gardeshban.ir

این پل فلزی معلق در سال ۱۳۱۳، قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین و متخصصین آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود احداث شد و از مهمترین آثار باستانی و از جاذبه‌های شهر است.
کد خبر: ۵۹۵۱۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
بابلسر یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران، در شمال ایران، بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان بابلسر است. بابلسر شهری ساحلی با آب و هوایی عالی است که باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است.

پل معلق بابلسر مربوط به دوره پهلوی اول است و در بابلسر، خیابان پاسداران واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۸۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این پل فلزی معلق در سال ۱۳۱۳، قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین و متخصصین آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود احداث شد و از مهمترین آثار باستانی و از جاذبه‌های شهر می‌باشد که بر زیبایی بابلرود می‌افزاید.

پل معلق بابلسر


پل معلق بابلسر اولین پل ماشین رو می‌باشد که قسمت شرقی و غربی بابلسر را بهم پیوند می‌دهد و راه ارتباطی بابلسر، فریدونکنار و در مسیر شاهراه شرقی _ غربی استان می‌باشد و بسیار پرتردد است. طول ان ۸۰ متر، عرض آن ۸ متر و ارتفاع آن ۱۶ متر می‌باشد.




در زمان ساخت پل معلق مهندسان و متخصصان آلمانی برای 50 سال این پل را گارانتی کرده و چندی پیش در نامه‌ای به نهادهای مربوطه هشدار داده شد که گارانتی این پل به پایان رسیده و برای حفظ و بقای این پل تاریخی از عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین جلوگیری شود.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار