gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذریایجان غربی گفت: ضریب اشغال هتلهای آذربایجان غربی در ایام کرونا به ۱۰ درصد رسید
کد خبر: ۴۵۷۱۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰-1400 July 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
جلیل جباری پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد، افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۷۰ هزار نفر در مراکز اقامتی و هتل‌ها اقامت داشتند و در مقایسه با سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است که نشان می‌دهد شاهد اقامت ۲ برابری در هتل‌ها و اماکن اقامتی بودیم.

وی با بیان اینکه غیر از ایام تعطیلی موزه‌ها، طی سال جاری ۷۷ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید داشتند، گفت: مطالعه و اجرای ایجاد ۱۶ عنوان موزه در استان در حال انجام است.

با اشاره به ضرر وارد شده در ایام کرونا به اماکن اقامتی و هتل‌ها خاطر نشان کرد: در ایام کرونا ضریب اشغال هتل‌ها در استان به ۱۰ درصد رسید.

وی از اقدامات مهم گردشگری در استان طی ۴ سال گذشته گفت: راه اندازی ۵۶ واحد اقامتی و پذیرایی تفریحی ،۶۷ دفتر مسافرتی، صدور ۱۴ گواهینامه فعالیت در حوزه سلامت، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی و محلی از جمله اقدامات استان طی ۴ سال گذشته بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تقویت یگان حفاظت میراث فرهنگی تاکید کرد: طی سال جاری ۸۰۰ مورد بازرسی از اماکن تاریخی استان انجام شده است.

جباری در ادامه گفت: امسال ۱۰ پروژه گردشگری با یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و با اشتغال ۱۷۳ نفر آماده بهره برداری شده است که در هفته گردشگری افتتاح می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل ۲ هتل در ارومیه، زیر ساخت گردشگری قره کلیسا و تخت سلیمان، سه واحد بوم گردی، کارگاه صنایع دستی و مهمانپذیر در سلماس و حمام بیگ جواد قره ضیاالدین است که به بخش خصوصی واگذار شده است.

جباری بیان کرد: ۴۹ موافقت اصولی جدید برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صادر شده است که یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌ها از صندوق توسعه ملی و یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال (۱۲۵ میلیارد تومان) هم از محل اعتبارات جهش تولید مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم و زیر ساخت‌های اقامتی استان گفت: ۶۵ واحد پذیرایی، ۶۷ آژانس مسافرتی در چهار سال اخیر فعال شدند و برای پنج مورد مجتمع گردشگری تفریحی مجوز صادر شده است.

جباری با اشاره به اینکه ۱۴ گواهینامه برای شرکت‌های گردشگری سلامت صادر شده است، افزود: ۲ هزار و ۱۹۱ اتاق و پنج هزار و ۱۶۲ تخت در قالب هتل‌های آذربایجان غربی فعالند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: احداث ساختمان جدید موزه شهرهای میاندوآب و چالدران، موزه قاجار، موزه مفاخر بوکان، موزه علم و فناوری دانشگاه ارومیه، سایت موزه جنگ چالدران از پروژه‌های پیشران استان در بخش میراث فرهنگی است.

وی اضافه کرد: در تهیه سند آمایش، استان به هفت پهنه تقسیم شده که میراث فرهنگی و گردشگری در هر هفت پهنه نیازمند حمایت تشخیص داده شده است و همه دستگاه‌ها مکلف شدند که این برنامه‌ها در بخش میراث فرهنگی و گردشگری را مورد توجه قرار دهند.

آذربایجان غربی دارای ۱۷۰۰ اثر، بنا، محوطه و تپه تاریخی است که در ردیف اثار ملی ثبت شده‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار