gardeshban.ir

مقامات کشور پرو از به جا ماندنِ رد پای گردشگران روی خطوط اسرارآمیزِ ۲۵۰۰ ساله «پاراکاس» در بیایان نازاکا خبر دادند.
کد خبر: ۵۴۶۴۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱-1401 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
پرو در تعقیب گردشگران خرابکار اثر ۲۵۰۰ ساله


بر اساس اعلام وزارت فرهنگ کشور پرو، در آخر هفته پلیس ردپایی زیگزاگی روی خطوط طبیعی و باستانی پاراکاس پیدا کرده و هم‌اکنون در جستجوی کسانی است که ردپای خود را روی این اثر تاریخی به جا گذاشته‌اند.

پلیس دو ردیف ردپا یافته که از پایین به بالا رفته و زیگزاگی، وارد بازوی راست، بازوی چپ و قسمت مرکزی این ژئوگلیف شده، این در حالی است که بازدیدکنندگان تنها مجاز به تماشای این اثر تاریخی از راه دور و از دریا هستند.

پرو در تعقیب گردشگران خرابکار اثر ۲۵۰۰ ساله

ناخدای یک کشتی توریستی به یک شبکه تلویزیونی گفته که از دریا، یک زوج خارجی را به همراه پسر خردسالشان مشاهده کرده که با بیل در حال آسیب زدن به خطوط پاراکاس (که به دلیل شکلشان به خطوط شمعدانی نیز معروف هستند) بوده‌اند.

شبکه تلویزیونی پرو همچنین فیلم ضبط شده با تلفن همراه از یک قایق را پخش کرده که نشان می دهد پنج نفر در حال قدم زدن در نزدیکی این اثر حکاکی شده روی زمین در دامنه تپه هستند.

خطوط نازاکا در جنوب پرو از عالی‌ترین نمونه‌های خط‌های غیرطبیعی و غیر نرمال روی زمین است. برخی از این خطوط کشف شده که هنوز علت دقیق کشیده شدن آن‌ها مشخص نیست به فرهنگ نازاکاها بازمی‌گردد. با این وجود محققان معتقدند قدمت بسیاری از این خطوط به سال ۵۰۰ قبل از میلاد تا ۲۰۰ پس از میلاد بازمی‌گردد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار