gardeshban.ir

ترشی مندی یکی از انواع ترشی های خوشمزه فصل بهار است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود.
کد خبر: ۵۳۱۹۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 12
گردشبان (gardeshban.ir) :



ترشی مندی یکی از انواع ترشی های خوشمزه فصل بهار است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود.
 
مواد لازم ترشی مندی

مندی۱ کیلو گرم
سیر۶ حبه
سرکه۱ لیوان
آب جوشیده۱ لیوان
نمک۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه ترشی مندی 

مرحله اول

برای تهیه ترشی مندی ساده ابتدای کار تمام قسمت های مندی را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه حاوی آب سرد می ریزیم و درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه این کار را چند مرتبه انجام می دهیم تا مندی کاملا تمیز شود.
 
مرحله دوم

حالا مندی را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه مندی را به صورت پخش روی یک پارچه نخی تمیز می ریزیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خشک شود، در غیر این صورت ترشی خراب می شود.
 
مرحله سوم

در این مرحله زمانی که مندی کاملا خشک شد، پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه یک ظرف مناسب و درب دار انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با پارچه تمیز می کنیم.

مرحله چهارم

حالا لایه لایه مندی و سیر را درون ظرف می ریزیم تا مواد تمام شوند. در ادامه سرکه را روی مندی اضافه می کنیم و پس از آن آب جوشیده سرد شده را می افزاییم. در ادامه نمک را به ترشی اضافه می کنیم، سپس درب آن را می بندیم.
 
مرحله پنجم

در نهایت ترشی مندی را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ روز استراحت کند تا جا بیوفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان ترشی مندی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار