gardeshban.ir

آغوز کوکو، غذایی سنتی بی‌نظیر که از ترکیب گردو آسیاب شده، سبزی‌های معطر، و ادویه‌جات درست می شود.
کد خبر: ۶۱۶۹۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲-1402 December 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
آغوز کوکو؛ بهترین روش برای تجربه یک غذای ایرانی ناب

طرز تهیه آغوز کوکو، این غذا با ترکیب گردو، سبزی معطر و ادویه‌جات، طعمی متفاوت و لذت‌بخش به میز شام شما می‌افزاید. در اینجا در سایت آموزشی پانا مگ، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید این غذای سنتی و خوشمزه را با آسان‌ترین روش ممکن درست کنید. بیایید برای تهیه این غذای خوش طعم دست به کار شویم.

آغوز کوکو، غذایی سنتی بی‌نظیر که از ترکیب گردو آسیاب شده، سبزی‌های معطر، و ادویه‌جات درست می شود. این کوکوها پس از سرخ شدن در روغن، در سسی مخصوص از رب گوجه فرنگی، پیاز داغ و سبزی‌های خرد شده می‌پزند تا طعم‌ها به خوبی در آن‌ها نفوذ کند. نتیجه، غذایی لذیذ و خوش طعمی است که می‌تواند هر میز غذایی را تبدیل به یک وعده ویژه کند.

مواد لازم

پیاز۲ عدد
رب گوجه۱ قاشق غذاخوری
آرد گندم۲ قاشق غذاخوری
گردو۲۰۰ گرم
سبزی معطر خرد شده۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عـدد
رب انار۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه آغوز کوکو 

مرحله ۱: آسیاب کردن گردو

ابتدا گردوها را آسیاب کنید. دقت داشته باشید که گردوها باید به اندازه‌ای آسیاب شوند که به روغن نیفتند و بافتی نرم و یکدست داشته باشند. این بافت نرم کلیدی برای دستیابی به بافت مطلوب آغوز کوکو در ادامه فرآیند پخت است.

مرحله ۲: آماده‌سازی سبزی‌های معطر

سبزی‌های معطر شامل جعفری، چوچاق و وارنبو را خرد کنید. در صورتی که جعفری در دسترس نیست، می‌توانید فقط از سایر سبزی‌ها استفاده کنید. این سبزی‌ها عطر و طعم دلنشینی به کوکو می‌بخشند.

مرحله ۳: تهیه مخلوط گردو و سبزی‌ها

در یک کاسه بزرگ، گردو آسیاب شده، سه قاشق از سبزی‌های معطر خرد شده و یک عدد پیاز رنده شده و آب گرفته را اضافه کنید. به این ترکیب، نمک، فلفل، زردچوبه و آرد گندم را افزوده و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.
 
مرحله ۴: استراحت مخلوط

پس از اینکه مخلوط به خوبی هم زده شد، اجازه دهید ترکیب به مدت نیم ساعت در محیط آشپزخانه استراحت کند. این زمان برای ادغام بهتر طعم‌ها و جذب بهتر ادویه‌ها به مواد لازم است.
 
مرحله ۵: شکل دادن و سرخ کردن کوکوها

پس از استراحت، با دست‌هایی که کمی به آب زده‌اید، از مخلوط به اندازه‌های دلخواه بردارید و به شکل کوکو درآورید، سپس در یک تابه با حرارت نسبتاً کم، کوکوها را قرار دهید و اجازه دهید تا هر دو طرف آن‌ها به خوبی و تا حد مغز پخت سرخ شوند.

مرحله ۶: تهیه پیاز داغ

در حینی که کوکوها در حال پختن هستند، پیاز دیگری را رنده کرده و در یک تابه دیگر با کمی روغن تفت دهید تا طلایی و نرم شود.

مرحله ۷: اضافه کردن رب و ادویه‌جات

به پیاز داغ، زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه کنید. ترکیب را خوب تفت دهید تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود. در این مرحله، یک قاشق از سبزی‌های معطر باقی‌مانده را نیز به ترکیب اضافه کنید.

مرحله ۸: اضافه کردن آب و پختن کوکوها در سس

پس از اینکه رب و سبزی‌ها کمی با هم تفت داده شدند، یک لیوان آب جوش به تابه اضافه کنید و اجازه دهید سس کمی جوش بزند، سپس کوکوهای سرخ شده را درون این سس قرار دهید و حرارت را به شدت کم کنید. اجازه دهید کوکوها برای حدود بیست دقیقه دیگر در سس بپزند تا طعم‌ها به خوبی به خرد آن‌ها برود.

مرحله ۹: سرو و نوش جان 

پس از اتمام پخت، کوکوها آماده سرو هستند. آن‌ها را در ظرف مورد نظر خود قرار دهید و اگر دوست داشتید، با کمی سبزی‌های تازه و نان تازه سرو کنید. حالا زمان آن رسیده است که از طعم بی‌نظیر و دلچسب آغوز کوکو لذت ببرید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار