gardeshban.ir

روستای عارفی، روستایی از توابع بخش احمدآباد مشهد در استان خراسان رضوی است. این روستای زیبا و سبز در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی کلانشهر زیارتی و سیاحتی مشهد واقع شده است.
کد خبر: ۵۴۳۲۲
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱-1401 April 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
مشهد و اطراف آن پر از ییلاق های خوش آب و هوا، باغ ها و روستاهای بکر است. اگر اهل طبیعت گردی هستید گزینه های زیادی برای لذت بردن از طبیعت خواهید داشت. یکی از روستاهای زیبای اطراف مشهد که بسیار محبوب است، روستای عارفی می باشد.



روستای عارفی، روستایی از توابع بخش احمدآباد مشهد در استان خراسان رضوی است. این روستای زیبا و سبز در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی کلانشهر زیارتی و سیاحتی مشهد واقع شده است. روستای عارفی دارای دو اثر تاریخی ثبت شده است و از جاذبه های طبیعی و باغات حاصلخیز برخوردار است.

روستای عارفی دره‌ای در میان کوه‌های خلج مشهد است که رودخانه‌ای زیبا از بین آن عبور می‌کند. تا روستای عارفی ۲ طرف جاده مزارع گندم و جو دیم به چشم می‌خورد. طبیعت بکر این روستا بسیار خیره کننده و زیباست.



در سال‌های اخیر قدری کوهخواری و تجاوز به حریم رودخانه برای ساخت ویلا در جای جای این روستا ایجاد شده که به بافت سنتی و قدیمی آن آسیب زده است، اما این مسئله چیزی از زیبایی و لذت بردن از هوای خوب، درختان سرسبز و مثمر آن کم نمی‌کند.

از فراز تپه های ورودی روستا، باغستان های عارفی چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. تا چشم کار می کند در داخل دره عارفی درختان میوه خودنمایی می کنند.

طول این باغ ها که در امتداد رودخانه پر آب عارفی قرار دارند بیش از ۶ کیلومتر است که انتهای آن به کوههای بینالود و محلی به نام تخته چنار می رسد. در تخته چنار که چنارهای سر به فلک کشیده و کهنسال سالیان سال است که در زمین ریشه دوانده اند موج خروشان آب و آبشارهای زیبا را می شود به تماشا نشست.



چطور به این روستای زیبا برویم ؟

برای رسیدن به این روستا کافیست 14 کیلومتر مسیر را از پلیس راه مشهد و در جاده مشهد به نیشابور طی کنید. روستای جاساروق و روستای ده غیبی در مسیر روستای عارفی واقع شده اند.

آدرس: جاده مشهد به نیشابور، جاده روستای ده غیبی، روستای بالندر، روستای عارفی
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار