سال ۱۹۴۲ و در میان بحبوحه‌های جنگ جهانی دوم افتتاح شده است. اکنون این موزه به عنوان یکی از بهترین‌های موزه‌های باستان‌شناسی و تاریخی منطقه به شمار می‌رود، زیرا بیش از صد هزار قطعه باستانی و تاریخی در موزه (National Museum of Beirut) به نمایش گذاشته است. 

موزه ملی بیروت جزو بهترین موزه‌های لبنان است و به عنوان یکی از گنجینه‌های باستان‌شناسی کشور شناخته می‌شود. همچنین این موزه یکی از مهم‌ترین نمادهای تاریخی و فرهنگی شهر است که علاقمندان تاریخ را به سوی خود جذب می‌کند.

معماری موزه ملی بیروت

بنای این موزه باشکوه در همان ابتدا توجه همگان را به سوی خود جلب می‌کند. ستون‌های آن به سبک یونانی تزئین شده‌اند و یکی از بی‌نظیرترین معماری‌های تاریخ را در این بنا مشاهده خواهید کرد. گنجینه این موزه ترکیبی از آثار به یادگار مانده از فرهنگ لبنان و تمدن منطقه است.

موزه ملی بیروت؛ مجموعه بی‌نظیری از اشیا و تاریخ و تمدن‌‌ لبنان/عکس

بخش ها و اشیای موجود در موزه ملی بیروت

در طبقه اول می‌توانید آثار تاریخی مصر باستان و تمدن فنیقی را تماشا کنید. اولین کتیبه الفبای فنیقی در این موزه به چشم می‌خورد. مجسمه مرمرین فنیقی است که گروهی از پسر بچه‌ها را نشان می‌دهد و یکی از سوژه‌های عکاسی در موزه ملی بیروت به شمار می‌رود. در طبقه دوم موزه بیروت می‌توانید اشیای ماقبل تاریخ، دوران برنز و آهن، دوران هلنیک و رومی را تماشا کنید.

 گردنبند طلای مصری با سنگ‌های گران‌بها یکی از مشهور‌ترین آثار این طبقه به شمار می‌رود. یکی از اشیای بسیار باارزش در این موزه پیکر کوچکی است که جنس برنز و طلا دارد. این شی بسیار با ارزش و گران‌بها بوده و از حفاری‌های معبد بیبلوس کشف شده‌اند و ارزش تاریخی فوق العاده‌ای دارند. بخش دیگر در موزه ملی بیروت نمایشگاه بزرگ مخصوص موزائیک و کاشی‌های بیزانسی است. در این بخش، تصویر فوق العاده‌ای از خدابانوی شعر و حماسه به تصویر کشیده است.

 مجسمه خدابانوی سلامت هیجیا نیز از حفاری‌های بیبلوس کشف شده و یکی از شاهکارهای موزه بیروت است. همچنین تخت سنگ مرمری موجود در این بخش خدایان و رقصندگان را نشان می‌دهند.

راهنمای بازدید از موزه ملی بیروت

در بدو ورود با تحویل پاسپورتتان آیپدهای مخصوصی به هر نفر داده می‌شود که نقش راهنمای موزه را دارند. طرز استفاده از این آیپدها نیز بدین صورت است که با اسکن کد نوشته شده در کنار هر شی می‌توانید توضیحات آن را بشنوید و هر سوالی که داشتید از راهنماهای این موزه بپرسید. توجه داشته باشید که ۴۵ دقیقه اول بازدید از این موزه راهنمایی رایگان ارائه می‌شود و همه راهنماها به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی تسلط دارند. 

راهنماهای موزه ملی بیروت از ساعت ده و نیم تا دوازده صبح و از دو تا سه و نیم بعدازظهر در موزه حضور دارند. در نهایت نیز می‌توانید فیلمی ۱۲ دقیقه‌ای تماشا کنید که نشان دهنده موزه و اشیای موجود در طول جنگ و بازسازی آن‌ها را نشان می‌دهد. برای مشاهده این فیلم می‌توانید به اتاق نمایش در سمت راست درب ورودی بروید. 

در سمت چپ درب نیز فروشگاه مخصوص هدایا دایر گردیده است تا سوغاتی‌های بیروت را تهیه کنید. جالب‌ترين قسمت اين موزه اتاقی پر ازتابوت‌های مرمرين به شكل انسان است که با ظرافت بی‌نظیری ساخته شده‌اند و در كنارشان نیز بر روی صفحه نمايشگر داستان كشف و تاريخ اين تابوت‌ها نشان داده می‌شود.

ساعت و زمان بازدید از موزه ملی بیروت

برای بازدید از این گنجینه با ارزش می‌توانید همه روزه به جز دوشنبه‌ها و روزهای تعطیل رسمی از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵ عصر مراجعه کنید. توجه داشته باشید که بازدید كامل اين موزه به دو ساعت وقت نیاز دارد و برای بازدید از آن باید بلیط ورودی تهیه کنید.

موزه ملی بیروت؛ مجموعه بی‌نظیری از اشیا و تاریخ و تمدن‌‌ لبنان/عکس

نحوه دسترسی به موزه ملی بیروت

در ابتدا برای رفتن به بیروت بهتر است به دنبال خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد بیروت باشید و زمانی که به این شهر رسیدید با توجه به اینکه در شهر بیروت خبری از مترو و اتوبوس‌های تندرو نیست، بدین جهت برای دسترسی به موزه ملی بیروت می‌توانید از هر نقطه شهر به وسیله تاکسی یا مینی‌بوس‌های شهری استفاده کنید.

فاصله جاذبه های دیدنی نزدیک تا موزه ملی بیروت

کلیسای جامع سنت جورج: ۳ کیلومتر
میدان شهدا: ۳.۱ کیلومتر
موزه سرسق: ۳.۲ کیلومتر
باغ صنایع: ۴.۳ کیلومتر
صخره های کبوتر: ۵.۲ کیلومتر
حمام های رومی: ۵.۲ کیلومتر

فاصله رستوران های نزدیک تا موزه ملی بیروت

کلو دو شف: ۳۰۰ متر
چیکس الات: ۷۰۰ متر
سوپر وگا: ۹۰۰ متر
نیوبری: ۹۵۰ متر
مولو: ۱.۳ کیلومتر
برگر آمر: ۲.۶ کیلومتر

فاصله هتل های نزدیک تا موزه ملی بیروت

هتل آلبرگو: ۱.۳ کیلومتر
هتل آپارتمان پارک تاور: ۱.۵ کیلومتر
هتل رویال تولیپ اشرفیه: ۱.۵ کیلومتر
هتل لاست: ۳.۴ کیلومتر
هتل گرند هیلتون بیروت: ۴ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار