gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: از روز جمعه داربست‌های مسجد امام(ره) پس از تکمیل فرایند دوغاب‌ریزی پس از ۱۱ سال بازگشایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۵۲۴
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 30
گردشبان (gardeshban.ir) :



پیرامون بازگشایی داربست گنبد مسجد امام(ره) میدان نقش جهان اصفهان اظهار داشت: گنبد مسجد امام (ره) همانطور که قول آن را داده بودیم داربست‌هایش باز می‌شود. امروز فرایند مرمت گنبد مسجد امام(ره) به طور کامل انجام شده است.

وی با بیان آنکه این پروژه به صورت ویدیو کنفرانس برای وزیر میراث فرهنگی توضیح داده شد افزود: همچنین با دستور و فرمان آقای ضرغامی عملیات پاکسازی از نقطه بالایی گنبد را آغاز کردیم. با وجود آنکه بحث دوغاب ریزی را داریم که دوغاب لازم ریخته و پاکسازی شود، انشاء‌الله از روز جمعه به صورت ردیفی داربست‌ها پس از 11 سال بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به طول انجامیدن 11 ساله مرمت گنبد مسجد امام(ره) میدان نقش جهان، خاطرنشان کرد: 16 ترک این بنای جهانی مرمت شده و اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه مرمت گنبد نقش جهان شده است.

وی گفت: امیدواریم ظرف 2 هفته آینده با باز شدن داربست‌ها گنبد از حالت کنونی‌اش خارج شده و بتوانیم این هدیه را به پیشگاه مردم شریف اصفهان تقدیم کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار