gardeshban.ir

یکی از غذاهای مشهور و پرطرفدار بندرعباس که به صورت شیرین سرو می شود بلالیت است که بیشتر در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد و در بیشتر رستوران های بندرعباس طبخ می شود.
کد خبر: ۵۶۸۹۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 03
گردشبان (gardeshban.ir) :




یکی از غذاهای مشهور و پرطرفدار بندرعباس که به صورت شیرین سرو می شود بلالیت است که بیشتر در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد و در بیشتر رستوران های بندرعباس طبخ می شود.

مواد اولیه

ماکارونی یا رشته ورمیشل          ۳۰۰ گرم

شکر           به میزان دلخواه

گلاب    یک استکان

روغن    یک قاشق غذاخوری

پودر هل      نصف یک قاشق چایخوری

آب     یک لیتر

زعفران دم کرده      دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مرحله اول

در ابتدا ماکارونی یا رشته‌های ورمیشل را باید بپزید. برای این کار آب را روی اجاق قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد رشته‌ها را به مدت ۲ دقیقه داخل آب بریزید. مراقب باشید رشته ها نرم نشود. برای ماکارونی باید مدت بیشتری در آب بمانند. اما برای رشته ورمیشل همان ۲ دقیقه کافیست. حالا آن‌ها را با سرد آبکش کنید و داخل قابلمه بریزید.

مرحله دوم

حالا شکر را داخل گلاب حل کنید. بعد پودر هل و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید. آن را کمی گرم کنید و بعد کره یا روغن را داخل مواد بریزید و اجازه دهید حل شود.

مرحله سوم

مواد را داخل رشته‌های ماکارونی یا ورمیشل بریزید. اجاق را زیاد کنید تا بخار کند. بعد از ۳ دقیقه آن را کم کند و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه ماکارونی دم بکشد.

مرحله چهارم

برای اینکه بلالیت جنوبی شما خوشمزه‌تر و مقوی تر شود، می‌توانید به جای شکر، روی آن شیره خرما یا شیره انگور بریزید. این دسر خوشمزه را برای صبحانه و یا عصرانه میل کنید.

نکته مهم

نباید زمان دم کشیدن بلالیت به آن آب اضافه کنید. گلاب خودش باعث بخار کردن و دم کشیدن بلالیت می‌شود. نکته مهم‌ دیگر در مورد تفاوت زمان دم کشیدن بلالوت ماکارونی با رشته ورمیشل است. طبیعتا رشته ورمیشل در مدت زمان کوتاه‌تر دم می‌کشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار