gardeshban.ir

مصرف عسل برای حفظ سلامتی مفید است و افرادی که در پی کاهش وزن خود هستند می‌توانند آن را به جای قند تصفیه شده مصرف کنند.
کد خبر: ۵۷۰۹۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 18
گردشبان (gardeshban.ir) :



پایگاه خبری تایمز هند درمقاله‌ای پنج روش برای کاهش وزن با مصرف عسل را معرفی کرده است.
عسل شیرین کننده‌ای طبیعی است که اگر صحیح مصرف شود می‌توان برای کاهش وزن از آن بهره برد، چون میل به سایر شیرینی‌ها را کاهش می‌دهد و بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را فراهم می‌کند. 

مصرف عسل برای حفظ سلامتی مفید است و افرادی که در پی کاهش وزن خود هستند می‌توانند آن را به جای قند تصفیه شده مصرف کنند. با وجود این، مصرف صحیح عسل برای بهره بردن از خواص مفیدش بسیار مهم است. در ادامه پنج توصیه ساده درباره مصرف صحیح عسل با هدف کاهش وزن ارائه کرده ایم.

مصرف صبحگاهی عسل همراه گارسینیا کامبوجیا (میوه‌ای شبیه کدوتنبل به بزرگی پرتقال که رنگ آن سبز یا زرد و بومی اندونزی است) فواید بسیاری دارد که مهم‌ترین تسهیل کردن فرایند کاهش وزن بدن است. تحقیقات نشان می‌دهد گارسینیا کامبوجیا سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد و موجب می‌شود سطح انرژی بدن در طول روز بیشتر باشد. افراد می‌توانند برای ارتقای ناگهانی سوخت و ساز بدن صبح‌ها با شکم خالی عسل محلول در آب گرم بنوشند. این اقدام سبب می‌شود میل به غذا و گرسنگی در طول روز کاهش یابد و در مجموع کالری دریافتی بدن کاهش یابد.

آنجنای آگروال کارشناس عسل و بنیانگذار شرکت رویال بی نچرالز (Royal Bee Naturals Pvt. Ltd) می‌گوید: در مقایسه با شکر، کالری عسل کمتر است، اما شیرینی اش آن قدر قوی است که به انتخاب اول کسانی تبدیل شده است که تلاش می‌کنند میل شدیدشان به شیرینی را فرونشانند بی آنکه کالری زیاد دریافت کرده باشند. یعنی با مصرف عسل به جای شکر، بدن کمتر کالری دریافت می‌کند. افزون بر این عسل را می‌توان به جای قند تصفیه شده به قهوه، غلات حجیم شده صبحانه، چای و سایر نوشیدنی‌هایی افزود که قبل از مصرف شیرین می‌شود.

عسل، چون آنزیم‌هایی دارد که کربوهیدرات موجود در غذا را تجزیه و هضم غذا را تسهیل می‌کند، در سراسر دنیا به تقویت کننده دستگاه گوارش شهرت دارد. مصرف عسل برای حفظ سلامتی مفید است به ویژه وقتی بحث بهبود هضم غذا به میان می‌آید. خوردن چند قاشق عسل بعد از شام، مخصوصاً پس از صرف غذایی سنگین، بسیار مفید است. چون وزن ساکنی که در سیستم گوارش شما ایجاد شده است را کاهش می‌دهد.

عسل در ارتقا دادن سطح انرژی بدن شما معجزه می‌کند و اگر انرژی تان بیشتر باشد می‌توانید بهتر ورزش کنید. بنابراین، مصرف عسل قبل یا هنگام ورزش، راهی بی نظیر برای افزایش سطح انرژی بدن است. اگر قبل از ورزش یک قاشق چای خوری عسل بخورید، بهتر ورزش می‌کنید و در طول تمرین احساس می‌کنید پرانرژی‌تر هستید. این کار به شما کمک می‌کند از رژیم تمرینی خود بیشتر بهره ببرید و مزایای ورزش کردن را بیشینه می‌کند.

عسل مقدار زیادی قند طبیعی دارد و می‌تواند حس رضایت ایجاد کند و هوس خوردن میان وعده‌های ناسالم را کاهش دهد. اگروال می‌گوید: "هرچند فرد نباید خودش را از غذا محروم کند، رعایت اندازه وعده‌ها مهم است. از این رو، قاشق غذاخوری پر از عسل می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند بی آنکه موازنه غذایی بدن را برهم زند. " عسل سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. مواد مغذی زنده درون عسل ارگانیک فرآوری نشده سوخت و ساز بدن را بیشتر می‌کند و ظرفیت چربی سوزی بدن را افزایش می‌دهد. 

ویدی چاولا، بنیانگذار کلینیک رژیم غذایی فیزیکو، توصیه می‌کند اول صبح و پیش از خواب شب عسل مصرف شود. ترکیبات مهم موجود در عسل اشتها را محدود می‌کند و موجب کاهش وزن می‌شود. بنابراین، عسل بهترین غذا برای وزن کم کردن است. می‌توانید یک قاشق عسل را در لیوان آب یا فنجان چای سبز خود بریزید. هرچند عسل غذایی برای کاهش وزن محسوب می‌شود، مصرف بیش از حد آن کالری دریافتی بدن را افزایش می‌دهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار