gardeshban.ir

دبیرجامعه هتلداران کیش در گفت وگو با گردشبان/
تاوتلی گفت: متاسفانه در سالهای اخیر به واسطه سوء مدیریت حاکم بر سازمان منطقه آزاد کیش و تغییر مدیرانی که باعث ضعیف شدن کیش ایر و ضعیف شدن اموالش شدند کیش ایر به شرکت خصوصی واگذار شده شرکتی که زیر مجموعه وزرات اقتصاد است.
کد خبر: ۵۴۳۳۵
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱-1401 April 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
برخی سوء مدیریت‌ها موجب جدا شدن هواپیمایی کیش‌ایر از سازمان منطقه آزاد کیش شده است/ هواپیمایی کیش ایر در برزخ به سر می برد/ لااقل اسم این هواپیمایی را عوض کنید


مهرداد تاوتلی ‏دکتری گردشگری و دبیر جامعه هتلداران کیش در گفتگو با دیده بان گردشگری ایران از آسیب های جدایی هواپیمایی کیش ایر از سازمان منطقه آزاد کیش سخن گفت موضوعی که به واسطه ی سوء مدیریت های گذشته موجب ضعیف شدن این شرکت و نابه سامانی موقعیت ش و آسیب به گردشگری منطقه ازاد کیش شده است.

تاوتلی گفت: حمل و نقل ، اقامتگاه و غذا و رستوران و پذیرایی سه تا از ارکان اصلی بحث گردشگری و توسعه گردشگری است. این سه ضلع اصلی است تا مثلث گردشگری اتفاق بیفتد. در منطقه کیش نیز به واسطه جزیره ای بودنش و امکان اینکه حمل و نقل ریلی و دریایی و زمینی خیلی توجیه پذیر نیست صنعت حمل و نقل هوایی جایگزین شده است.

وی ادامه داد:‌سال 1370 کار هوشمندانه ای را سازمان منطقه آزاد وقت انجام داده و آن اینکه ایرلاین هواپیمای کیش ایر را که در حقیقت مالکش خودش بوده ایجاد کرده تا با دو سه فروند هواپیمای اجاره ای پروازها انجام بگیرد  ؛موضوعی که باعث رونق گردشگری در این منطقه شده است.  لذا کیش ایر نیز متعلق به جزیره کیش و هدف اصلی و سیاستش نیز توسعه ی گردشگری و فعالیت های هتلداری و گردشگری  بوده است.

تاوتلی ضمن تاکید بر منحصر به فرد بودن جزیره کیش در کشور گفت: منطقه آزاد کیش به عنوان تنها جزیره ای است که می تواند گردشگری تفریحی ایران را پوشش دهد تا علاوه بر جذب خارجی ها باعث شود که خیلی از ایرانی ها  دیگر کشور خودمان را ترک نکنند  و مجبور نباشند از ایران به ترکیه بروند درواقع  این جزیره بخاطر ویژگی های منحصر به فردش می تواند از خروج ارز جلوگیری کند. اما متاسفانه در سالهای اخیر به واسطه سوء مدیریت حاکم بر سازمان منطقه آزاد کیش و تغییر مدیرانی که باعث ضعیف شدن کیش ایر و ضعیف شدن اموالش شدند این هواپیمایی به شرکت خصوصی واگذار شده شرکتی که زیر مجموعه وزرات اقتصاد است.

برخی سوء مدیریت‌ها موجب جدا شدن هواپیمایی کیش‌ایر از سازمان منطقه آزاد کیش شده است/ هواپیمایی کیش ایر در برزخ به سر می برد/ لااقل اسم این هواپیمایی را عوض کنید

تاوتلی تاکید کرد:  واقعیت آن است که این هواپیمایی بیش از یکسال است که در حالت برزخ قرار دارد نه خصوصی شده نه دیگر در اختیار سازمان منطقه ازاد کیش است. انتصاب های سیاسی و غیرخصوصی هم باعث شده که عملا کیش ایر در اختیار همه ی شهرها باشد جز منطقه ازاد کیش . بهتر است حداقل کیش را از عنوان این هواپیمایی بردارند چون پارسال  مدتی در مسیر آنالیا بود تا حدی که بهتر بود اسمش را  ترکیه ایر بگذارند .

این کارشناس خاطرنشان کرد: ما در خیلی از فصول بخاطر اینکه کیش ایر اولویت ش دیگر کیش نیست و دنبال مقاصد دیگر می رود در نتیجه معضلی برای این منطقه و توسعه گردشگری بوجود آمده است. اولویت این شرکت هواپیمایی باید کیش باشد نه اینکه بخواهد بقیه پروازها را پوشش دهد .اگر بخواهیم صنعت گردشگری داخلی مان احیا شود و از خروج ارز جلوگیری کنیم می توانیم با رونق کیش ایر جلوی این کار را بگیریم اگر قرار است خصوصی شود زودتر این کار باید صورت بگیرد نه اینکه یکسال بگذرد و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده  جز اینکه انتصاب هایش توسط شرکت خصوصی انجام شده است. درواقع مدیران خود را با سیاست های خود می گذارند و حرف دولتمردان و روسای مناطق ازاد کیش را گوش نمی دهند  و هر کاری دلشان می خواهند می کنند موضوعی که آسیب  زیادی به منطقه آزاد کیش می زند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار