gardeshban.ir

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بیماری کرونا تقاضا و ورود گردشگران پزشکی به ایران را کاهش داد؛ اما متوقف نکرد.
کد خبر: ۴۷۰۸۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰-1400 August 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی‌اصغر شالبافیان روز دوشنبه (١٧ آبان) در پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی اظهار داشت: بیماری همه‌گیر کرونا نتوانست تقاضا و ورود گردشگران پزشکی را منقطع کند، کاهش داد اما متوقف نکرد. همچنین در طول دوران صادرنشدن روادید صرفا شاهد صدور روادید گردشگران پزشکی بودیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نگاه ما به گردشگری پزشکی صرفا اقتصادی نیست، بلکه آن را ابزار و فرصتی برای تبیین دستاوردها و ظرفیت جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی می‌دانیم. فرصت‌هایی که از ۴٣ سال پیش به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است زیرا ما قبل از انقلاب در حوزه پزشکی بسیار وابسته بودیم. 

وی افزود: سیاست وزارت میراث فرهنگی حمایت از کسب و کارها و بنگاهدهای رسمی  این حوزه است و آنچه در توان داریم و در شورای راهبردی دارد در این راستا بسیج خواهد شد که نه فقط برای نگاه اقتصادی بلکه اگر کسب و کارهای رسمی مانند دفاتر  مورد تایید و بیمارستان‌ها دارای مجوز تقویت نشود به وجه و اعتبار ملی آسیب وارد خواهد شد.
 
شالبافیان ادامه داد: بسیاری ساز و کارهای گردشگری پزشکی جهانی این حوزه دولتی (کسب‌وکار خصوصی با دولت B2G) است؛ این کنگره و همکاری های منطقه ای فرصت برای جذب گردشگر به صورت انبوه است و فرصت استفاده از ساز و کارهای کسب‌وکار با کسب‌وکار یا کسب‌وکار با دولت را فراهم می کند.  

وی افزود: کسب موافقت، استقرار و اجرایی کردن اعتبار بخشی‌های بین المللی معمولا بسیار دشوار است. توسعه مناسبات حوزه گردشگری پزشکی می‌تواند اعتبار بخشی‌های درون کشورهای اسلامی را تسهیل کند.
وی افزود: در صورت تحقق توسعه اعتباربخشی‌های مبتنی بر اشتراکات درون کشورها، می توانیم در مورد صدور اعتباربخشی و انتقال بیمه نامه‌ها هم گفتگو کنیم. 

معاون گردشگری کشور گفت: سازوکارهای جذب بیمار در جهان و حجم عمده گردشگرانی که به سایر کشورها می فرستند مبتنی بر اعتبار بخشی بیمه‌نامه‌ها است و این کنگره می تواند یک آغاز بر دایره همکاری‌ها فراتر از آن چه موجود است فراهم کند. 

شالبافیان گفت: تشکیل اتحادهای استراتژیک میان کسب و کارهای کشورهای اسلامی و پیوند میان آنها، همکاری ها را به تعاملات بلند مدت تبدیل می‌کند و فواید بسیاری در حوزه دیگر فرهنگی علمی و اقتصادی دارد. 

گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی باید توسعه یابد

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت به دو حوزه گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی تقسیم می‌شود گفت: برای توسعه همکاری‌ها، گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی باید توسعه یابد. حجم بازار گردشگری تندرستی بسیار فراتر و بزرگتر از گردشگری پزشکی است و به سرعت هم در حال رشد است زیرا گرایش به حفظ سلامت و تندرستی بازدارندگی و پیشگیری مهم است که بخشی از درآمد خانواده را هم به خود اختصاص داده و صرفا به بیماری و بازار پزشکی مربوط نمی‌شود.

وی بیان کرد: گردشگری تندرستی امکان هم پیوندی با سایر بخش های گردشگری پزشکی را دارد اما در گردشگری پزشکی این تلفیق توصیه نمی‌شود. اکنون در جهان مراکز درمان و سلامت جای خود را در مراکز اقامتی و هتل ها هم باز کرده اند که نشان دهنده سمت و سوی بازار است.

«اشتراکات فرهنگی» گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی را توسعه می‌دهد

شالبافیان تاکید کرد: اشتراکات فرهنگی به عنوان یک عامل مهم می‌تواند گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی را توسعه ‌دهد.بسیاری از محصولات گردشگری یا مبتنی بر فرهنگ یا دارایی‌های طبیعی است که باید مانند همه جهان با همکاری وزارت بهداشت این دارایی‌ها و جاذبه ها را به محصولات تندرستی تبدیل و این حوزه تقویت کرد زیرا تقاضای بازار به این سمت است.

از کسب و کارهای رسمی گردشگری سلامت حمایت می کنیم 

شالبافیان حمایت از کسب و کارهای رسمی گردشگری سلامت را سیاست اصلی وزارتخانه دانست و گفت: اختلاف رویکرد میان دستگاه ها و وزارتخانه های مرتبط می‌تواند مانع فعالیت کسب و کارهای حوزه گردشگری سلامت شود. به منظور حمایت با آنها را به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی معرفی و در تریبون های خود تقویت کنیم . 

معاون گردشگری پیشنهاد کرد: قانون جایزه صادراتی دفاتر خدمات و کسب و کارهای رسمی حوزه گردشگری مجدد برقرار شود.  زیرا در کنار تشویق باید برای آنها انگیزه ایجاد کنیم. وزارت خارجه هم می‌تواند در راستای حمایت، صدور روادید را از طریق این کسب و کارهای رسمی پیگیری کند. 

وی گفت: منکر نقص ها و کمبودهای احتمالی نیستیم اما توسعه پایدار و بلند مدت در گرو حمایت از کسب و کارهای صنعت گردشگری است.

 
 

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار