gardeshban.ir

پلیس راهور اعلام کرد/
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی شده برای جاده‌های کشور در روزهای پایانی هفته و تعطیلات پیش‌رو را تشریح کرد و گفت که تمهیدات ترافیکی پلیس برای اربعین نیز در حال اجراست.
کد خبر: ۵۹۶۵۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
احتمال محدودیت تردد در چالوس و هراز از 14 شهریور/ تداوم اجرای طرح ترافیکی پلیس برای اربعین


سرهنگ احمد شیرانی ، درباره محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور در نیمه دوم شهریور ماه گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی از تاریخ ۱۳ شهریورماه تا ۱۹ شهریور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی را در جاده‌های کشور اعمال کرده است. علاوه بر محدودیت‌های اعمال شده، پلیس راهور نسبت به تخلفات حادثه‌ساز نیز حساسیت بالایی داشته و با ارتکاب تخلفاتی مانند سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، حرکت خلاف جهت، حرکت از شانه خاکی، انجام حرکات نمایشی و ... برخورد خواهد کرد.

وی درباره محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی اعمال شده در جاده‌ها نیز گفت:‌ این محدودیت‌ها از ساعت ۱۲ امروز آغاز شده و تا روز ۱۹ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: بر این اساس تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز امروز، دوشنبه ۱۳ شهریور، تا ساعت شش صبح روز یکشنبه ۱۹ شهریور از محورهای کرج - چالوس، هراز ، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

احتمال یکطرفه شدن جاده چالوس

وی درباره تمهیدات ترافیکی اتخاذ شده در جاده چالوس نیز گفت: در این محور تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از کرج میدان امیر کبیر آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد به  بصورت یکطرفه خواهد بود.

شیرانی با اشاره به موج بازگشت از سفرها نیز اظهارکرد:‌ در پایان هفته نیز محدودیت مذکور برعکس شده و بر اساس آن تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور چالوس از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه ۱۷ شهریورماه از کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همان روزها از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

احتمال یکطرفه شدن هراز هم وجود دارد


رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای محور هراز نیز گفت:‌ محور هراز از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه ۱۷ شهریورماه در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب بصورت مقطعی یکطرفه خواهد شد.

به گفته وی تردد وسایل نقلیه سنگین به استثناء حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از محورهای چالوس و هراز نیز دارای یکسری محدودیت است. بر این اساس در محور چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان ممنوع است. در محور هراز نیز  از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای سه شنبه و چهار شنبه ۱۴ و ۱۵ شهریورماه و همچنین از ساعت شش تا ۲۴ روزهای جمعه و شنبه ۱۷ و ۱۸ شهریورماه تردد کلیه تریلرها ممنوع است.

شیرانی گفت:‌ : اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی فرمانده میدان، اجرای محدودیت‌ها لغو خواهد شد. 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا همچنین با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترافیکی مرتبط با طرح ترافیکی ویژه اربعین نیز در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی در حال اجراست، گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده از ۲۷ مرداد ماه طرح ترافیکی پلیس راهور برای راهپیمایی اربعین آغاز شده است. 

وی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی در جاده‌های استان‌های خوزستان و چهارمحال وبختیاری گفت:‌ در این دو استان تردد کلیه کامیون و تریلرها از ساعت هفت صبح روز جمعه سوم شهریورماه تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۷ شهریورماه در محور اهواز – خرمشهر و بالعکس ممنوع است و خودروهایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر اهواز – آبادان – خرمشهر و بالعکس تردد کنند. 

شیرانی افزود:‌ تردد کلیه اتوبوس‌ها از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۷ مردادماه تا هفت صبح روز جمعه ۱۷ شهریورماه در محور هفتگل – باغملک – ایذه- دهدز – شهرکرد و بالعکس ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشک – خرم آباد – الیگودرز – اصفهان – شهرکرد و بالعکس بعنوان مسیر جایگزین تعیین شده است. البته در این خصوص یک استثنا وجود دارد و اتوبوس های اعزامی از مبدا استان چهارمحال و بختیاری با ارائه لیست ناوگان مربوطه به پلیس راه استان خوزستان و رعایت کلیه مقررات ایمنی و ترافیکی، مجاز به عبور از این مسیر هستند.

وی درباره محدودیت‌های ترافیکی در محورهای استان ایلام نیز گفت:‌ تردد کلیه تریلرها ، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۷ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه از محورهای منتهی به دهلران – مهران، حمیل – ایلام، قلاجه – ایلام ،ایلام – ملکشاهی-مهران و ایلام – مهران ممنوع است. همچنین از زمان اجرای طرح ترافیکی اربعین از ۲۷ مردادماه تا پایان طرح در تاریخ ۲۰ شهریورماه اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت ترافیکی برای کلیه خودروها در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران به توجه به شرایط ترافیکی و بنابر صلاحدید مامورین در محل صورت خواهد گرفت و اطلاع رسانی لازم در همان زمان انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به قرار گیری استان لرستان در مسیر شمار زیادی از زائران اربعین گفت:‌ در برخی از محورهای این استان نیز محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده است. بر این اساس تردد کلیه تریلرها،کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنج شنبه ۹ شهریورماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه از محور خرم آباد کوهدشت پلدختر و بالعکس ممنوع است و مسیر آزادراه خرم آباد پل زال بعنوان مسیر جایگزین تعیین می‌شود.

شیرانی درباره وضعیت تردد در استان کرمانشاه نیز گفت: در این استان نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۷ مردادماه در محور اسلام آباد غرب -پلدختر ، حمیل – سرابله، اسلام آباد –قصر شیرین و بالعکس و همچنین محور کمربندی سرپل ذهاب – قصر شیرین ممنوع شده و این ممنموعیت تا ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت. در این مدت محور قدیم سرپل ذهاب – قصر شیرین به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

وی به استان بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: در این استان تردد کلیه ناوگان مسافری اعم از اتوبوس و مینی‌بوس از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۷ مردادماه تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه از محور بین استانی اهرم، بوشکان و فراشبند و بالعکس، محور ساحلی بوشهر – گناوه، محور ساحلی بوشهر – دیر و بالعکس و محور اهرم - برازجان و بالعکس ممنوع است.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در صورت بروز مشکلات ترافیکی در استان‌های درگیر مراسم اربعین و بر اساس تدابیر ابلاغی، محدودیت تردد برای خودروهای باری حامل مواد سوختی و فاسد شدنی نیز اعمال خواهد شد. همچنین علاوه بر محدودیت‌های پیش‌بینی شده در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت‌ها به صورت روزانه و مقطعی برای انواع خودروها در این محورها اعمال خواهد شد.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور، انتخاب مناسب‌ترین و بهترین مسیر سفر و همچنین امدادرسانی به حوادث احتمالی با این شماره بگیرند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار