gardeshban.ir

برای طرز تهیه چیکن رپ با سس ریحان و سیر، ابتدا نیمی از سیر را با روغن زیتون تفت داده، سپس به آن ریحان تازه، شیر سرد، آبلیمو، و نمک افزوده و همه را با گوشتکوب برقی مخلوط می‌کنیم تا سسی یکدست به دست آید.
کد خبر: ۶۱۷۰۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲-1402 December 21
گردشبان (gardeshban.ir) :



طرز تهیه چیکن رپ با سس ریحان و سیر، یکی از دستورها است که توانسته محبوبیت زیادی کسب کند. این دستور پخت، با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس، غذایی کامل و رضایت‌بخش را تضمین می‌کند که می‌تواند هم به عنوان یک وعده ناهار سبک و هم به عنوان شامی دلچسب، مورد استفاده قرار گیرد. بیایید بدون معطلی به سراغ آماده‌سازی این غذای خوش طعم برویم.

برای طرز تهیه چیکن رپ با سس ریحان و سیر، ابتدا نیمی از سیر را با روغن زیتون تفت داده، سپس به آن ریحان تازه، شیر سرد، آبلیمو، و نمک افزوده و همه را با گوشتکوب برقی مخلوط می‌کنیم تا سسی یکدست به دست آید. این سس خوشمزه را روی نان لواش پخش کرده، سپس با پنیر رنده شده، ورقه‌های گوجه‌فرنگی، پیاز قرمز، مرغ سرخ شده و سیب‌زمینی سرخ‌کرده تکمیل می‌کنیم. در نهایت، نان را می‌پیچیم و در دستگاه گریل قرار می‌دهیم تا به خوبی برشته شود.

مواد لازم

تکه سینه مرغ۶ تیکه
گوجه فرنگی۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
نان لواش یا تورتیلا۶ عدد
آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری به مقدار کافی

مواد لازم سس

آبلیمو۶ قطره
برگ ریحان۴ عدد
روغن زیتون۱۰۰ میلی‌لیتر
سیر۱۰ حبه
شیر۵۰ میلی‌لیتر
نمک، فلفل به مقدار کافی
رزماری تازه ، آویشن به مقدار کافی

طرز تهیه چیکن رپ با سس ریحان و سیر

مرحله ۱: آماده‌سازی سس ریحان و سیر

ابتدا نصفی از سیرها را پوست گرفته و آن‌ها را به همراه ۱۰۰ میلی‌لیتر روغن زیتون داخل یک تابه کوچک بریزید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید سیرها تا زمانی که طلایی و خوشبو شوند بپزند، سپس مخلوط سیر و روغن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد. پس از خنک شدن، این مخلوط را داخل یک شیشه یا کاسه مناسب بریزید.

مرحله ۲: اضافه کردن مواد به سس

به مخلوط سیر و روغن خنک شده، ۴ عدد برگ ریحان تازه خرد شده اضافه کنید، سپس ۵۰ میلی‌لیتر شیر سرد را روی آن ریخته و ۶ قطره آبلیمو تازه و کمی نمک به آن افزوده و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۳: هم زدن سس

با استفاده از یک گوشتکوب برقی، مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا سس یکدست و صافی حاصل شود. این سس باید طعمی متعادل از ریحان، سیر و لیمو داشته باشد که با شیر و روغن زیتون ترکیب شده است.

مرحله ۴: آماده‌سازی نان

نان لواش یا تورتیلاها را آماده کرده، سپس یک لایه نازک از سس ریحان و سیر را روی هر کدام پخش کنید. این کار باعث می‌شود که طعم‌ها به خوبی با هم ادغام شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن پنیر و سبزیجات

روی هر کدام از نان‌ها، مقداری پنیر رنده شده بپاشید، سپس ورقه‌های نازک گوجه‌ فرنگی، حلقه‌های نازک پیاز قرمز، و مقداری از مرغ سرخ شده که از قبل آماده کرده‌اید، اضافه کنید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید کمی سیب‌زمینی سرخ‌کرده نیز روی آن‌ها بریزید تا بافتی ترد به رپ اضافه شود.

مرحله ۶: پیچیدن نان

با دقت نان‌ها را دور مواد پیچیده و مطمئن شوید که مواد به خوبی در داخل نان محصور شده‌اند. این کار نیازمند کمی مهارت است تا همه مواد در جای خود باقی بمانند و هنگام گرم شدن بیرون نریزند.

مرحله ۷: گریل کردن

چیکن رپ‌های آماده شده را در دستگاه گریل یا روی تابه گریل قرار دهید و اجازه دهید تا نان از هر دو طرف به خوبی برشته و طلایی شود. این کار بافتی ترد و دلنشین به نان می‌بخشد و طعم‌ها را به خوبی در هم می‌آمیزد.

مرحله ۸: سرو کردن 

پس از اینکه چیکن رپ‌ها به خوبی گریل شدند، آن‌ها را از دستگاه گریل خارج کرده و به صورت گرم سرو کنید. این غذا را می‌توانید همراه با برگ‌های تازه ریحان و چند قطعه لیمو برای افزودن طعمی تازه به مهمانانتان عرضه کنید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار